Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reuell
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-03-2023
Is de MSI GeForce GTX 750 Ti de juiste GPU voor mij?
Vanaf 2009 ben ik in het bezit van de Acer Aspire G7710
pricewatch: Acer Aspire Predator G7710
Processor: Intel i7, 2.93 Ghz
RAM: 13 GB
Beeldscherm: LG W86
GPU: Nvidia Geforce GTX 260 1,8 GB

Games moeten bij mij goed draaien, maar hoeven niet op Ultra settings gespeeld worden
Ik speel graag RPG, Dragonage (Inquisition), the Witcher.
Dragonage Inquisition loopt regelmatig vast
The Witcher 3 lijkt me met dit systeem helemaal onhaalbaar, GPU en OS moeten dan een boost hebben.

Ik wil dus naast het OS de grafische kaart upgraden.
Aangezien de desktop uit 2009 is en het moederbord en processor niet gemakkelijk te upgraden zijn wil ik niet voor de duurste upgrade gaan. Kortom, hij moet de huidige generatie spellen goed aankunnen, maar binnen enkele jaren komt er een nieuwe desktop.
Zit ik dan met de MSI GeForce GTX 750 Ti op de juiste weg?
Past hij uberhaupt wel op dit moederbord?

ZIjn er nog aanvullende upgrades die ik over het hoofd zie om mijn systeem te verbeteren?

Als ik deze niet zou kopen zou ik voor de duurdere, MSI GeForce GTX 970 Gaming 4 GB gaan.
Maar is het dat wel waard?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik ben nu net bezig mijn Windows Vista aan het upgraden naar Windows 7

Ik hoor graag jullie tips

Reuell

Beste antwoord (via Reuell op 20-06-2016 13:49)

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:16
Als ik jou was zou ik het eind van de maand even afwachten. Dan wordt duidelijk wat AMD gaat doen, namelijk: die komen met de RX 460, 470 en 480. De RX 480 gaat als het goed is flink vlotter dan de GTX 970 draaien, maar met een fors lagere instapprijs.

De prijzen die voor de RX 480 zijn genoemd zijn 200 dollar voor goedkoopste reference, 300 dollar voor dure custom/OC kaart. Goede kans dat de RX 460 en 470 dus mooi onder de 200 euro gaan blijven, en voor die games die medium settings prima trekken.

Zie voor wat voorzichtige indicaties over de prestaties van de RX 470: http://www.guru3d.com/new...on-rx-470-benchmarks.html
Die lijkt dus net onder prestatieniveau van de GTX 970 uit te komen, maar zal misschien maar de helft kosten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 14:34
Welke games op welke resolutie met welke settings en wat wil je minstens aan fps zien? Kan de keuze nogal beinvloeden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reuell
Wat ik schreef,
Dragonage Inquisition, the Witcher 2 en 3, daarnaast ook Skyrim.
Instellingen kunnen op gemiddeld (bvb geen AA als dat niet mogelijk is)
Wat ik weet van de FPS is dat hij gemiddeld rond de 60 moet zitten, dus daar streef ik naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 08:53
Voor 60fps op gemiddelde settings zou ik geen 750ti halen. The witcher 2 en 3 halen rond de 30-40 fps op medium @1920x1080.

Skyrim zonder enb red je wel op Max settings met de 750ti.

Waarschijnlijk is het interessanter voor je om een paar dagen te wachten en te kijken hoe de amd 480 presteert. Als deze kaart werkelijk presteert op het niveau van een gtx970, heb je voor maar een paar tientjes meer een videokaart die de games die je wilt spelen wél draait op 60fps en fatsoenlijke settings.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:16
Als ik jou was zou ik het eind van de maand even afwachten. Dan wordt duidelijk wat AMD gaat doen, namelijk: die komen met de RX 460, 470 en 480. De RX 480 gaat als het goed is flink vlotter dan de GTX 970 draaien, maar met een fors lagere instapprijs.

De prijzen die voor de RX 480 zijn genoemd zijn 200 dollar voor goedkoopste reference, 300 dollar voor dure custom/OC kaart. Goede kans dat de RX 460 en 470 dus mooi onder de 200 euro gaan blijven, en voor die games die medium settings prima trekken.

Zie voor wat voorzichtige indicaties over de prestaties van de RX 470: http://www.guru3d.com/new...on-rx-470-benchmarks.html
Die lijkt dus net onder prestatieniveau van de GTX 970 uit te komen, maar zal misschien maar de helft kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:01
Inderdaad wachten op wat AMD gaat doen. De RX 460 gaat waarschijnlijk rond hetzelfde prijsniveau zitten als de GTX 750 Ti maar zal significant betere prestaties leveren (iets onder de GTX 960 volgens de geruchten). Met een lichte overklok kan dat ding waarschijnlijk wel naar R9 380(X) niveau worden getild.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reuell
Top, dat ziet er goed uit en ik wist niet dat deze kaart(en) er aan zaten te komen.
Ik houd ze in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 08:53
En anders kun je altijd nog de tweedehands markt bekijken. Je hebt nu al een gtx 680/770 (nagenoeg dezelfde kaart) voor rond de €120. Deze presteren al een stuk beter dan een 750ti.

Daarnaast zullen de prijzen op de tweedehands markt ook gedrukt worden door goedkope, doch snellere nieuwe kaarten.
Pagina: 1