Hier staat een uitleg: https://www.ecogreenautoc...auto-wassen-zonder-water/
[ Voor 39% gewijzigd door YoshiBignose op 20-06-2016 10:28 ]
Facts don't care about your feelings
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
http://www.ecopitstop.com/about.htmlVerwijderd schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:27:
Waar haal je uit dat het zonder water gebeurt?
Daarnaast inderdaad wat hierboven gezegd wordt
Ja ik ook, maar het klinkt wel leuk...m0nk schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:28:
Staat op de website, en op een bord bij dat mannetje. Zie ze ook altijd staan maar zie er altijd weinig auto's gewassen worden..
[ Voor 36% gewijzigd door BlakHawk op 20-06-2016 10:30 ]
Lijkt me ook niet echt handig... Parkeergarages hebben doorgaans niet de noodzakelijke afwatering...
Er zijn middelen om een auto te reinigen zonder water (ik ben het bij Meguairs weleens tegengekomen), maar ik zou m'n auto er niet aan toevertrouwen... Met water loop je al risico op krasjes, met waterloos is dat risico alleen maar groter...
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Daar was ik inderdaad ook bang voor... Krasjes...deepbass909 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:29:
Ik wou net een vergelijkbare foto posten
Lijkt me ook niet echt handig... Parkeergarages hebben doorgaans niet de noodzakelijke afwatering...
Er zijn middelen om een auto te reinigen zonder water (ik ben het bij Meguairs weleens tegengekomen), maar ik zou m'n auto er niet aan toevertrouwen... Met water loop je al risico op krasjes, met waterloos is dat risico alleen maar groter...
Bij een echte carwash wordt (bijna) al het water hergebruikt.Er wordt 400 liter water bespaard
Uiteraard zal er wel overlegd zijn met de parkeergarage.
Persoonlijk lijkt mij een groot parkeerterrein, waarbij je een grote tent opzet mij veel praktischer dan in een garage.
Denk hierbij aan de Ikea, of supermarkt.
Tegenwoordig kan je in de gemiddelde AH al koffie pakken. En de Ikea kun je zo 1.5 uur rond dwalen
[ Voor 13% gewijzigd door Viper® op 20-06-2016 10:34 ]
https://www.ecogreenautoc...auto-wassen-zonder-water/
Facts don't care about your feelings
Verwijderd
Ik haal uit die hele site nergens eruit dat er geen water word gebruikt. Alleen dat er 400liter word bespaard. 400 liter ten opzichte van wat precies?dfrenner schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:29:
[...]
http://www.ecopitstop.com/about.html
Daarnaast inderdaad wat hierboven gezegd wordt
[...]
Ja ik ook, maar het klinkt wel leuk...
Klinkt een beetje als 'tell sell, amazing mike'.dfrenner schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:34:
Ik heb hier nog iets gezien, maar mijn auto is doorgaans een stuk vuiler
https://www.ecogreenautoc...auto-wassen-zonder-water/
Juist met water spoel je het vuil en vieze delen weg. Dat komt nu allemaal in je doek.
ALs je elke 10 minuten een nieuwe microvezel doek pakt alla, maar dat betwijfel ik.
Ik rij altijd naar de self-wash. Voor een euro kan je hem dan wassen, vervolgens met een microvezel boenen en afspoelen.
Kost je een paar euro, plus al het water wordt netjes afgevoerd en gezuiverd.
[ Voor 9% gewijzigd door Viper® op 20-06-2016 10:38 ]
Zelfs al pak je elke 10 minuten een nieuwe doek, als bij de eerste veeg er zand in de doek komt, loop je het risico op krassen. De instructievideo die ik van Meguairs een keer heb gezien hierover, claimde dat vuil ingekapseld wordt, maar in hoeverre dat echt effectief is, betwijfel ik... Ik denk dat als je een vergelijking op gaat zetten, het aantal swirls en andere krasgerelateerde defecten bij auto's die op deze manier gewassen zijn, aanzienlijk hoger zal zijn dan bij traditioneel gewassen auto's...Viper® schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:37:
[...]
Klinkt een beetje als 'tell sell, amazing mike'.
Juist met water spoel je het vuil en vieze delen weg. Dat komt nu allemaal in je doek.
ALs je elke 10 minuten een nieuwe microvezel doek pakt alla, maar dat betwijfel ik.
Ik rij altijd naar de self-wash. Voor een euro kan je hem dan wassen, vervolgens met een microvezel boenen en afspoelen.
Mijn ervaring, wil je besparen op watergebruik, zorg dat er een goede waxlaag of andersoortige vuilafstotende laag op de auto zit. Dan heb je aan hoge druk genoeg om het gros van het vuil weg te spuiten en hoef je maar af en toe de auto echt volledig te wassen.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Tellsell understatement:Viper® schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:37:
[...]
Klinkt een beetje als 'tell sell, amazing mike'.
Met klanten als Tesla en Google staat Eco Green Auto Clean aan het begin van een tijdperk waarin auto's op ecologische wijze worden gewassen met enorme waterbesparing
Eigenlijk wil ik het best eens proberen, wij hebben hier vogels wiens donatie aan de natuur dusdanig chemisch is, dat zelfs een hogedruk het er regelmatig niet afkrijgt. Andere kant, m'n auto staat goed in de lak, hou ik liever zo.
http://www.ecopitstop.com/Images/ZTMcard.jpg
Edit. 15 EURO!?!?
Daar ga ik bij de betere wasstraat voor een compleet programma, inclusief onderkant en velgen
[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 20-06-2016 14:34 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik wil het eigenlijk wel een keer proberen...SinergyX schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:32:
Tellsell understatement:
Met klanten als Tesla en Google staat Eco Green Auto Clean aan het begin van een tijdperk waarin auto's op ecologische wijze worden gewassen met enorme waterbesparing
Eigenlijk wil ik het best eens proberen, wij hebben hier vogels wiens donatie aan de natuur dusdanig chemisch is, dat zelfs een hogedruk het er regelmatig niet afkrijgt. Andere kant, m'n auto staat goed in de lak, hou ik liever zo.
http://www.ecopitstop.com/Images/ZTMcard.jpg
Edit. 15 EURO!?!?
Daar ga ik bij de betere wasstraat voor een compleet programma, inclusief onderkant en velgen
Ik heb meer moeite met het achterlaten van mijn sleutel, dan de lak
Hij is toch al 3 jaar oud en van de wasstraat zitten er al zat swirls op. Vooral als ze voor dat bedrag ook de binnenkant doen
15 euro is toch niets voor handwerk....
De beste wasbeurt die mijn auto heeft gehad was in Roemenie... Is totaal 1,5 uur bezig geweest, helemaal met de hand zonder spons... Water, hoge druk en speciaal vuilafwekend spul. Binnenkant als nieuw. Kosten: 7 euro
dfrenner schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:29:
15 euro is toch niets voor handwerk....
Misschien niet als ze daadwerkelijk ook schoonmaken, met een flesje Glassex en een doekje over je auto noem ik niet echt een 'wasbeurt'.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
U vraagt erom...SinergyX schreef op maandag 20 juni 2016 @ 17:19:
[...]
![]()
Misschien niet als ze daadwerkelijk ook schoonmaken, met een flesje Glassex en een doekje over je auto noem ik niet echt een 'wasbeurt'.
Als ze ook zuigen...
Dit topic is gesloten.
![]()