Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop HBO-ICT voor max. 1000,-

Pagina: 1
Acties:

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:29

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Topicstarter
Beste Tweakers, het is weer zover, ik ga iets nieuws kopen... :9 Ditmaal voor een HBO-opleiding.
Er is wel een lijstje met minimum/recommended specs vanuit de school, maar die geeft niet echt veel uitsluitsel:
- Windows 7/8
- "een" i5-processor of hoger
- VGA aansluiting is handig
- 1366x768 is het aangeraden minimum
- 15.6" of groter is aangeraden
- 256GB(??) HDD of groter
- Minimaal 8GB RAM
- Wifi N/AC

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop moet dus hoofdzakelijk worden gebruikt voor mijn vervolgopleiding. Dit is een HBO-ICT opleiding.
Ik wil eigenlijk gewoon de dikste specs die ik kan krijgen met mijn budget. Wellicht zal een i5-5200U voldoen, maar een i7-6700HQ is toch een stuk leuker. Ik wil ook op het ding gaan gamen, dus een leuke GPU (GTX960m) is een vereiste. Voor het "normale" gamen heb ik thuis ook een dikke PC staan, dus het is niet mijn "hoofdcomputer". Ik heb een Nexus 6P, dus USB type-C zou handig zijn, maar dat lijkt op dit moment nog echt bijna niet te bestaan bij laptops.

Wat is je budget?
Dat ik (max) 1000 euro beschikbaar stel heeft uiteraard een achterliggende gedachte. Ik houd van snel en degelijk spul van een fatsoenlijk merk, en dat mag best iets meer kosten. Ik zie dat laptops met de specs die de school wil zien zo rond de 500-600 euro kosten, genoeg marge voor leuker spul dus.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal toch zowat iedere dag naar school meegenomen moeten worden. Ik heb de mogelijkheid om de bus te pakken. Dit duurt een half uur enkel. Het is dus niet zo dat ik uren per dag met het ding in het OV moet zeulen met alle gevolgen van dien. Accu interesseert me vrij weinig, uurtje of 2,5/3 film kijken op een acculading zou wel leuk zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Stiekem heb ik helemaal niks met laptops, sterker nog, ik blijf graag uit de buurt van die dingen. Ik heb 1 mobiele PC gehad, dit was een Netbook van Asus in 2010. Een 1201HA Seashell. Ik koop graag van Asus, maar de laatste producten (GPU's e.d.) die ik van ze heb gekocht kunnen me niet echt meer bekoren. Die netbook heeft ook de nodige kuren gehad. Ik sta dus wel open voor Asus, maar goed, liever iets anders. Medion heb ik niet zo hoge pet van op, zal vast leuk spul zijn, maar ik heb gewoon niks met het merk.

Ik heb zelf enkele laptops gevonden, die zal ik hier even in een lijstje zetten.
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus ROG GL552VW-CN471T€ 999,-€ 999,-
1Dell Inspiron 15-7559 (CN95701, Qwerty toetsenbord))€ 0,-€ 0,-
1HP Omen 15-ax010nd€ 999,-€ 999,-
1Lenovo IdeaPad Y700-15ISK (80NV00HMMH)€ 999,-€ 999,-
1MSI GE62 6QC-235NL€ 999,-€ 999,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.996,-

Korte toelichting:
- Asus: heeft eigenlijk wel alles wat ik wil, is ook nog redelijk dun. Ik kan echter niet zeggen dat ik het design op de klep zo je-van-het vind...
- Dell: deze spreekt me eigenlijk het meeste aan, rustig design maar toch met wat rode accenten, degelijk merk en met 10% studentenkorting (die ik nog moet regelen) kost deze 899 euro 8) .
- HP: is niet echt iets van een review over te vinden. Ziet er aardig uit, en heeft een SSD, echter "maar" een i5 6300HQ
- Lenovo: Aardige specs, SSD, maar volgens reviews is de anti-glare verschrikkelijk en ik kan niet warm worden van het design qua speakers e.d.
- MSI: eerlijk gezegd nog niet zo heel veel aandacht aan besteed. Heeft de specs die ik wil, en heeft als enige USB 3.1 Type C ;) ! 7200RPM HDD zal mee te leven zijn i.t.t. 5400RPM. Design is wel weer typisch schreeuwerig gaming zoals we van deze laptops gewend zijn.

Alvast bedankt voor het keuze-advies. Het is een hoop geld, maar ik heb geen zin me na een jaar al te moeten ergeren aan bepaalde toepassingen of games die van geen hol meer draaien :+ .

