Compaq TFT scherm met dvi ingang

Pagina: 1
Acties:

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 22:00

Yucko

One clown to rule them all !

Topicstarter
Tijdens TakeOver 2001 in eindhoven kwam ik daar een gast tegen die een Compaq TFT monitor te koop had voor fl 500,-. Nadeel was wel dat die monitor een vast kabel had van het type DVI. Hij had eventueel een of andere vga kaart met DVI uitgang. Samen voor Fl 525,-

Nu lijkt me dit wel wat, maar aangezien ik een Geforce2 GTS heb, met alleen een gewone D-SUB aansluiting welke ik dus graag wil gebruiken wilde ik graag weten of er een converter bestaat voor op die kabel van die monitor waardoor ik mijn Geforce2 op die monitor kan aansluiten.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Nee. Er is wel een converter van DVi-D naar sub-D maar niet andersom.

Overigens is een scherm voor dat geld wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeel verdacht goedkoop. Is hij niet gejat?

Als je jouw GTS verkoopt en een andere GTS koopt ben je met dat scherm nog goedkoop uit. Overigens heb je met DVI-D een betere beeldqualiteit omdat het scherm digitaal angestuurd wordt. Via een sub D gaat het:

Videokaart->Videodac->analogekabel->monitor DAC->Digitale monitor.

Met DVi/D is het:
Videokaart->digitalekabel->digitalemonitor. Je mist dus 2 keer de DAC en de bijbehorende verliezen/storingen.

Ik heb een Gainward Cardexpert GTS en die heeft wel DVi/D.

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Op maandag 25 juni 2001 22:20 schreef Kirpeknots het volgende:

Overigens heb je met DVI-D een betere beeldqualiteit omdat het scherm digitaal angestuurd wordt. Via een sub D gaat het:

Videokaart->Videodac->analogekabel->monitor DAC->Digitale monitor.

Met DVi/D is het:
Videokaart->digitalekabel->digitalemonitor. Je mist dus 2 keer de DAC en de bijbehorende verliezen/storingen.
Misschien zit ik ernaast hoor maar ik dacht altijd dat TFT's met DVI-ingang gewoon een DAC in de monitor zelf hadden :? . Het signaal wordt dan digitaal naar de monitor gestuurd via de DVI uitgang van je videokaart en daar door een DAC alsnog omgezet. Dit zou dan tot minder storingen leiden omdat het signaal op weg naar de monitor onveranderd blijft. Dat het totaal digitaal blijft (kan het 'beeldscherm' zelf dan iets met een digitaal signaal :?) wist ik niet ..

PC Specs

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 14:22

JF_

Op maandag 25 juni 2001 22:20 schreef Kirpeknots het volgende:
Ik heb een Gainward Cardexpert GTS en die heeft wel DVi/D.
Gebruik je die DVI-uitgang ook echt? Ik ben al een tijdje op zoek naar info over Geforce-kaarten met DVI-uitgang, met name of ze 1280x1024 aankunnen, en of ze al tijdens 't booten beeld geven via DVI.

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

De DVi/D kan gebruikt worden voor booten. Je moet echter niet een bios op de kaart flashen van een kaart die geen DVi/D heeft want dan werkt het nietmeer.

Ik heb zelf een CRT-scherm en kan dus niets met DVi/D.

Een TFT scherm werkt, in tegenstelling tot een CRT scherm, digitaal. En zet kleurtjes in een beeldpunt op 1 of op 0. Daardoor krijg je beeld. CRT schermen knallen met een beeldkannon een patroon op je scherm.

Overigens is het aantal kleuren dat je op een tft-scherm kan weergeven beperkt. Analoog heeft geen restricties.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 22:00

Yucko

One clown to rule them all !

Topicstarter
oke, dus er is geen mogelijkheid om dat TFT scherm aan de praat te krijgen op mijn GF2GTS ? Jammer, want ik heb hier maar 1 systeem staan met een AGP slot, en die videokaart die hij verkoopt is er ook eentje van het type AGP, dus dat is geen oplossing :(

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Pagina: 1