2de monitor Handig/nodig?

Pagina: 1
Acties:

• Christiaan99jl
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-01 12:56
Goedenacht Tweakers,

Ik zat te twijfelen of ik een 2de monitor moet gaan aanschaffen maar wat heeft dat nou zijn voordelen?

Ik switchs vaak van spel effe op Tweakers of een andere site om even wat op tezoeken.

Ik ga voor mijn vervolgopleiding mediadeveloper doen en heb geen idee of je daar veel ruimte nodig hebt op een scherm maar misschien ook wel who knows

Als ik denk aan een 2de monitor dat je dat kan gebruiken al je bijvoorbeeld bezig bent met een werkstuk, powerpoint etc. Dat je dan op het ene scherm google hebt openstaan met de info voor je verslag en op de andere word/powerpoint.

Ik heb nu zelf de Asus VN247H. Is het dan ook slim om gelijk een monitorstandaard te kopen?
Ik heb dit zelf al gevonden https://www.amazon.de/gp/...=31yHsrsYF%2BL&ref=plSrch maar weet niet of er extra kosten bij komen

Ik hoop dat ik zo genoeg heb geinformeerd en dat jullie mij kunnen helpen met een beslissing.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-01 18:59
Om gewoon even uit ervaringen te spreken: ik ben een jaar of 6 geleden overgestapt van 1 naar 2 schermen en zal niet meer terug willen. Op het werk pak ik er zelfs een 3e scherm bij.

Ik zit nu bijvoorbeeld op het ene scherm met Tweakers open, op de andere Whatsapp. Maar inderdaad bij spelletjes: het spel op de ene, een map of walkthrough op de andere. Tijdens het developen m'n IDE op de ene, op de andere m'n browser om te testen, een andere klasse, documentatie of zoiets.
Op het derde scherm staat dan nog meestal Outlook, Skype en m'n VoiP client open.
In alle voorbeelden die je aanhaalt zul je inderdaad merken dat het een stuk fijner gaat.

Een monitorstandaard zal niet nodig zijn, als je ze al comfortabel naast elkaar kunt zetten. Scheelt bijvoorbeeld als je 2 (bijna) identieke schermen hebt. Dat zijn hier 2 dezelfde Dell schermen. Komen echter niet hoog genoeg, dus daarvoor op m'n bureau een extra plank gemonteerd. Al had daarvoor een standaard ook gekund.

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08-2025

djunicron

*click-swoosh-thud*

Tja, ik zou altijd gewoon bij het upgraden van een monitor, de oude lekker laten staan. Zo had ik na een tijdje 4 schermen.
Midden 1440p met m'n workspace (of game) - rechts m'n secondaire scherm (1080 foto materiaal, browser, documentatie etc) - links in portrait m'n oude 1080p scherm die toevallig kantelbaar was (en hopeloos TN).

Daarboven een oude 1280x1024 17" voor terminal en andere zooi.

Prima development / foto edit setup. Verschillende maten en resoluties heb ik mij nooit aan kunnen storen.

Voor games heeft het werkelijk weinig toevoegde waarde, tenzij je een guide of iets dergelijks in beeld wild hebben erbij. Of Spotify oid. Of als je een MMO aan het grinden bent eventueel Netflix ofzo. Maar voor productiviteit is voor mij persoonlijk 2 schermen een minimum.

• Martin.Air
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-01 12:52
Persoonlijk zeg ik altijd, meer is beter.

Maar: Als je grafische kaart het niet aan zou kunnen om 2 schermen te draaien tijdens het gamen zou het zonde zijn. Ook al draai je op scherm 2 niks anders dan een browser moet hij tenslotte nog wel weergegeven worden.

Ik zou zeggen, probeer het uit. Haal ergens een goedkoop/gratis scherm vandaan en kijk of het bevalt.
Ik vond het tijdens het gamen niks en ben juist gegaan voor een 32" scherm (ondertussen alweer 49").

