Auto wassen zonder water

Pagina: 1
Acties:
  • 2.718 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
In Zoetermeer in de parkeergarage staat tegenwoordig een mannetje van Eco pit stop. Die wast en reinigt je auto voor een zeer aantrekkelijk bedrag. MAAR, zonder water?

http://www.ecopitstop.com/

Iemand ervaringen mee?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Waar haal je uit dat het zonder water gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-06 08:26
Afbeeldingslocatie: http://www.ecopitstop.com/Images/ZoetermeerBay.jpg

Hier staat een uitleg: https://www.ecogreenautoc...auto-wassen-zonder-water/

[ Voor 39% gewijzigd door YoshiBignose op 20-06-2016 10:28 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Staat op de website, en op een bord bij dat mannetje. Zie ze ook altijd staan maar zie er altijd weinig auto's gewassen worden.. :P

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Anoniem: 93986 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:27:
Waar haal je uit dat het zonder water gebeurt?
http://www.ecopitstop.com/about.html

Daarnaast inderdaad wat hierboven gezegd wordt ;)
m0nk schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:28:
Staat op de website, en op een bord bij dat mannetje. Zie ze ook altijd staan maar zie er altijd weinig auto's gewassen worden.. :P
Ja ik ook, maar het klinkt wel leuk...

[ Voor 36% gewijzigd door BlakHawk op 20-06-2016 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-06 22:24

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik wou net een vergelijkbare foto posten ;)

Lijkt me ook niet echt handig... Parkeergarages hebben doorgaans niet de noodzakelijke afwatering...

Er zijn middelen om een auto te reinigen zonder water (ik ben het bij Meguairs weleens tegengekomen), maar ik zou m'n auto er niet aan toevertrouwen... Met water loop je al risico op krasjes, met waterloos is dat risico alleen maar groter...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:03
Er wordt met de hand gewassen, ze claimen dat er zo 400 liter per auto bespaard wordt.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
deepbass909 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:29:
Ik wou net een vergelijkbare foto posten ;)

Lijkt me ook niet echt handig... Parkeergarages hebben doorgaans niet de noodzakelijke afwatering...

Er zijn middelen om een auto te reinigen zonder water (ik ben het bij Meguairs weleens tegengekomen), maar ik zou m'n auto er niet aan toevertrouwen... Met water loop je al risico op krasjes, met waterloos is dat risico alleen maar groter...
Daar was ik inderdaad ook bang voor... Krasjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-06 21:46
Er wordt 400 liter water bespaard
Bij een echte carwash wordt (bijna) al het water hergebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:42
Als ik mijn auto wil wassen is hij een stuk viezer dan de auto in het filmpje. Ik denk niet dat het dan werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De opzet, de website en de foto's komen bij mij een beetje over als een paar studenten die in een parkeergarage een paar parkeerplekken hebben afgezet met wat pionnen en zo een dienst aanbieden.

Uiteraard zal er wel overlegd zijn met de parkeergarage.

Persoonlijk lijkt mij een groot parkeerterrein, waarbij je een grote tent opzet mij veel praktischer dan in een garage.
Denk hierbij aan de Ikea, of supermarkt.
Tegenwoordig kan je in de gemiddelde AH al koffie pakken. En de Ikea kun je zo 1.5 uur rond dwalen :P
Afbeeldingslocatie: https://originalshelters.files.wordpress.com/2014/10/62690_0081.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Viper® op 20-06-2016 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Ik heb hier nog iets gezien, maar mijn auto is doorgaans een stuk vuiler

https://www.ecogreenautoc...auto-wassen-zonder-water/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-06 08:26
Die link poste ik ook....

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

dfrenner schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:29:
[...]

http://www.ecopitstop.com/about.html

Daarnaast inderdaad wat hierboven gezegd wordt ;)

[...]

Ja ik ook, maar het klinkt wel leuk...
Ik haal uit die hele site nergens eruit dat er geen water word gebruikt. Alleen dat er 400liter word bespaard. 400 liter ten opzichte van wat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
dfrenner schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:34:
Ik heb hier nog iets gezien, maar mijn auto is doorgaans een stuk vuiler

https://www.ecogreenautoc...auto-wassen-zonder-water/
Klinkt een beetje als 'tell sell, amazing mike'.

Juist met water spoel je het vuil en vieze delen weg. Dat komt nu allemaal in je doek.
ALs je elke 10 minuten een nieuwe microvezel doek pakt alla, maar dat betwijfel ik.
Ik rij altijd naar de self-wash. Voor een euro kan je hem dan wassen, vervolgens met een microvezel boenen en afspoelen.

