Toon posts:

Processor/moederbord/geheugen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hey Tweakers,

Ik ben nieuw op het forum maar als ik het goed heb zit ik in deze sectie juist.

Momenteel heb ik een leuk computertje runnen, maar hij zit aan zijn limiet.
De processor een oude intel i5 750, die normaal op 2,66 ghz draait heeft een tijdje staan draaien op 3,8 ghz. Nja tijdje.. 7 jaar. Dat ding is nu gewoon op, dus hij is aan vervanging toe.
Maar met de vervanging van een processor, moet natuurlijk ook het moederbord vervangen worden en dan nemen we het geheugen ook maar meteen mee, want de meeste nieuwe moederborden hebben DDR4 en ik zit nog met DDR 3.
De videokaart is een R9 280X dus die kan nog wel een tijdje mee.

Ik heb een budget gesteld tussen de 300 en 400 euro en desondanks dat ik ermee game, hoef ik geen SLI /crossfire. 1 videokaart slot is genoeg. 2 strips voor het geheugen. Met mijn huidige pc had ik wel de gedachten om hem up te graden, maar uiteindelijk nooit gedaan, op de videokaart na, vandaar gewoon lekker minimalistisch.

Het gene wat ik in gedachten had was het volgende:
Processor: Intel core I5 6400 socket 1151 van 180 euro +-
Moederbord: ASRock H110M- HDS van +- 60 euro
Geheugen: Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16 van 60 euro +-

Dit alles is natuurlijk lekker minimalistisch dus houdt in dat er nog gespeeld kan worden :P
Misschien hebben jullie een soort gelijke aankoop gedaan en kunnen jullie me nog wat aanbevelingen doen.

Thanks in advance!

Alle reacties

Verwijderd

Als je een ATX behuizing hebt zou je een pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P kunnen nemen wat het mainstream bord is voor een mid-end gamesysteem.

Met pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213 kan je nog wat op het ram besparen zonder op snelheid in te leveren.

Welke voeding heb je en hoe oud is die? Niet elke voeding is verantwoord mee te nemen naar een nieuw systeem.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2016 @ 22:35:
ghz. Nja tijdje.. 7 jaar. Dat ding is nu gewoon op, dus hij is aan vervanging toe.
Is ie stuk of te traag?
4 cores @ 3.8 GHz is zo slecht nog niet.

Is een pricewatch: Intel Core i5-6600K Boxed met Z170 plank geen optie zodat je weer kunt overklokken?
Anders is een pricewatch: Intel Core i5-6500 Boxed een stukje sneller dan de 6400.