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Verwijderd

kuusj98 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 19:19:
Beste Tweakers, het is weer zover, ik ga iets nieuws kopen... :9 Ditmaal voor een HBO-opleiding.
Er is wel een lijstje met minimum/recommended specs vanuit de school, maar die geeft niet echt veel uitsluitsel:
- Windows 7/8
- "een" i5-processor of hoger
- VGA aansluiting is handig
- 1366x768 is het aangeraden minimum
- 15.6" of groter is aangeraden
- 256GB(??) HDD of groter
- Minimaal 8GB RAM
- Wifi N/AC

- Dell: deze spreekt me eigenlijk het meeste aan, rustig design maar toch met wat rode accenten, degelijk merk en met 10% studentenkorting (die ik nog moet regelen) kost deze 899 euro 8) .

Alvast bedankt voor het keuze-advies. Het is een hoop geld, maar ik heb geen zin me na een jaar al te moeten ergeren aan bepaalde toepassingen of games die van geen hol meer draaien :+ .
Ik ga zelf ook HBO-ICT doen.

Dus had wat vragen, als het niet erg is.

Hoe kan je studentenkorting krijgen?
En waarom is 15,6 inch of groter aangeraden?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2016 @ 20:22:
[...]

Studentenkorting is vrij simpel te vinden, je kunt gewoon ' studentenkorting hp' invullen bij google en als je het 1e of het 2e linkje pakt dan kom je in de studentenstore. Dan is het enkel nog kwestie van je studentemail invullen en de rest wijst zich vanzelf.

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2016 @ 20:45:
[...]

Studentenkorting is vrij simpel te vinden, je kunt gewoon ' studentenkorting hp' invullen bij google en als je het 1e of het 2e linkje pakt dan kom je in de studentenstore. Dan is het enkel nog kwestie van je studentemail invullen en de rest wijst zich vanzelf.
Bij Dell is het echter iets ingewikkelder, je moet een e-mail sturen met daarin een kopie van je studentenpas (die ik dus nog niet heb) en dan krijg je enkele dagen later een code voor 10% korting op PC's/laptops en 20% op accessoires.

Ik ben net nog even snel de Mediamarkt binnengelopen. Ze hadden eigenlijk alleen de Lenovo staan, die viel wat tegen qua gewicht en ik kan denk ik niet echt wennen aan dat speaker design. Verder stond er nog een Asus RoG die iets hoger gespect was (4K scherm) en die was wel goed, alleen jammer dat die dingen geen SSD hebben. Eigenlijk blijft de Dell dan de beste optie, optisch prima in orde en qua specs heeft 'ie eigenlijk alles wat ik wil, waarbij de prijs toch 10% lager ligt dan de concurrenten. Ik kan voor dat geld nog een jaar accident protection á 33 euro pakken en daarbuiten nog een M.2 SSD kopen zoals deze: pricewatch: Sandisk X400 M.2 256GB en dan zit ik op de 1000 euro.
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2016 @ 20:22:
[...]

Waarom 15.6" is aanbevolen weet ik niet, ik denk dat het gewoon ARBO-technisch niet gezond is om uren op een 12" schermpje te turen. Daarnaast is de hardware die in kleine laptopjes wordt gestopt nu niet echt denderend goed, waarbij de prijs ook huilen met de pet op is.

[ Voor 16% gewijzigd door Kuusj op 20-06-2016 21:34 ]

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
Bump. Ik heb weer een dag gehad om te vergelijken, en ik besef me eigenlijk dat het tussen 2 laptops gaat. De Dell 7559 of de HP Omen 15.

De HP is nog zo nieuw dat er amper reviews van zijn, maar de review die ik ervan kan vinden is aardig positief. http://laptopmedia.com/re...-is-up-to-something-here/
Negatieve punten zijn het ontbreken van USB 3.1 Type C (wat ik ook jammer vind), en het scherm zou niet je-van-het zijn.

Echter, hebben zij het over het absolute basemodel welke niet eens de 128gb SSD erin heeft, en welke volgens hen 1200-1300$ moet gaan kosten. Kleuren kun je kalibreren en helderheid is inderdaad gewoon een minpunt. Daar heb ik met mijn Nexus 6P ook af en toe ernstig veel last van maar het is nu niet zo dat je in de volle zon met je laptopje gaat werken.

Grote pluspunt van de HP is dat ie maar 2.2kg weegt, tegenover de 2.6kg van zowat iedere andere laptop in deze klasse. Dat er een i5 6300HQ inzit is opnieuw jammer, maar er is 1 grote catch: er is momenteel 10% korting op al het HP spul! Dus voor 899 euro kan ik niet klagen, het is ontzettend jammer dat ik de laptop niet fysiek kan zien en voelen voor aankoop maar ik zal hem morgen wellicht bestellen.