• lilith0206
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-12-2025
Mijn verhaal:

Ik heb mijn nieuwe PC afgelopen weekend ontvangen. Alles leek in eerste instantie in orde tot ik toch besloot realtemp/hwinfo te installeren om te kijken hoe het van binnen er allemaal aan toeging. Aan de hand van dit schrok ik mijzelf een hoedje. Ik zag temperaturen van 90+ graden. Ik heb toen de winkel gebeld die vervolgens mijn taskbeheer en temperaturen in een screenshot graag zouden zien en anders het hele systeem terug te sturen. Vervolgens heb ik zelf maar de CPU-koeler verwijderd nadat ik contact had opgenomen waarop ik het volgende constateerde.

http://i.imgur.com/v1QLKAY.jpg

Ik heb dit vervolgens verwijderd en mijn zalman thermal grease opgezocht waarop het vervolgens van 90~100 graden naar 25 graden toe sprong.

Mijn vraag:

Nu heeft mijn nieuwe processor ongeveer 9 uur tegen de 90 tot 100 graden gedraaid zou iemand bepaalde acties ondernemen om mogelijk de processor te vervangen indien mogelijk? Heeft dit een groot effect op de levensduur van mijn nieuwe processor?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 348,80€ 348,80
1Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII HERO€ 201,95€ 201,95
1Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming 8GB€ 731,51€ 731,51
1be quiet! Silent Base 800 Zwart€ 112,95€ 112,95
1Asus ROG Swift PG279Q Zwart€ 793,95€ 793,95
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 42,95€ 42,95
2Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13R€ 62,95€ 125,90
1EVGA SuperNOVA 750 G2€ 115,95€ 115,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 139,90€ 139,90
1Sandisk Ultra II SSD 960GB€ 221,95€ 221,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.835,81

Update:
Ze hebben zich verontschuldigd en het bedrag voor de assemblage teruggestort. De persoon in kwestie heeft een draai om de oren gekregen en er is een presentje opgestuurd. Wel een goede afhandeling van deze zaak!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 31-01 13:22
De processor heeft een temperatuurbeveiliging ingebouwd zodat deze niet te heet wordt:
Thermal Monitoring Technologieën beschermen het processorpakket en het systeem tegen thermische storingen via diverse mogelijkheden voor thermisch beheer. Een on-die Digital Thermal Sensor (DTS) detecteert de kerntemperatuur en de functies voor thermisch beheer verlagen het verbruik en dus de temperatuur van het pakket wanneer dit nodig is om binnen de normale bedrijfsmarges te blijven.
In het ergste geval zal de PC gewoon zijn uitgevallen (zelfbescherming). Dit is niet gebeurd dus heeft de processor gewoon binnen zijn limieten gewerkt.

Ik verwacht geen problemen in de toekomst.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01:26
Dit is trouwens wel erg slordig hoor. Hoe kan men nou vergeten het plastic eraf te halen? Volgende keer krijgen we zeker een PC geleverd waar de CPU tussen het plastic CPU slot shield en een koeler is gesandwiched. Dit kan gewoon echt niet...

Afbeeldingslocatie: http://img.tomshardware.com/us/2004/06/19/intel_stakes_its_vision_of_the_pc_future_with_775_launch/cpu_inst_001.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Sir_Hendro op 20-06-2016 09:21 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01 17:43
Lekker bezig die Afuture. Maar maak je geen zorgen, de processor zal inderdaad gaan throttlen of uitvallen voordat er schade ontstaat. Levensduur gaat wel iets achteruit als je op hoge voltages/ temperaturen zit, maar 9 uur is niks om je zorgen over te maken, pas als je maanden lang zoiets doet zal.

Ik zou een vergoeding vragen voor je thermal paste.

[ Voor 7% gewijzigd door Nycrea op 20-06-2016 09:24 ]

🇺🇦

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:43
Moest wel ff 2x kijken voordat ik het plastic zag maar idd wel slordig.

• lilith0206
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-12-2025
LordSinclair schreef op maandag 20 juni 2016 @ 09:15:
De processor heeft een temperatuurbeveiliging ingebouwd zodat deze niet te heet wordt:

[...]

In het ergste geval zal de PC gewoon zijn uitgevallen (zelfbescherming). Dit is niet gebeurd dus heeft de processor gewoon binnen zijn limieten gewerkt.

Ik verwacht geen problemen in de toekomst.
Ik ben blij om dit te horen. Ik dacht dat misschien de levensduur van de processor een grote opdonder hierdoor had ervaren. Ik denk dat hij binnen de limieten bleef omdat de processor ging thermal throttlen wat mijn de reden gaf toch een kijkje te nemen.

Dank je wel voor het snelle antwoord!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:07

rdejongjr

Gnome

Beste,

Dit heeft inderdaad niets met fatsoenlijke assemblage te maken.
Hierom heb ik zojuist een order aangemaakt om de volledige assemblagekosten terug te storten en een presentje op te sturen.

Onze welgemeende excuses voor dit falen en spanning.

• Cilph
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-01 21:21
Nou, hier laat ik iig niet assembleren. Wow dat is slordig.

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-01 08:49
Fouten worden overal gemaakt.
Oplossing lijkt me redelijk (al weet ik niet wat de assemblagekosten zijn).

Processor schakelt bij te warm worden automatisch terug/uit dus daar kan je geen gevolgen van overhouden.
Zolang het plastic nu overal weg is, is het goed.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Pff, mag je blij zijn dat het plastic niet aan je cpu-lid is vast gesmolten.
Idd behoorlijke blunder, maar wel netjes dat men het goed oplost en excuses maakt.
Pagina: 1