Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukgevaar
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-06-2021
Beste mede-tweakers,

Ik probeer een 'probleem' op te lossen, maar ben er zelf nog niet uitgekomen en hoopte dat er vast wel hier een persoon is die dit kan!

Simpel gezegd wil ik een USB signaal verlengen over lange afstand, het gaat om een USB dongle in mijn Xbox One (Guitar Hero Live Guitar controller) die ik zo'n 20-30 meter verderop in de woonkamer ook wil besturen.
Dit omdat ik in de woonkamer ook graag met wat huisgenootjes af en toe wat Guitar Hero Live wil spelen (via Xbox streaming in Windows 10). Het probleem dat ontstaat is dat de Guitar dongle direct in de Xbox moet om te functioneren, in tegenstelling tot de Xbox One controllers die wel via de PC kunnen.

Er loop al een UTP kabel van mijn slaapkamer naar de woonkamer (50m), maar die wordt al gebruikt voor internet via een tweede router. Nu weet ik dat er USB extenders zijn via UTP kabel, maar dit lukt niet als er een router tussen zit, gok ik?

Zijn er nog andere oplossingen om hier toch gebruik van te maken, of moet ik toch helaas Guitar Hero Live in de slaapkamer houden ? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:21
Ik zou dan een USB verleng kabel gebruiken. UTP is internet kabel en die heb je helemaal niet nodig als ik dit zo lees.

Wat jij nodig hebt is:

20 Meter: https://www.kabeltje.com/...usb-verlengkabel-20-meter
30 Meter: https://www.conrad.nl/nl/...948_pla-1298076&WT.srch=1

[ Voor 46% gewijzigd door Wylana op 21-06-2016 12:10 ]

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-07 23:31
USB-over-ethernet zou in theorie alleen over het kabeltje gaan. Je praat dus NIET over een netwerk, maar je gebruikt gewoon een andere type kabel. En nee, die kabel moet dan dus niet in een router zitten of wat dan ook :).

USB-over-IP is wel weer USB protocol over het netwerk heen gooien (IP), dan zou het in theorie ook gewoon over WiFi kunnen.

@Wylana: USB kan officieel maar maximaal over 5 meter heen. Ik weet dat er 20 meter verlengkabels en zo zijn, maar de kans is groot dat het niet gaat werken. Uitproberen, maar zorg dat je het terug kan brengen (of het in een doos stopt ergens, whatever).

Dus @Beukgevaar: Wat _waarschijnlijk_ nodig is, is inderdaad een USB-over-ethernet setje halen (zijn best goedkoop, net minder dan 20 euro hier en daar). Dan kan je met een _rechtstreekse_ ethernet kabel de afstand overbruggen. Maar dat moet dus een rechtstreekse kabel zijn die niet ergens anders in gaat of zo. 'UTP-RJ45' kabel is dan beter om te gebruiken als term. Het beschrijft de kabel en de stekkertjes, niet wat je vervolgens met die kabel gaat doen :P.

usb-over-ip is meestal veel duurder, en je kan met compatibility issues en zo komen (de kastjes zijn meestal meer voor usb printers gemaakt).

En je kan gewoon een verlengkabel proberen.. maar over die afstand, ik geef je weinig kans. But I've been wrong before :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-07 23:31
Nu even hardop aan het nadenken. Wie weet is USB-over-IP nog 'goedkoop' voor elkaar te krijgen door het zelf met een Raspberry PI in elkaar te zetten :).
Er zijn apps die een USB poort kunnen delen over het netwerk tussen twee PC's (prik apparaat in USB poort op PC 1, en via de app krijgt PC 2 het apparaat 'connected'). Dit bestaat vast ook met een Pi :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:06
Op het werk gebruiken we dit: pricewatch: Digi AnywhereUSB/2

Maarja, dan kun je bijna beter een 2e Xbox kopen hahaha.