(Mocht je in de buurt komen van Houten mag je wat mij betreft een 17" scherm komen ophalen, die gaan volgend weekend anders naar de kringloop oid)

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:36
Kort antwoord: ik wil niet meer zonder tweede scherm.
Maar je hebt nog een 14"in de verkoop, dus je kan het zo testen. ;)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Christiaan99jl
Martin.Air schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:51:

Maar: Als je grafische kaart het niet aan zou kunnen om 2 schermen te draaien tijdens het gamen zou het zonde zijn. Ook al draai je op scherm 2 niks anders dan een browser moet hij tenslotte nog wel weergegeven worden.

Ik zou zeggen, probeer het uit. Haal ergens een goedkoop/gratis scherm vandaan en kijk of het bevalt.
Ik vond het tijdens het gamen niks en ben juist gegaan voor een 32" scherm (ondertussen alweer 49").

(Mocht je in de buurt komen van Houten mag je wat mij betreft een 17" scherm komen ophalen, die gaan volgend weekend anders naar de kringloop oid)
Hi bedankt voor je reactie! Ik heb zelf nog geen videokaart ik wacht af totdat de RX 480/x komt want het is een beetje zonde als ik nu een GTX 980 ti ga kopen als de RX 480 hetzelfde preformed als de 980 ti voor een lagere prijs.

Ik kan hetzelfde scherm wat ik nu heb van een vriend overnemen.

Ik kom ook zelf uit Houten :P

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-01 18:59
De meeste processors met IGP ondersteunen prima 2 schermen tegenwoordig, zolang je moederbord het maar ondersteunt. Je zou dus prima kunnen testen voor je je GPU koopt.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Heb 3 schermen en zou nooit meer terug willen, het mooiste vind ik als ze allemaal hetzelfde zijn.
Zelf heb ik wel een mount besteld voor 3 schermen (duurt even voordat deze binnenkomt) maar ik zou niet meer zonder kunnen. 1 groot scherm (4K b.v.) is wel leuk maar het beperkt me in gebruik en gewoon op 1 scherm een serie/film, 2de scherm game etc, 3de scherm terminal/TS/browser etc.

Zeker de moeite om 2 (of meer) schermen te hebben.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Martin.Air
Haha, small world.

Als je niks hoeft te betalen voor je 2e scherm is natuurlijk altijd prima ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Alleen het woord developer triggert in mij gewoon al keihard een "JA".

• Christiaan99jl
Martin.Air schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:32:
[...]

Haha, small world.

Als je niks hoeft te betalen voor je 2e scherm is natuurlijk altijd prima ;)
Hahah kan je wel zeggen

Natuurlijk wel wat denk ik nieuwe kost zo'n scherm ong.170 dus als ik hem rond de 100 kan krijgen vind ik het al best.

• Christiaan99jl
TERW_DAN schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:32:
[...]

Alleen het woord developer triggert in mij gewoon al keihard een "JA".
Hahah de vervolgopleiding is allemaal nieuw voor mij dus ik weet niet echt wat mij staat te wachten maar ja kan je het ook anders bekijken dat je dan weer iets nieuws leert.

Ik ben er dus uit denk ik! ik ga dus voor een 2de scherm!

Iemand nog tips voor een beetje betaalbare monitorstand voor 2 schermen? ik had er eentje op Amazon.de gezien, maar geen idee of er extra kosten bij komen

• Martin.Air
Christiaan99jl schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:41:

Iemand nog tips voor een beetje betaalbare monitorstand voor 2 schermen? ik had er eentje op Amazon.de gezien, maar geen idee of er extra kosten bij komen
Word zij bijna een andere topic categorie (als je echt adviezen wilt voor stands zou ik er even een topic voor aanmaken bij het aankoopadvies).

Wat Amazon betreft kun je een schatting van de bezorgkosten zien zodra je een winkelmandje gevuld hebt. Rechts onder de bestel knop kun je de "estimate shipping and VAT" uitvouwen.

• Christiaan99jl
Martin.Air schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:52:
[...]

Word zij bijna een andere topic categorie (als je echt adviezen wilt voor stands zou ik er even een topic voor aanmaken bij het aankoopadvies).

Wat Amazon betreft kun je een schatting van de bezorgkosten zien zodra je een winkelmandje gevuld hebt. Rechts onder de bestel knop kun je de "estimate shipping and VAT" uitvouwen.
Oke, maar is amazon betrouwbaar?

