Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseBoyNL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-09 22:12
Hey allen!

Ik ben al enige tijd opzoek naar een mooie set ter vervanging voor mijn huidige logitech setje.
Nu is mijn oog gevallen op de Denon AVR-X1200W en was er eigenlijk al uit dat dat hem zou worden.

Vandaag kwam de mooie actie (denk ik) van hificorner voorbij met de Jamo S606 HCS 3 voor 399,-
Zou deze set goed werken in combinatie met de Denon AVR-X1200W of eventueel de Denon AVR-X2200W?

Mijn budget is 800 a 900 euro.

Ik zie jullie advies graag te gemoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:35
Schopje naar CEA aangezien het hier om een aankoopadvies gaat.

Waarom twijfel je of de genoemde receivers wel met de Jamo werken? Als je wilt beginnen over vermogen en weerstanden (impedantie) dan mag je die al schrappen. Daar hoef je niet op te letten. Zie ook de FAQ voor de betere uitleg.

Algemene tip is altijd om meer geld in de speakers te steken dan de receiver omdat je daar meer mee in huis haalt. Of een duurdere receiver moet echt functies hebben die je moet hebben, dan is het een ander verhaal. 250 voor een receiver, 600 voor speakers en 50 euro voor kabels is een mooie verdeling.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseBoyNL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-09 22:12
FeaR schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:53:
Waarom twijfel je of de genoemde receivers wel met de Jamo werken? Als je wilt beginnen over vermogen en weerstanden (impedantie) dan mag je die al schrappen. Daar hoef je niet op te letten. Zie ook de FAQ voor de betere uitleg.
Via de chat werd aangegeven dat ik dan beter kon gaan kijken naar een Denon AVRX3200W omdat de 1200 en 2200 te zwak zouden zijn voor deze speakers.

Vandaar dat ik de vraag hier maar eens stelt gezien de speakers 80 / 100 W zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:35
De marge op een X3200 is ook hoger, vandaar dat ze je die waarschijnlijk aanraden.

Vermogen moet je allemaal niet op letten. Met normaal gebruik heb je aan een paar Watt genoeg.

[ Voor 37% gewijzigd door FeaR op 20-06-2016 18:11 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.