Winkel annuleert bestelling TV (zoek alternatief)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charismatic
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 29-09-2024
Beste mede-tweakers

Zit hier met een klein probleemke.
Op 3 juni bestel ik een TV bij een winkel zelf. Aangezien ik zelf van Gent ben doe ik dit in hun winkel zelf.
Den TV (samsung ue55ju6400) was aanwezig maar ik wou er nog een soundbar (hw-j450) erbij, en deze stond op 4-5d. Dus zo in de winkel aangekocht en volledig betaald. Zo hoopte ik om op 10 juni van een nieuwe TV te kunnen genieten.

Maar nu.
Na een week nog steeds geen bericht te hebben gekregen ivm de levering contact opgenomen met hun klantendienst. Ben daar zeer vriendelijk behandeld. Maar helaas konden ze niets zeggen ivm de levering.
Na in totaal 3x gebeld te hebben wist ik enkel, dat hij niet meer aanwezig was bij de invoerder.

Nu gisteren (zondag) een mailke gekregen van hun klantendienst, dat de TV niet meer geleverd kan worden.
De winkel doet wel een leuke voorstel, daarmee deze topic. Maar kan natuurlijk ook nog altijd voor iets anders gaan.

Ik had voor de 55ju6400 gekozen vw mijn budget max 1100€, vw lage input lag (game).
Ik heb dus gekeken naar het volgend lijstje binnen mijn budget.
http://uk.rtings.com/tv/reviews/by-usage/video-gaming/best
En natuurlijk uren zitten lezen op deze forum.

Nu deze TV is dus niet meer te leveren en ik zoek dus een alternatief.
Diene JU7500 stond als 2de in mijne lijst maar de prijs was te hoog, maar mss nu niet méér?
+ ben niet zo zekers over curved?

De alternatieven die de winkel mij aanbieden.

Aan de zelfde prijs: http://www.samsung.com/nl...ons/uhd-tv/UE55JU6410SXXN

Of tegen 1049€: http://www.samsung.com/be...ion/uhd-tv/UE55KU6400SXXN

Van beide vindt ik weinig via google: Dus wie kan mij helpen.

Of ik kan zelf een ander voorstel doen.

Den TV zal intense gebruikt worden voor vooral TV-sport-Games(PS4) en in mindere mate films en muziek.

Alvast vriendelijk bedankt
Charismatic
:)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-10 19:36
TV met 100Hz panel ipv 50Hz panel zou mijn eerste insteek zijn als sport kijken belangrijk is.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charismatic
Momenteel zit ik te kijken naar de 55ju7000. Is 100€ goedkoper dan hun alternatieven + de reviews zijn goed.
Volgens mijn opzoek werk is dat op curved na voor 99% hetzelfde als de 55ju7500?
Met de schade-vergoeding vw de annulatie vd winkel kan ik deze mss wel aanschaffen.
En deze is dan ook nogmaals 100hertz :)
mvg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Die JU6410 is toch precies dezelfde tv alleen in het zilver. Als de JU7000 voor een vergelijkbare prijs te krijgen is lijkt me dat wel de logische keuze :) (dat is overigens de JU7100 bij Rtings en scoort niet hetzelfde als de JU7500: http://uk.rtings.com/tv/tests/video-games)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:16
de 6850 wordt hieronder erg goed getest:

http://www.areadvd.de/tes...-hd-tv-im-50-zoll-format/

ik weet niet of deze aan jouw verwachtingen voldoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charismatic
Daarnet naar de winkel geweest. En wij zijn helaas niet tot een akkoord gekomen.
Ik wil wel weten wat de input lag is vd TV voor alleer ik aankoop. (vw FPS)
En voor den 55ju7000 vroegen ze nog teveel geld (1150€)
Ga toch eens kijken voor een schade vergoeding.
Heb immers den TV in de winkel zelf gekocht die toen ook aanwezig was.
Maar nu kunnen ze niet meer leveren omdat de invoerders ze niet meer hebben of binnenkrijgen.
Weet iemand waar ik daarvoor moet zijn?
Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Dan neem je toch de 6410 die ze aangeboden hadden? €1150 is overigens een goede prijs voor een 55" JU7000 (al bijna de helft van de adviesprijs); tussen JU7000 en JU6400 zit een heel groot prijsverschil ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charismatic
Heb ik naar zitten kijken ook, maar volgens mijn opzoek werk zijn er toch meer verschillen dan enkel het kleur (zilver ipv zwart) en zwart past immers beter in mijn interieur.
Maar de afmetingen zijn duidelijk anders, waardoor ik denk dat er meer verschillen zitten tussen die 2.
http://www.tvstore.be/vergelijken/592460/665976
Men heeft het ook gehad over de 6440. Ze zeiden dat het enigste verschil in de voet zit en een scart aanwezig is.
Mvg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
Alle JU64xx modellen van Samsung zijn qua hardware gelijk. De laatste twee cijfers gaan over het uiterlijk van de toestellen waaronder kleur maar ook ontwerp. Zo zit er alleen al een duidelijk verschil tussen de JU6400 en JU6410 qua voet.

Overigens zou ik geen UHD-televisie uit de series 6 van Samsung nemen. Reden: Dimens in 'nieuws: GfK: verkoop uhdtv's in Nederland is bijna verviervoudigd ...

Samsung's series 7 komt wel met een 100Hz paneel en is daarmee een stuk beter en wat mij betreft de meerprijs meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:26

Bever!

