Microfoon+Hoofdtelefoon goede alternatief op een headset?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wynter
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12-05 16:26
Mijn vraag
Is een combinatie van een losse desktop microfoon met een hoofdtelefoon minder goed, net zo goed of beter dan een headset?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik speel games als Battlefield 4 en Project Cars en gebruik hier ook veel Skype bij. Ik gebruik tot nu toe een headset maar de microfoon daarvan is stervende... Ik zal dus binnenkort wat nieuws nodig hebben

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik gebruikte tot nu toe headsets, eerst een goedkope van de Makro en later een Tritton Kunai Stereo (de headset in kwestie). Qua microfoons heb ik niks geprobeerd maar ik heb bij de Mediamarkt wel een Trust Mico USB microfoon gezien waar de reviews flink positief over zijn (5 stuks).

De grootste vraag hierin is eigenlijk of een losse microfoon plus een hoofdtelefoon een goed alternatief is op een headset?

De microfoon of headset mag max. 50 euro gaan kosten (€55.05 (€100.00-€44.95 voor een andere pc-uitgave)). Ik heb maar 1 voorkeur, de headset mag graag over-ear zijn, voor de rest niks eigenlijk. Wat ik dus wil bereiken is dat ik kan skypen met vrienden tijdens het gamen. De omgeving waar ik dit gebruik is de pc-kamer thuis waar in principe bijna nooit iemand is naast mij.

Beste antwoord (via Wynter op 22-06-2016 12:01)

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:01
Een losse microfoon en koptelefoon zal veel beter geluidskwaliteit leveren, alleen ben je toch behoorlijk wat meer geld kwijt en is denk ik zelf dat als je een krap budget hebt dat je beter gewoon een headset kan nemen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:01
Een losse microfoon en koptelefoon zal veel beter geluidskwaliteit leveren, alleen ben je toch behoorlijk wat meer geld kwijt en is denk ik zelf dat als je een krap budget hebt dat je beter gewoon een headset kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnyL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-06 14:38
Je kan ook je huidige headset blijven gebruiken en alleen een losse microfoon kopen. Trust is echt een bagger merk, weet niet naar welke reviews je kijkt maar ik zou er ver van weg blijven. Van losse microfoons heb ik weinig verstand dus ik kan geen andere aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wynter
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12-05 16:26
Ik was inderdaad van plan mijn huidige headset als koptelefoon te gebruiken, alleen heb ik dus ook geen verstand van losse microfoons 😁
In ieder geval bedankt voor jullie hulp!

[ Voor 13% gewijzigd door Wynter op 20-06-2016 17:35 ]