• Martin.Air
Christiaan99jl schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:09:
[...]

Oke, maar is amazon betrouwbaar?
Yes. Er staat wel regelmatig troep aan producten op, maar ik heb nog nooit een probleem met leveringen of de klantenservice gehad (wel met de klantenservice te maken gehad maar dat is gewoon goed opgelost).

Dus let op wat je koopt, maar betrouwbaar is het zeker.

• Christiaan99jl
Martin.Air schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:12:
[...]

Yes. Er staat wel regelmatig troep aan producten op, maar ik heb nog nooit een probleem met leveringen of de klantenservice gehad (wel met de klantenservice te maken gehad maar dat is gewoon goed opgelost).

Dus let op wat je koopt, maar betrouwbaar is het zeker.
Oke duidelijk

Hier een linkje met standaards: https://www.amazon.de/s/r...x=dual+monito%2Caps%2C181

Welke van de eerste 4 is de beste? (mijn duits is niet de beste

• Martin.Air
https://www.amazon.de/dp/..._em_r_mt_dp_CQ8zxbW80Z1TQ ziet er naar mijn mening prima uit, echter weet ik meer van computer hardware dan van dit soort dingen.

Ik zou als ik jou was anders echt een topic aanmaken in het Aankoop advies forum. Ik denk dat er veel meer Tweakers zijn die standaarden gebruiken en voorkeur/kennis hebben.

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-12-2025
Off-topic pro-tip: ergens halverwege de pagina, bovenaan, zie je een wereldbolletje met DE erboven. Als je daarop klikt kan je de Duitse site in het Engels weergeven. Misschien dat niet alles vertaald is, maar het scheelt misschien wel :))

• Christiaan99jl
Twam schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:39:
[...]

Off-topic pro-tip: ergens halverwege de pagina, bovenaan, zie je een wereldbolletje met DE erboven. Als je daarop klikt kan je de Duitse site in het Engels weergeven. Misschien dat niet alles vertaald is, maar het scheelt misschien wel :))
kan het niet vinden

• Christiaan99jl
Martin.Air schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:54:
https://www.amazon.de/dp/..._em_r_mt_dp_CQ8zxbW80Z1TQ ziet er naar mijn mening prima uit, echter weet ik meer van computer hardware dan van dit soort dingen.

Ik zou als ik jou was anders echt een topic aanmaken in het Aankoop advies forum. Ik denk dat er veel meer Tweakers zijn die standaarden gebruiken en voorkeur/kennis hebben.
Niemand reageert op mijn topic niemand wilt mij helpen :( :(

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-12-2025
Amazon.de in Engels

Naast "Mein Konto".

Verder heb ik zelf niet echt een mening over beugels, maar:
a) het topic staat er nog niet heel lang. Men zit nu collectief op z'n werk he :P
b) wellicht was het componenten-aankoopadviesforum een betere plek geweest ( Componenten Aankoopadvies ). Misschien dat een mod het andere topic even voor je wil verplaatsen. Het is trouwens beter niet nóg een topic aan te maken - je topic over aankoopadvies kan je beter in één stuk houden.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:01

heuveltje

KoelkastFilosoof

Martin.Air schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:51:

als je gamed op 1 scherm, dan heeft dat 2e scherm wat openstaat voor spotify/email/overzichtje sneltoetsen etc geen invloed op je FPS. Dus dat is geen reden om het niet te doen.

* heuveltje kan niet meer zonder zijn 2e.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zelfs met een hoofdscherm van 34 inch met 3440x1440 heb ik er nog een 2e 24 inch scherm naast.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:01

heuveltje

KoelkastFilosoof

je hebt zowiezo 2 varianten.
De 2 gelijkwaardige schermen. en 1 hoofscherm, en een (kleiner) 2e scherm voor IM/MAIL/Muziek ed.
Het eerste kun je soms vervangen door 1 huge-ass scherm. de 2e niet :)

Maar ik zou eerst even controleren of beide monitors daar schroefgaten voor hebben voor je die stand besteld. (en of je daar uberhaubt geld aan uit wil geven, bij mij staan ze mooi op hun eigen pootjes.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Pagina: 1