Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haskan
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15-02-2024
Mijn vraag

Mijn vraag is of deze voeding zowel bovenin als onderin de case kan gaan. Ik vraag dit omdat mijn voeding boven zit en op de foto zie je dat de fan van boven open is waardoor die dus geblokkeerd wordt als ik gelijk heb. Of is dat niet erg?
-

Relevante software en hardware die ik gebruik

Ik gebruik een ASUS desktop met een Intel i5 4460S en Radeon R7 240. De voeding heeft geen merk maar bevat 300 watt in totaal.
-

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb.

Erover nagedacht en onderzocht.

Beste antwoord (via Haskan op 22-06-2016 15:13)

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:18
Google bracht je het antwoord binnen 1 min. je kan hem prima onderste boven plaatsen. Die van mij is een kwartslag gedraaid.

maar als hij nog boven in de kast is geplaatst zal hij warme lucht aanzuigen. En dat is niet ideaal. En als je hem onderin plaats wil je de fan ook onderin hebben zodat hij gewoon koele lucht kan gebruiken voor zijn koelen. En niet 2/3de hands lucht.

[ Voor 50% gewijzigd door loki504 op 20-06-2016 18:43 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hebski
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-12-2024

Hebski

Less is more!

Welke voeding? Welke case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Voedingen plaatst men over het algemeen met de fan opening naar beneden.
Bovenin de kast zuigt ie de warme lucht uit de kast mee naar buiten.
Onderin de kast zuigt ie koele lucht van buiten de kast aan, mits daar een rooster in de kast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haskan
Bedankt voor het reageren. Ik dacht dat jullie de voeding al zagen daarom zei ik niks erover. De voeding die ik bedoel is de Corsair RMx 550 watt. De case is gewoon een ATX. Mijn vraag is ook gelijk of het uitmaakt of je een voeding op z'n kop zet of dat het totaal niet uitmaakt.

Hartelijk bedankt voor het antwoorden!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:18
Google bracht je het antwoord binnen 1 min. je kan hem prima onderste boven plaatsen. Die van mij is een kwartslag gedraaid.

maar als hij nog boven in de kast is geplaatst zal hij warme lucht aanzuigen. En dat is niet ideaal. En als je hem onderin plaats wil je de fan ook onderin hebben zodat hij gewoon koele lucht kan gebruiken voor zijn koelen. En niet 2/3de hands lucht.

[ Voor 50% gewijzigd door loki504 op 20-06-2016 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haskan
Okee duidelijk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:17
Voor een PC die 100W verbruikt is 550W natuurlijk extreem overkill, hoe ben je bij deze voeding terecht gekomen?
Voldoet de huidige voeding niet meer? Komt er een nieuwe videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haskan
Ik zit mijn pc langerzamerhand te upgraden en wil eerst beginnen met de voeding en vervolgens de videokaart. En dan kijken of die goed runt zo niet dan ga ik een nieuwe moederbord kopen en processor maar dit proces gaat nog lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
loki504 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 18:39:
In de praktijk maak dit alleen niet echt uit. Er mag best wat warme lucht door de voeding gaan. De voeding onder in de PC is iets van de laatste jaren, daarvoor zat de voeding altijd boven het moederbord en dat is ook meer dan 20 jaar goed gegaan. Tuurlijk is onder in beter, maar dat maakt boven in niet slecht.
Pagina: 1