Vraagje: Best een Pentium III met veeeel geheugen sdram of DDR geheugen of toch maar een PIV met rimm geheugen 128 of 265.Moederbord RAID. Niet voor te wachten op betere processor. Geen flame please!;)
Verwijderd
Hoeveel geld wil je uitgeven en welke pIV wil je kopen. (Er is een groot verschil tussen 1,3 Ghz en 1,7 Ghz). En wat voor programma's doe je.
Verwijderd
Hangt nogal van je budget af.
PIV+RIMM is een flink stuk duurder (mede door prijs mobo en geschikte voeding) dan PIII/SDRAM
PIV+RIMM is een flink stuk duurder (mede door prijs mobo en geschikte voeding) dan PIII/SDRAM
ok,een PIV 1.5 bv is met 2 x 128 RIMM.
Maar is deze nu veel sneller dam een PIII met bv 256 DDRRAM of SDRAM 256/512 ???Volgens zeggen zou de PIV met Rimm geheugen niet geweldig zijn/niet sneller dan PIII met veel geheugen.Intel zou terug met DDR komen in PIV. Is dit zo???? Wat is nu interessanter te nemen een PIII of een PIV . En wachten tot......heeft geen zin/geen tijd.
Maar is deze nu veel sneller dam een PIII met bv 256 DDRRAM of SDRAM 256/512 ???Volgens zeggen zou de PIV met Rimm geheugen niet geweldig zijn/niet sneller dan PIII met veel geheugen.Intel zou terug met DDR komen in PIV. Is dit zo???? Wat is nu interessanter te nemen een PIII of een PIV . En wachten tot......heeft geen zin/geen tijd.
even gekeken,je hebt gelijk!
Maar heeft dan DDR of RIMM de toekomst??
Komt de volgende processor PIV met DDR??
Wat nu te nemen???
Maar heeft dan DDR of RIMM de toekomst??
Komt de volgende processor PIV met DDR??
Wat nu te nemen???
Als wachten geen optie is zou ik voor een PIII 1GHz gaan met 256/512MB PC133 SDRAM. Biedt stukken meer performance per gulden en is echt ruimschoots snel genoeg voor alle denkbare toepassingen en games. Een P4 is leuke nieuwe techniek, maar de meerwaarde is pas bij hogere snelheden (en nog dus nog hogere prijzen
) te billijken.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Als je wel ff over de toekomst nadenkt, als de applicaties eenmaal geoptimaliseerd zijn voor PIV blaast ie de p!!! gigantisch weg, en nu is ie ook al een stuk sneller, maar wel in de toekomst nog een performance boost dus!
Toekomst, toekomst. Dure grap om je nu met over enige tijd alweer achterhaalde P4 techniek (nieuwe socket, nieuwe core, DDR ondersteuning) waar je nu geen optimaal profijt van hebt, je van performance in de toekomst te verzekeren. In mijn opinie zijn al die MHz'en zwaar overrated: zo heb ik een 866MHz cpu, maar die is echt in alles snel genoeg: games, office, photoshop, noem de hele zooi maar op. Nooit heb ik het gevoel dat 'ie best wel wat sneller mag. Het gaat dan ook niet om de cpu alleen; alle andere componenten moeten goed op elkaar afgestemd zijn en ook snel zat zijn. Wat heb je aan een (ik chargeer) P4 1.7, een 5400rpm disk, TNT2 M64 kaartje en 128MB RDRAM? En wat betreft het weg blazen van een PIII, vergelijk al die leuke benchmark grafiekjes en de P4 is zeker sneller, maar waar praten we eigenlijk over. Niet om de P4 in de grond te trappen, absoluut niet, maar de waarneembare verschillen zijn in de praktijk véél kleiner dan vaak wordt voorgespiegeld.Op maandag 25 juni 2001 22:40 schreef _-SToFFeL-_ het volgende:
Als je wel ff over de toekomst nadenkt, als de applicaties eenmaal geoptimaliseerd zijn voor PIV blaast ie de p!!! gigantisch weg, en nu is ie ook al een stuk sneller, maar wel in de toekomst nog een performance boost dus!
Maar als je een hele bak centen hebt zou ik je de P4 zeker niet afraden, maar het is by far niet de meest verantwoorde uitgave die je kunt doen.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Voorlopig gewoon SDRAM. En gewoon 256 MB ofzo, niet meer. Bewaar de rest van je geld maar voor later.
Pagina: 1