DELL E6500 installatie probleem.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:08

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Topicstarter
Ik heb hier een Dell E6500 waarop een testversie draait van windows 8.1 op een harddisk 5400rpm die al fouten aangeeft en vervangen dient te worden, nu heb ik hier een Sandisk 128gb ssd liggen, die ik erin plaats en windows 7 op installeer, ik loop de installatie door, en na 2x rebooten wil windows starten en hangt hij op het scherm van STARTING SERVICES, waar hij niet uitkomt.

Als ik de laptop herstart begint windows te laden en nadat ik beeld krijg zie ik weer heel even, STARTING SERVICES en dan valt de laptop uit, en komt met een recovery scherm, waarin ik veilige modus kan kiezen maar daarin kan ik mijn setup niet voltooien. Laat ik hem weer weer gewoon windows opstarten herhaalt de crash van hierboven zich.

Wat gaat hier mis, de ssd is uit een werkende pc gehaald en gecleand met diskpart tijdens/ voor de windows setup, en deze lijkt gewoon netjes te voltooien telkens.. (3x doorlopen, instalallatie medium is een usb stick)

Zet ik de oude schijf er terug in start windows 8.1 gewoon op. Zit er iets in het bios gebakken ofzo, wat zie ik over het hoofd?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik zou eens beginnen met een BIOS reset en even controleren of er een update beschikbaar is. Daarna je installatie disk eens controleren, is die van een originele ISO zonder aanpassingen? Specifieke reden waarom je W7 wilt installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Topicstarter
Had ik al reeds uitgevoerd, waarna ik enkel de sata op AHCI zet, waar hij op stond, maar evengoed wil hij niet doorstarten, de settings lijken in orde, gezien de oude schijf doorstart.

Windows 7 heb ik toevallig nog een iso van, en deze valt mooi te upgraden naar 10, wat ik al vaker heb gedaan, alleen hier loopt het vreemd genoeg spaak, en ik heb ook geen andere isos voorhanden.

Is een onbewerkte originele iso van MS, btw..

[ Voor 5% gewijzigd door SAiN ONeZ op 20-06-2016 15:49 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Is een vreemde idd. Als je eens rond googled dan is de strekking meestal een probleem met een al bestaande Windows install op de schijf.
Aangezien je al een diskpart hebt gedaan lijkt me dat niet van toepassing. Om eens wat uit te sluiten, kun je van dezelfde W7 stick op de dezelfde SSD Windows proberen te installeren in een andere computer?

edit: Overigens, als je een geldige W7 of W8 key hebt dan kun je ook rechtstreeks W10 installeren.

[ Voor 12% gewijzigd door wagenveld op 20-06-2016 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Topicstarter
Ik had ook nog een windows 8.1 iso op een usb stick, deze ging wel helemaal door met installeren, maar na de eerste boot in de nieuw geinstalleerde windows hoor ik wat tingeltjes (alsof een usb word ontkoppeld oid) en schakelt de laptop zich weer uit, om weer normaal op te starten, en binnen windows na het geluidje weer te crashen.

Lijkt wel iets hardwarematig, hoewel de oude harddisk die vol met clusterfouten zit, gewoon uren blijft draaien zonder maar te herstarten.. Riddle me this, Batman?! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-10 21:43

Barrycade

Through the...

Is die Sandisk wel helemaal fris? Dat is een van de factoren die je nog niet uitgesloten hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Topicstarter
Deze heeft probleemloos zitten draaien in een desktop, is ook nog zgan met amper uren, die stil stond, daarna gewiped met diskpart en geinstalleerd, maar ik zal hem straks eens als extra schijf aan mijn pc gaan aansluiten en deze testen.

Lijkt me dat ik problemen met die schijf al in de desktop was tegengekomen, ik heb eventueel ook nog wel een andere ssd, om eens mee te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Is je installatie medium wel tof? Ik heb ook wel eens merkwaardige dingen zien gebeuren als de USB stick of gebrande DVD niet helemaal goed is.

Je kan overigens de 1511 build Windows 10 rechtstreeks activeren met een Windows 7 key. Je kan dus de hele Windows 7 stap overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Topicstarter
Gezien de 8.1 iso vanaf een ander usb medium werd geinstalleerd en ook die vreemde shutdowns geeft uiteindelijk, lijkt me het eerder in de SSD of de laptop te zitten, maar ik ga ook diezelfde iso eens op een andere laptop installeren, eventueel op die Sandisk, om uit te sluiten dat het hardware matig is..

Eventueel dat ik ook nog een traditionele hdd erin kan plaatsen, en diezelfde iso kan installeren, gezien de originele hdd geen shutdowns veroorzaakt, om het usb medium uit te sluiten...

Tis dat het me hobby is, anders had ik de moed allang opgegeven :'( :F

[ Voor 30% gewijzigd door SAiN ONeZ op 21-06-2016 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Topicstarter
Net even zitten kijken voor een bios update, klopt dit dat die van dell als een exe worden aangeboden, die net als een driver binnen het OS is uit te voeren?!

http://www.dell.com/suppo...uageCode=en&categoryId=BI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Yep.
Pagina: 1