Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Philips Hue-lamp is af en toe onbereikbaar

Pagina: 1
Acties:

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Ik heb sinds vandaag ineens problemen met een van mijn lampen. Eentje gaat om random momenten uit en daarna weer aan. Het ligt niet aan de fitting, want ik heb hem al eens omgewisseld met een andere lamp en die heeft het probleem niet.

De wifi-verbinding zou het probleem ook niet moeten zijn: die is ok, en de andere lampen hebben er dus geen last van. Reset van de router heeft ook niet geholpen.

Is mijn lamp kapot? Of zijn er nog andere dingen die ik kan proberen?

Edit: ook als ik het commando 'uit' geef, gaat de lamp soms spontaan weer aan (en weer uit). Lijkt dus iets niet goed in de communicatie te zitten. Maar waarom specifiek met die lamp?

[ Voor 16% gewijzigd door RoD op 19-06-2016 15:52 ]

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-11 11:01

Shapeshifter

Get it over with

RoD schreef op zondag 19 juni 2016 @ 15:17:
Ik heb sinds vandaag ineens problemen met een van mijn lampen. Eentje gaat om random momenten uit en daarna weer aan. Het ligt niet aan de fitting, want ik heb hem al eens omgewisseld met een andere lamp en die heeft het probleem niet.

De wifi-verbinding zou het probleem ook niet moeten zijn: die is ok, en de andere lampen hebben er dus geen last van. Reset van de router heeft ook niet geholpen.

Is mijn lamp kapot? Of zijn er nog andere dingen die ik kan proberen?

Edit: ook als ik het commando 'uit' geef, gaat de lamp soms spontaan weer aan (en weer uit). Lijkt dus iets niet goed in de communicatie te zitten. Maar waarom specifiek met die lamp?
Ik heb wel gehad dat een lamp ging knipperen als je hem met de wandschakelaar aan deed en via de app ook niet meer uitgezet kon worden. Onder garantie teruggestuurd en een nieuwe gekregen. Je zou contact met Philips op kunnen nemen...

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Shapeshifter schreef op zondag 19 juni 2016 @ 16:15:
[...]

Ik heb wel gehad dat een lamp ging knipperen als je hem met de wandschakelaar aan deed en via de app ook niet meer uitgezet kon worden. Onder garantie teruggestuurd en een nieuwe gekregen. Je zou contact met Philips op kunnen nemen...
Dat ga ik doen als ik weet dat ie daadwerkelijk kapot is :)

Hoe dan ook, die van mij knippert niet, maar gaat zomaar uit. Of, hij gaat zomaar aan. En dat volledig random.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Even afgesplitst naar een nieuw topic, aangezien het probleem er nog steeds is. In de Hue-app staat de bewuste lamp als 'unreachable' te boek. Gekke is dat ie het dus meestal gewoon doet, maar af en toe kortstondig de verbinding met de lamp wegvalt.

Iemand nog een idee wat ik kan proberen om het zelf te fiksen? Ik heb ook het Zigbee-kanaal al aangepast, maar ook dat werkt niet.

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:46

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Wordt hij toevallig ook erg heet?
Ik had dat ook eens met een lamp, die kon gewoon RMA naar Philips.

Is gewoon een kapotte lamp.

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Psycho_Mantis schreef op maandag 20 juni 2016 @ 21:24:
Wordt hij toevallig ook erg heet?
Ik had dat ook eens met een lamp, die kon gewoon RMA naar Philips.

Is gewoon een kapotte lamp.
Nee, niet heet.

Ik denk inderdaad dat ie gewoon kapot is. Direct contact opnemen met Philips dus? Normaal gesproken ga je natuurlijk naar de winkel, maar ik heb wel goeie dingen gehoord over de garantieservice bij Hue. Die komen je lamp gewoon halen, toch?

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:46

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

RoD schreef op maandag 20 juni 2016 @ 23:01:
[...]

Nee, niet heet.

Ik denk inderdaad dat ie gewoon kapot is. Direct contact opnemen met Philips dus? Normaal gesproken ga je natuurlijk naar de winkel, maar ik heb wel goeie dingen gehoord over de garantieservice bij Hue. Die komen je lamp gewoon halen, toch?
Ja hoor ze zijn vrij makkelijk daar hoor, het duurt wel 2 weken voor je weer een lamp hebt. Dat is dan wel weer minder.

Ik weet alleen niet meer of ze hem nou kwamen halen, het is al weer even geleden.
Pagina: 1