Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bravertje
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-08-2021
Hallo experts,
Voordat ik iets koop wat ik helemaal niet wil, graag jullie advies. Ik heb er weinig verstand van, vandaar mijn wellicht noob vraag.

Ik wil een audio oplossing voor mijn woonkamer(alleen huiskamer) met de volgende kenmerken.
-Streamen van iPhone/iPad
-aan tv kunnen koppelen
-zo min mogelijk units en zo klein mogelijk
-zo min mogelijk draden
-makkelijk te installeren
-budget rond de 500
-geluidskwaliteit niet belangrijk, ik ben geen audiofiel, als het maar fatsoenlijk klinkt.

Ik heb gekeken naar sonos play 5, maar ik weet niet of deze aan de tv gekoppeld kan worden. En daarnaast vind ik dit te groot.

Wat raden jullie mij aan?
Bedankt alvast voor het meedenken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dit topic is nagenoeg identiek als het gesloten Advies voor speaker gevraagd. Je hebt als eigen gevonden alternatief de Play 5 toegevoegd. De eigen inzet is echter nog altijd vrijwel afwezig.

Ik denk niet dat een Play 5 het meest voor de hand liggende alternatief is. Van het Sonos forum:
The CONNECT, CONNECT:AMP, and PLAY:5 all have analog audio inputs which you could have wired into the TV and use it to stream the audio to any Sonos components. The Line-In on these components isn't designed for use with a TV and you can experience some latency issues while the audio signal is converted through the RCA.

If you have a pair of PLAY:5s, you can use the Line-In on either or both of those units. Have the 3.5mm headphone jack from the TV plugged into the Line-In on the PLAY:5 and you can use that to listen to your TV.

The PLAYBAR has an optical connection instead of the RCA for decreased latency and increased quality of playback. For use with a TV, that is our recommended player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 13:02
Als je ook aan TV wilt koppelen, zou ik zoeken naar een soundbar, ik denk dat je dan in elk geval alle features hebt die jij wilt. Ik denk dat er voor 500 euro genoeg produkten zijn, kijk eens in de pricewatch met de filters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bravertje
Dank voor jullie reacties. Mijn excuus dat het lijkt of ik niet zelf heb gezocht. Maar ik heb hier geen kaas van gegeten, dus ik weet ook niet waar ik moet beginnen met zoeken.

Soundbar heb ik ook even gegoogled, maar ik vind dit nog te groot.

Zijn er kleinere alternatieven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:58
Sonos heeft erg veel mooie spullen. Helaas heb ik geen ervaring met hun producten. Zelf gebruik ik de Sony SRS-X88 voor "Audio Streaming". De geluidskwaliteit is erg goed en kost ongeveer 300 a 350 momenteel. Het enige nadeel is dat het zich lastig laat plaatsen ivm acoustics. Bij mij kwamen de lage tonen op vele plekken er niet lekker uit en pas na lang heen en weer plaatsen vond ik een geschikte plek waar ook de bass goed zijn ding deed. Nu klinkt hij echt goed. Je kunt ook zijn grotere broer overwegen, de X99 die nog beter zou moeten klinken volgens reviews. Ik vond deze iets te duur voor mijn doeleinde.

De X88 heeft de volgende verbindings mogelijkheden:
- Bluetooth
- Wifi
- USB (DAC)
- 3.5mm jack Input

Ik heb hem aangesloten op mijn beamer voor het TV kijken en gebruik hem vaak als muziek speaker. Mijn receiver met 5.1 setup gebruik ik alleen voor films en gaming. Hij verbruikt ook uiteraard veel minder stroom waardoor ik hem ook vaak 's nachts aan laat om in te slapen met muziek aan :)

Tevens hebben de SRS series van Sony (bijna) geen last van een delay zoals hierboven beschreven bij de Sonos. Ik bezit namelijk ook nog een Bose SoundLink mini 2 en die heeft wel een dikke delay in het geluid. De Sony bevat echt heeeel weinig delay, bijna hetzelfde als het analoge geluid uit mijn M-Audio AV40 Speakers. Zo op gevoel zit de Sony misschien op 20ms en de Bose op 300ms delay.

Afbeeldingslocatie: http://canadahifi.com/wp-content/uploads/2015/04/DSC04493-Custom.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Sir_Hendro op 20-06-2016 14:45 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bravertje
Dank voor je reactie hendro. Qua formaat komt dit goed in de buurt van wat wil zoek. Ik ga dit weekend naar de winkel om eea te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:13
Kijk ook eens naar de Ruark Audio r2i of r2 mkIII. Volgens mij voldoet deze aan jouw eisen, daarnaast zijn alle reviews lyrisch over het geluid. De r2i is de voorloper en is bij hifi corner nog te krijgen voor 400 dacht ik. Specificaties kunnen iets afwijken van de r2 mkIII, dat zou je even meten checken.

[ Voor 36% gewijzigd door LA-384 op 20-06-2016 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bravertje
LA-384 dank voor je tip. Ik heb de ruark apparaten gegoogled, wat zijn dit schitterende apparaten zeg!. Even voorleggen aan vrouwlief, maar ik ga voor de mk3 denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10 16:50
Wellicht ook is kijken naar teufel en dan vooral het submerk raumfeld, zeer mooie en degelijke speakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bravertje
LA-384 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 23:11:
Kijk ook eens naar de Ruark Audio r2i of r2 mkIII. Volgens mij voldoet deze aan jouw eisen, daarnaast zijn alle reviews lyrisch over het geluid. De r2i is de voorloper en is bij hifi corner nog te krijgen voor 400 dacht ik. Specificaties kunnen iets afwijken van de r2 mkIII, dat zou je even meten checken.
mk3 besteld, komt voor het weekend binnen, hoop ik. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:13
bravertje schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 16:08:
mk3 besteld, komt voor het weekend binnen, hoop ik. Ben benieuwd.
Ik hoor graag hoe het je bevalt. Ik heb zelf de mr1 bij de pc en de klank bevalt mij uitermate goed.
Pagina: 1