Kost je een paar euro, plus al het water wordt netjes afgevoerd en gezuiverd.

[ Voor 9% gewijzigd door Viper® op 20-06-2016 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Viper® schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:37:
[...]

Juist met water spoel je het vuil en vieze delen weg. Dat komt nu allemaal in je doek.
ALs je elke 10 minuten een nieuwe microvezel doek pakt alla, maar dat betwijfel ik.
Ik rij altijd naar de self-wash. Voor een euro kan je hem dan wassen, vervolgens met een microvezel boenen en afspoelen.

Zelfs al pak je elke 10 minuten een nieuwe doek, als bij de eerste veeg er zand in de doek komt, loop je het risico op krassen. De instructievideo die ik van Meguairs een keer heb gezien hierover, claimde dat vuil ingekapseld wordt, maar in hoeverre dat echt effectief is, betwijfel ik... Ik denk dat als je een vergelijking op gaat zetten, het aantal swirls en andere krasgerelateerde defecten bij auto's die op deze manier gewassen zijn, aanzienlijk hoger zal zijn dan bij traditioneel gewassen auto's...

Mijn ervaring, wil je besparen op watergebruik, zorg dat er een goede waxlaag of andersoortige vuilafstotende laag op de auto zit. Dan heb je aan hoge druk genoeg om het gros van het vuil weg te spuiten en hoef je maar af en toe de auto echt volledig te wassen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319464

Ik was mn auto bijna altijd in de regen, telt dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:02

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Viper® schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:37:
[...]

Tellsell understatement:
Met klanten als Tesla en Google staat Eco Green Auto Clean aan het begin van een tijdperk waarin auto's op ecologische wijze worden gewassen met enorme waterbesparing

Eigenlijk wil ik het best eens proberen, wij hebben hier vogels wiens donatie aan de natuur dusdanig chemisch is, dat zelfs een hogedruk het er regelmatig niet afkrijgt. Andere kant, m'n auto staat goed in de lak, hou ik liever zo.

http://www.ecopitstop.com/Images/ZTMcard.jpg
Edit. 15 EURO!?!?
Daar ga ik bij de betere wasstraat voor een compleet programma, inclusief onderkant en velgen :/

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 20-06-2016 14:34 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
SinergyX schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:32:
Tellsell understatement:
Met klanten als Tesla en Google staat Eco Green Auto Clean aan het begin van een tijdperk waarin auto's op ecologische wijze worden gewassen met enorme waterbesparing

Eigenlijk wil ik het best eens proberen, wij hebben hier vogels wiens donatie aan de natuur dusdanig chemisch is, dat zelfs een hogedruk het er regelmatig niet afkrijgt. Andere kant, m'n auto staat goed in de lak, hou ik liever zo.

http://www.ecopitstop.com/Images/ZTMcard.jpg
Edit. 15 EURO!?!?
Daar ga ik bij de betere wasstraat voor een compleet programma, inclusief onderkant en velgen :/
Ik wil het eigenlijk wel een keer proberen...
Ik heb meer moeite met het achterlaten van mijn sleutel, dan de lak :X

Hij is toch al 3 jaar oud en van de wasstraat zitten er al zat swirls op. Vooral als ze voor dat bedrag ook de binnenkant doen :)

15 euro is toch niets voor handwerk....

De beste wasbeurt die mijn auto heeft gehad was in Roemenie... Is totaal 1,5 uur bezig geweest, helemaal met de hand zonder spons... Water, hoge druk en speciaal vuilafwekend spul. Binnenkant als nieuw. Kosten: 7 euro 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:02

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

dfrenner schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:29:
15 euro is toch niets voor handwerk....
:X

Misschien niet als ze daadwerkelijk ook schoonmaken, met een flesje Glassex en een doekje over je auto noem ik niet echt een 'wasbeurt'.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
SinergyX schreef op maandag 20 juni 2016 @ 17:19:
[...]

:X

Misschien niet als ze daadwerkelijk ook schoonmaken, met een flesje Glassex en een doekje over je auto noem ik niet echt een 'wasbeurt'.
U vraagt erom...

Als ze ook zuigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Modbreak:Aangezien dit topic door een spammer uit de kelder van Tweakers werd getrokken en inmiddels al meer dan 3 jaar dood is, gaat hij op slot.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.