C partitie windows verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wittemok
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-02-2024
Hallo allemaal,

Krijg niet het antwoord gevonden wat ik zoek op verschillende fora.
Dacht iemand hier weet vast het antwoord.

Na het installeren van een ssd met windows, wanneer je hier een hdd bijplaatst; is het dan mogelijk de c partitie (met windows) te verwijderen van deze hdd ?

Graag zie ik jullie reactie tegemoet.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:49

TheVMaster

Moderator WOS
Dus je hebt een pc (zonder HDD, maar met SSD) geinstalleerd en plaatst er daarna pas een HDD bij met daarop nog een (oude) Windows installatie. Tuurlijk kun je die partitie (die nooit C kan heten, aangezien dat de partitie is op de SSD waar Windows meestal op geinstalleerd staat) verwijderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ligt eraan hoe je e.e.a. geinstalleerd hebt.
Klinkt haast alsof je je hdd al had, een ssd bijgeplaatst hebt en daarop weer windows geïnstalleerd hebt.

Nu heb je deus 2 windows installatie's:
C:\ (HDD)
D:\ (SSD)

Grote kans echter dat je bootrecord op de c:\ staat.

Ik zou de hdd afkoppelen (zorgen dat je windows op dvd of usb hebt) en de pc starten, er komt dan een foutmelding waarop je de kans krijgt om windows te repareren (boot wordt dan gefixt.).

Maja, het klote is dan wel dat je dan nog steeds d:\ als primaire schijf hebt.

Ik zou gewoon opnieuw beginnen.

HDD afkoppelen en windows schoon op de ssd zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:26
Ik neem aan dat je bedoelt dat je oude Windows installatie op de hdd staat.
Zou moeten werken; Test voor de zekerheid eerst of je pc opstart zonder de hdd aangesloten.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wittemok
Even toelichting. Heb nu een oude pc met daarin een hdd. De nieuwe pc die ik in elkaar zet voorzie ik van een ssd waarbij ik een schone installatie van windows 10 op zet.
Wil dan graag de oude hdd in de nieuwe pc zetten. Deze is voorzien van twee partities. C (windows) D (data)
Nou nou ik graag op de nieuwe pc de c partitie met windows er op willen verwijderen.
Hoop dat jullie iets kunnen met deze uitleg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:46
Ja dat kan je dan gewoon doen idd, want de hdd maakt geen deel uit van je os die op de ssd staat (dat is niet in alle gevallen zo, maar in dit geval wel, omdat je hem pas bijplaatst als windows al is geïnstalleerd )

[ Voor 16% gewijzigd door Mel33 op 20-06-2016 13:30 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:26
Ok, Je nieuwe Windows zal je oude 'C' en 'D' zullen wrs 'E' en 'F' noemen, die kan je zonder problemen wissen. Het beste doe je dat via diskmanagement. Daar zie je beter wat je doet als je partities wilt wissen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:06

NSG

Je weet niks!

Het feit dat je de nieuwe pc blijkbaar nog niet in elkaar hebt gezet scheelt in elk geval al veel. Als je de nieuwe installeert doe dat dan zonder de hdd te koppelen. Pas na het installeren de hdd aansluiten en vervolgens de c partitie van de hdd verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wittemok
Bedankt allemaal voor jullie reacties! Gaat zo te lezen helemaal goed komen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
NSG schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:33:
Pas na het installeren de hdd aansluiten en vervolgens de c partitie van de hdd verwijderen.
Natuurlijk niet. De C partitie is die met windows erop. Het zal waarschijnlijk de E of F partitie zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:46
Wittemok schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:48:
Als jij deze info duidelijk en kloppend(haha, ik bedoel overeenkomend met de feiten) geeft dan is dit idd geen probleem zo te doen als hier te lezen is.

[ Voor 7% gewijzigd door Mel33 op 20-06-2016 14:04 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Wittemok schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:48:
Gewoon eerst installen op de ssd met de hdd afgekoppeld, daarna met screenshots hier hulp vragen, komt het allemaal goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wittemok
De info is vrij duidelijk ja. Gaat ongetwijfeld goed komen :-) en anders volgen de screenshots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 04-10 11:43
SSD aansluiten op sata poort 1, de HDD op poort 2..opstarten en vanuit de bios een OS op de SSD installeren, alles doorlopen en als Windows gestart is, naar schijfbeheer gaan en daar de partities van de HDD verwijderen (rechtermuisknop op de partitie), dan één nieuwe aanmaken en deze bv "Data" noemen..

Eventueel kun je daar ook de overige driveletters verwijderen (meestal geeft je SSD 2 driveletters, een daarvan kan je sowieso verwijderen, die 10% van het totale geheugen)

Succes, alles komt goed!

[ Voor 5% gewijzigd door BTFD op 20-06-2016 20:57 ]

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Pagina: 1