[SNES] Super Goal! "geheim"

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
Zet allemaal even je nostalgische bril op want we gaan way back.

Ok, dit is een vraag over een spel met een gruwelijke baard, namelijk eentje uit 1992. Het gaat om Super Goal! voor de SNES, gemaakt door Jaleco. Dit was naast Super Soccer een van de eerste voetbalspellen voor de SNES en ik heb er goeie herinneringen aan. Tegenwoordig is het natuurlijk een super beperkt poepspel, maar toch, nostalgische waarde is aanwezig!
In de game zie je het veld zoals je dat nu ook ziet bij FIFA en PES, dus van de zijkant. Je had echter de mogelijkheid om als je bij het goal kwam, de camera achter de goal te krijgen zodat je kon mikken waar je schoot. Nu weet ik wel hoe je dat voor elkaar moet krijgen (schieten bij het halve cirkeltje van de 16 meter). Echter! Het is me in het verleden ook gelukt om op een bepaalde manier de camera precies van boven het veld te krijgen waarbij je dan een paar verdedigers moest omspelen en dan de bal in de goal kon knallen. Hoe me dit precies lukte weet ik dus niet en het lukt me tegenwoordig niet meer.

Destijds heb ik (jawel!) de Nintendo hotline gebeld en nog een keer gesproken met Jurjen Tiersma die glashard ontkende dat zoiets mogelijk was. Nu zat ik toendertijd nog niet aan de drank of drugs (8 jaar oud) dus het moet mogelijk zijn!
Gamefaqs geeft geen uitkomst en zoeken op "super goal" of "goal" is vrij nutteloos.

Is er hier toevallig iemand die weet wat ik bedoel?

PSN: Sluuz

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 08:29
Bedoel je zoals hier
op minuut 32:10 ongeveer

Ooow wacht ik heb het verkeerd gelezen.... van bovenaf zeg je...

Hier een longshot, maar bedoel je deze misschien?
En dan het stukje op 1:56

[ Voor 54% gewijzigd door henkyyyyyyy op 20-06-2016 16:08 ]

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:10
Zit je niet toevallig per ongeluk aan Davilex Competitie Manager te denken? Daar was dat namelijk sowieso in aanwezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
Bedoel je niet een klein venstertje rechts bovenin (soort van minimap)? Dat is de "Radar" en in te stellen in de opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
henkyyyyyyy schreef op maandag 20 juni 2016 @ 15:49:
Bedoel je zoals hier [video] op minuut 32:10 ongeveer

Ooow wacht ik heb het verkeerd gelezen.... van bovenaf zeg je...
Inderdaad, dit is wat ik zelf ook beschreef dat je de camera van de achterkant van het goal krijgt. Hoe dit werkt weet ik wel.
henkyyyyyyy schreef op maandag 20 juni 2016 @ 15:49:
Hier een longshot, maar bedoel je deze misschien?
En dan het stukje op 1:56

[video]
Nee dit is het niet (is ook een andere game). Je ziet het veld echt van boven waarbij het goal aan de bovenkant van je scherm is en je dus een soort vertical camera hebt (zoals dat nu in PES en FIFA heet).
lolgast schreef op maandag 20 juni 2016 @ 15:54:
Zit je niet toevallig per ongeluk aan Davilex Competitie Manager te denken? Daar was dat namelijk sowieso in aanwezig!
Nee het was echt in Super Goal. Ik had toendertijd geen PC, dus dat is uitgesloten.
Nilltris schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:17:
Bedoel je niet een klein venstertje rechts bovenin (soort van minimap)? Dat is de "Radar" en in te stellen in de opties
Bedankt maar nee, ik weet wat een radar is (en toen ik 8 was wist ik dat ook :+ )

PSN: Sluuz