Hoe heet dit onderdeel en waar te koop?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• blottle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:41
Beste mede-Tweakers,

Ik ben van plan een systeem up te graden dmv een SSD. Nu wil ik naast de huidige HDD de SSD plaatsen. Echter zitten er geen normale schroefgaatjes in de kast, maar een sleuf om een schijf in te glijden via houders.

Nu ben ik opzoek naar de houders voor een extra schijf, maar ik zou echt niet weten hoe ze heten en waar ik ze kan kopen. Heb al menig webwinkel doorzocht en niets gevonden.

Zie de foto voor het onderdeel:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XCfQZXd.jpg

Ik heb al vanalles geprobeerd, slider, holder etc. Dus nu hoop ik dat iemand van jullie weet hoe dit heet en waar ik dit kan kopen.

Alvast bedankt. Jullie zijn nu al mijn helden. Snap niet dat zoiets simpels zo moeilijk kan zijn |:(

Beste antwoord (via blottle op 20-06-2016 17:23)

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-12-2025

xAn52

Whatever...

Alle reacties

• Khallouki
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-01 19:09
SSD/HDD Bracket

Edit: je hebt ze in allerlei verschillende vormen.

[ Voor 66% gewijzigd door Khallouki op 20-06-2016 17:11 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-12-2025

xAn52

Whatever...

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

V&A gevraagd: Cooler Master Harddisk Rail / Bracket

Zien er exact hetzelfde uit, wat voor merk kast heb je?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• iRReeL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-02-2025
Ja wat wil je hebben, een soort houder waar de kleine SSD in past zodat het hetzelfde formaat is als een HDD (3,5") of extra rails, ik neem aan de bracket

ZFS: FreeBSD10+ZFSguru, ASRock C2550D4I , 16GB, Nexus Value 430w

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Let er even op dat deze dingen per kast kunnen verschillen. Niet zomaar een setje kopen dus zonder te weten dat het past. In de HDD zal het wel passen, maar in de rails van de kast niet altijd.

• blottle
Bedankt! Super snelle reacties waar ik mee kan. Nooit gedacht dat die dingen rails zouden heten. Ben inderdaad opzoek naar de rails en niet naar de houder voor de SSD.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:40

br00ky

Moderator Harde Waren
Overigens heeft een SSD geen bewegende delen en is die heel licht. Het eerste jaar heb ik zelf dan ook een ghetto oplossing met loshangen in de case gehad. Je kunt hem ook gewoon ergens aan vast tapen ;).

• blottle
br00ky schreef op maandag 20 juni 2016 @ 17:42:
Overigens heeft een SSD geen bewegende delen en is die heel licht. Het eerste jaar heb ik zelf dan ook een ghetto oplossing met loshangen in de case gehad. Je kunt hem ook gewoon ergens aan vast tapen ;).
Goed punt. Zal eens kijken of ik zo iets simpels kan fabriceren. Opzich gaat de kast 1 keer op zijn plaats en wordt er niet mee gesjouwd dus dit kan ook wel een goede oplossing zijn.

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:42

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Dubbelzijdig plakband is mijn geheime truc ;). Kunt hem ook prima onderin je case plakken b.v..

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Of 1 van de schroefgaatjes in de case zelf gebruiken. Vast is vast, en 1 schroefje is daarvoor genoeg.

• blottle
Tortelli schreef op maandag 20 juni 2016 @ 18:52:
Dubbelzijdig plakband is mijn geheime truc ;). Kunt hem ook prima onderin je case plakken b.v..
Even in de kast gekeken en er is een nog plek genoeg om hem ergens op te plakken. Top! Goedkope, simpele oplossing. Keep it stupid simple.
Pagina: 1