[lm8] hoe netwerk adapter opvragen

Pagina: 1
Acties:

• kroeske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-03 11:35
ik zit met een probleempje met mijn netwerk kaart die niet herkend wordt door lm8, daar en tegen wordt een andere netwerk kaart wel herkend, maar aangezien ik alleen een signaal doorkrijg op die andere netwerk kaart moet ik dit bij upc doorgeven zodat ze hem daar kunnen activeren, het geen ze nodig hebben van me is: mn netwerk adapter nummer...
(aangezien ze er daar even veel vanaf weten als ik, nix dus :9)

wie kan me hier mee helpen?

Verwijderd

ifconfig | grep HWaddr

bedoel je dus gewoon het mac-adres :?

B.T.W. sinds wanneer moet dit aan UPC doorgegeven worden? Een release en vervolgens die nieuwe NIC erin werkt toch ook?

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:03

deadinspace

The what goes where now?

ifconfig -a (-a laat ook de netwerkinterfaces zien die down zijn), daar staat ergens het macaddress bij jah.

Maar die NIC van chello is toch gewoon een 3com? die werken gewoon in linux hoor.

nelske: ik hoor veel tegenstrijdige dingen wat dit betreft: sommigen worden wel op macaddress gecontroleerd, anderen niet... Het schijnt te maken te hebben met wat voor modem je hebt. Ik heb dus chello met een Terayon modem, en hier controleren ze wel op macaddress.

Verwijderd

deadinspace: Hier ook terayon, maar ik heb toch echt al meerdere NIC's in gehad.
Zowel in Helmond als in Sint-Oedenrode.

Maar ik heb inderdaad ook al wel vaker gehoord dat het niet altijd wil werken (hoewel je kabelmodem ja laatste MAC-adres onthoud).

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:03

deadinspace

The what goes where now?

nelske:
Hier werkte het niet, een ifconfig eth1 hw ether b:l:a:a:t later wel. Maar misschien is het ondertussen veranderd, dat zou kunnen. Ik heb er nooit meer naar gekeken sinds het werkt 8-)