3

Ku6400 is nieuwer en in grote lijnen hetzelfde. Neem die gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charismatic
Kan ik vw die annulatie geen 20% schadevergoeding eisen? Is niet online gekocht maar fysiek in de winkel.
Met die 20% + kleine opleg, dan kan ik idd diene ju7000 aankopen. Anders is het scharten :(
mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Charismatic schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 23:33:
Kan ik vw die annulatie geen 20% schadevergoeding eisen? Is niet online gekocht maar fysiek in de winkel.
Met die 20% + kleine opleg, dan kan ik idd diene ju7000 aankopen. Anders is het scharten :(
mvg
Nee, dat kan niet. Als zij de artikelen niet kunnen leveren, kunnen zij niet voldoen aan de koopovereenkomst en kun jij deze ontbinden en het geld terug ontvangen.

Natuurlijk kun je wel naar de winkel toe gaan, uitleggen dat je de niet geïnteresseerd bent in de alternatieven, wel interesse hebt in de JU7000 maar dat deze te duur is om zo proberen korting te regelen. Krijg je die korting niet, dan zeg je dat je de koopovereenkomst ontbindt en het geld wenst terug te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charismatic
Dimens > Tnx voor uw antwoord. Toch vindt ik dit raar.
Ik heb den TV aangekocht toen hij fysiek in hun magazijn stond = aankoop en geen bestelling.
Maar moest gewoon nog wachten op de soundbar, en tussentijds is mijne aankoop verdwenen.
mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Charismatic schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 23:53:
Ik heb den TV aangekocht toen hij fysiek in hun magazijn stond = aankoop en geen bestelling.
Maar moest gewoon nog wachten op de soundbar, en tussentijds is mijne aankoop verdwenen.
mvg
Maak je leven makkelijk en doe niet zo zuur. Neem je verlies en koop een andere TV.

Daarnaast is het nog de vraag of je überhaupt schade loopt...

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charismatic
Het leven is idd al zuur genoeg :)
Maar een opleg van 250€, terwijl je +66% invalide bent is wel extra zuur.
+ ben graag op de hoogte van mijn rechten ;) daar kom ik het verste méé.
Zal dus ff scharten aan m'n ***** :)
mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Charismatic schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 23:53:
mvg
Jij hebt het toestel nog niet meegenomen maar laten staan. Het toestel is daarmee nog in het bezit van de verkoper. Verkoopt of verliest hij het toestel terwijl het toestel aan jou was beloofd, dan breekt de verkoper contractbreuk en kun je de koopovereenkomst ontbinden.

De schadevergoeding is dat jij je geld terug krijgt. Meer kun je er niet uit halen want meer schade is er niet geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charismatic
Geloof jullie gerust allemaal, maar ik krijg altijd de kriebels ivm ongelijkheid.
Als de koper annuleerst = wel 10% of 20% schade tegenover de verkoper. Maar dan ook de vraag welke schade?
Maar helaas zien wij deze ongelijkheid overal, waar vooral de kleine man of vrouw de dupe ervan is.
Sorry maar ik voel mij ff genomen :(
Zal dus maar kijken voor de ju7000, komt als beste boven.
mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martje1992
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07-08-2024
Je hoeft ook geen 10 of 20% schade te betalen als jij je order annuleert alleen als je op maat gemaakte artikelen besteld zoals een keuken of iets in die vorm.

Misschien ook maar beter. De JU6400 is niet echt een top toestel. Leuk op papier maar met zijn 50hz panel geen topper 1150 voor de JU7000 is echt een goede prijs. Die ga je niet veel goedkoper vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Charismatic schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 00:57:
Geloof jullie gerust allemaal, maar ik krijg altijd de kriebels ivm ongelijkheid.
Als de koper annuleerst = wel 10% of 20% schade tegenover de verkoper. Maar dan ook de vraag welke schade?
Maar helaas zien wij deze ongelijkheid overal, waar vooral de kleine man of vrouw de dupe ervan is.
Sorry maar ik voel mij ff genomen :(
Zal dus maar kijken voor de ju7000, komt als beste boven.
mvg
Afhankelijk van de winkel, kan er inderdaad een schadevergoeding gevraagd worden bij annulering. Het kan zelfs zijn dat de aankoop helemaal niet geannuleerd kan worden. In een winkel geldt immers "koop = koop" tenzij anders is aangegeven. Dit soort dingen staan vaak in de algemene voorwaarden.

Bestel jij een televisie die niet op voorraad is, dan moet de winkelier de televisie het toestel naar de winkel halen. Daarmee maakt de winkelier dus kosten en bij annulering zouden die kosten dus op jou verhaald kunnen worden.

Maakt de verkoper een belofte over de levering maar komt de verkoper deze niet na, dan kunnen er geen annuleringskosten in rekening gebracht worden. Zij breken daarmee de koopovereenkomst en dan heb jij het recht de koop te ontbinden. Qua kosten is dit hooguit brandstof, een parkeerkaartje of telefoonkosten. In principe kun je deze kosten bij de verkoper verhalen, in de praktijk wordt het heel moeilijk die kosten ook daadwerkelijk vergoed te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charismatic
Hey iedereen.
Heb gewoon den betereTV gekocht, den 55ju7000 dus.
K'ga er nog wel een review van maken, maar hij is nu nog maar paar uur in mijn bezit.
Wel al 1 opmerking.
Soundbar + subwoofer is een aarrader. Geluid is dan aanzienlijk beter.

Bedankt voor jullie mening en hulp ;)
Charismatic x
Pagina: 1