Beste mede Tweakers. Mijn ouders willen de oude stoffige windows vista van 2007 vernieuwen. Hij hoeft alleen te dienen voor het binnenhalen van E-mail doormiddel van een mail client en af en toe wat surfen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij moet dienen als E-mail inbox die bijna 24/7 met scherm aanstaat. Verder moeten mijn ouders er ook gewoon mee kunnen surfen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 300 euro, goedkoper is altijd beter.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen een SSD om hem snel te houden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stof filters kunnen handig zijn omdat het in een aardig vettige en stoffige ruimte moet komen te staan en kleiner is ook beter maar een htpc die duurder is hoeft dan weer niet per see.
Ga je overklokken?
Voor 300 euro? nee.
Wat verwacht je van ons?
Of jullie mij kunnen helpen met het uitzoeken van de juiste componenten en om te kijken of ik alles wel heb.
Mijn Lijstje tot nu toe
Ik will de standaard koeler houden en bij de case zit al een voeding inbegrepen van 300 watt. Nou denk ik dat het geen goede voeding is.(?) Ik heb ook snel gekeken voor stoffilters en ik zat er aan te denken om het zelf te maken. Ook heb ik nog een of 2 fans nodig die in de pc kunnen, alleen met fans heb ik geen idee wat ik doe.
In ieder geval alvast bedankt voor het helpen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij moet dienen als E-mail inbox die bijna 24/7 met scherm aanstaat. Verder moeten mijn ouders er ook gewoon mee kunnen surfen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 300 euro, goedkoper is altijd beter.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Generiek 1920 bij 1080 scherm met HDMI.
- Toetsenbord en Muis via usb.
Alleen een SSD om hem snel te houden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stof filters kunnen handig zijn omdat het in een aardig vettige en stoffige ruimte moet komen te staan en kleiner is ook beter maar een htpc die duurder is hoeft dan weer niet per see.
Ga je overklokken?
Voor 300 euro? nee.
Wat verwacht je van ons?
Of jullie mij kunnen helpen met het uitzoeken van de juiste componenten en om te kijken of ik alles wel heb.
Mijn Lijstje tot nu toe
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Pentium G4400 Boxed | € 59,80 | € 59,80 |
| 1 | MSI H110M ECO | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | Chieftec UE-02B | € 52,41 | € 52,41 |
| 1 | Corsair Value Select CMV8GX4M1A2133C15 | € 27,95 | € 27,95 |
| 1 | Sandisk SSD Plus 120GB | € 38,95 | € 38,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 229,06 | |
Ik will de standaard koeler houden en bij de case zit al een voeding inbegrepen van 300 watt. Nou denk ik dat het geen goede voeding is.(?) Ik heb ook snel gekeken voor stoffilters en ik zat er aan te denken om het zelf te maken. Ook heb ik nog een of 2 fans nodig die in de pc kunnen, alleen met fans heb ik geen idee wat ik doe.
In ieder geval alvast bedankt voor het helpen.