Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:22
Ik zoek een?
Degelijke, rappe smartphone die minstens 2,5 jaar mee gaat.

Wat is je budget?
Maximaal ~€420

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Te kunnen bellen, whatsappen, etc, etc. Mooie foto's maken op de telefoon vind ik wel belangrijk. Gamen doe ik niet. Verder veel Skype, Spotify (groot aantal GB's opslagruimte dus belangrijk), en heel af en toe een documentaire, of online cursus.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb een zeer sterke voorkeur voor Android aangezien ik ook in het hele Google ecosysteem zit. Apple is daarom niet de meest logische keuze, en WP10 wordt hem eigenlijk ook niet voor mij.

Zelf zat ik al te kijken naar de:

Nexus 5X 32GB
https://tweakers.net/pric...-nexus-5x-32gb-zwart.html

OnePlus3
https://tweakers.net/pric...-3-grafiet/specificaties/

WileyFox Storm Zwart
https://tweakers.net/pric...torm-zwart/specificaties/

Sony Xperia Z5 Compact
https://tweakers.net/pric...peria-z5-compact-wit.html

Aangezien ik zelf niet al te grote handen heb, heeft een 5" smartphone, of iets kleiner, toch de voorkeur. Echter, heb ik de laatste tijd toch vaak (van vrienden en collega's) grotere smartphones in mijn handen gehad en moet ik zeggen dat ik toch wel benieuwd geworden ben naar hoe dit mij zelf zal bevallen. De Nexus 5X is een ideaalplaatje. Maar waarom dan niet €100 meer uitgeven voor een OP3 die flink wat meer voor je geld biedt? En zo denk ik eigenlijk over alle smartphones vandaag de dag. Waarom net iets minder, hetzelfde, of iets meer betalen voor een mindere smartphone dan de OP3?

Het enige wat mij eigenlijk tegenhoudt is het feit dat ik totaal niet weet hoe een monster van een 5,5" telefoon mij in het dagelijks leven gaat bevallen, ik vind het namelijk niet zo maar een keuze. Tegelijkertijd weet ik niet zo hoe het zit met de support van OnePlus, en dat is iets wat ik wel belangrijk vindt.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik besef me dat ik eigenlijk al een beetje biased ben in mijn voorkeur voor de OP3, maar misschien dat de Tweakers community mij op een andere gedachte kan brengen!

Bij voorbaat dank,

EdwardK123

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:04
Mijn ervaring met een 5,5 inch Lumia 950XL (komende van 4,7 HTC M7) is dat het schermformaat prettig is in gebruik, maar de telefoon niet in mijn broekzak past met autorijden. Ik denk dat mijn volgende toestel toch weer richting de 5 inch zal gaan om die reden.

Wat je keuze betreft tussen 100 Euro meer of minder uitgeven, hangt af van jouw persoonlijkheid. Je zegt zelf de Nexus5x is ideaal voor jou, maar je wil de One+3. Kun je voor jezelf beredeneren waarom je dat toestel wil en heb je het geld er voor, waarom zou je het niet doen en je hart niet volgen? Heb je het geld eigenlijk niet er voor, koop dan met je hoofd en ga voor de Nexus5x.

• EdwardK123
swhnld schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:13:
Mijn ervaring met een 5,5 inch Lumia 950XL (komende van 4,7 HTC M7) is dat het schermformaat prettig is in gebruik, maar de telefoon niet in mijn broekzak past met autorijden. Ik denk dat mijn volgende toestel toch weer richting de 5 inch zal gaan om die reden.

Wat je keuze betreft tussen 100 Euro meer of minder uitgeven, hangt af van jouw persoonlijkheid. Je zegt zelf de Nexus5x is ideaal voor jou, maar je wil de One+3. Kun je voor jezelf beredeneren waarom je dat toestel wil en heb je het geld er voor, waarom zou je het niet doen en je hart niet volgen? Heb je het geld eigenlijk niet er voor, koop dan met je hoofd en ga voor de Nexus5x.
Dank voor je uitleg en ervaring. Het zal mij ook benieuwen, dat je dan eigenlijk niet meer normaal op de fiets kunt zitten, in de auto, of je veters kunt strikken met een baksteen in je broekzak. Het zijn maar kleine dingetjes, en bellen op de fiets gebeurt eigenlijk nauwelijks, maar toch.

Die €100 is het probleem niet, eigenlijk.
Mijn redenen voor een OP3 t.o.v. Nexus 5x:
- Nieuwsgierig naar een grote telefoon.
- Prijs/kwaliteit verhouding is enorm
- Specs die, hoop ik, nog minstens 3 jaar meegaan.

Nexus 5x t.o.v. OP3:
- Gegarendeerde, snelle updates
- Betere software/hardware integratie (waar ik over OP af en toe wat slechte software optimalisatie verhalen hoor)
- Support die makkelijk te vinden is ivm eventuele RMA

Elke telefoon, ongeacht welke ik koop, zal een upgrade zijn tov mijn huidige telefoon. 1GB Ram trekt het soms nog net, maar zit vaak ook makkelijk 10 seconden te wachten tot een app opent, of een vastloper verholpen is. Of de 6GB Ram in de OP3 nu het verschil gaat maken met de 3GB Ram die in de Nexus 5x zit, weet ik niet. Over 2 jaar, kan dit echter weer een ander verhaal zijn.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:04
Wat je kunt doen is de 1+3 gewoon bestellen, proberen, en bevalt het niet 2de hands verkopen (er lijkt meer dan genoeg vraag naar). Je levert dan misschien 100 Euro in, maar dan heb je nog budget genoeg voor de N5x en je bent een ervaring rijker.

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-11 22:07
EdwardK123 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:36:
[...]

Elke telefoon, ongeacht welke ik koop, zal een upgrade zijn tov mijn huidige telefoon. 1GB Ram trekt het soms nog net, maar zit vaak ook makkelijk 10 seconden te wachten tot een app opent, of een vastloper verholpen is. Of de 6GB Ram in de OP3 nu het verschil gaat maken met de 3GB Ram die in de Nexus 5x zit, weet ik niet. Over 2 jaar, kan dit echter weer een ander verhaal zijn.
In de Nexus 5x zit 2GB RAM, verder goed toestel, zal voldoen aan je wensen

• mathijs333
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18-06-2023
Misschien de Moto G4 Plus ook een optie als je nieuwsgierig bent naar een grote telefoon? :)
Deze is wel 2GB Ram, maar de Nexus 5x heeft ook maar 2GB.

[ Voor 24% gewijzigd door mathijs333 op 20-06-2016 17:23 ]

• EdwardK123
Purehz schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:32:
[...]

In de Nexus 5x zit 2GB RAM, verder goed toestel, zal voldoen aan je wensen
mathijs333 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 17:22:
Misschien de Moto G4 Plus ook een optie als je nieuwsgierig bent naar een grote telefoon? :)
Deze is wel 2GB Ram, maar de Nexus 5x heeft ook maar 2GB.
Thanks voor het melden, ik was me er niet van bewust dat de Nexus 5X 'maar' 2GB heeft. Dat lijkt me toch wat krap voor de komende jaren. Misschien dat juist de One Plus X, of toch gewoon de OP3, een beter alternatief is.

• EdwardK123
Een algemene vraag. Zou 2GB Ram ook nog voldoen voor mijn gebruiken de komende twee jaar, of is het beter om hier iets meer in te nemen en wat veiliger te zijn?

• mathijs333
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18-06-2023
Ik denk dat dit zeker zal voldoen als je niet van plan bent om erop te gamen, zou normaal geen probleem moeten zijn .
Pagina: 1