Levert de GS19009HP 48V op 24V POE apparatuur?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewalven
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-09-2016
Ik heb in een andere post al melding gemaakt van het 3x 'opblazen' van een splinternieuwe Ubiquiti accesspoint.
Inmiddels begrijp ik dat deze accesspoint op PoE 24 volt werkt en dus waarschijnlijk 48V gekregen heeft van de GS1900-8HP.

Wat ik niet begrijp is hoe dit kan.
Ik had mij van te voren geïnformeerd over de standaarden bij PoE waarbij ik stellig de indruk kreeg dat er altijd een handshake wordt uitgevoerd voordat er spanning wordt geleverd door de switch.
Hoe kan het nou dat die accesspoint toch 48V heeft gekregen? Typisch geval van "plug en fry"

Is mijn switch stuk?
Is er een instelling die ik moet wijzigen?
of...

Beste antwoord (via thewalven op 21-06-2016 00:27)

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

djkavaa schreef op zondag 19 juni 2016 @ 23:01:
Licht eraan hoe je switch is ingesteld. Een Passive AP kan stuk gaan door een handshake.
Heb het zelf ook wel eens aan de hand gehad.
Daarom doen de standaard switches geen 24V PoE enkel die van Ubiquiti zelf, hier ook alleen maar als je dit handmatig per poort inschakelt.
Er wordt dus niet automatisch gekeken of je apparaat 24 of 48V ondersteund.
Enkel bij 48V wordt er gekeken of je Bureau toestel bijvoorbeeld stroom wil hebben of niet.

Het is sowieso altijd verstandig om de poort waar je een PoE apparaat op wilt aansluiten eerst de PoE uit te zetten > Device inprikken en daarna de PoE in te schakelen op het juiste Voltage / setting.
Lees dit eens en je ziet dat de switch niet goed is voor deze AP...

http://www.snbforums.com/...unifi-ap-lr-on-poe.18627/

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:35
Licht eraan hoe je switch is ingesteld. Een Passive AP kan stuk gaan door een handshake.
Daarom doen de standaard switches geen 24V PoE enkel die van Ubiquiti zelf, hier ook alleen maar als je dit handmatig per poort inschakelt.
Enkel bij 48V wordt er gekeken of je Bureau toestel bijvoorbeeld stroom wil hebben of niet.

Het is sowieso altijd verstandig om de poort waar je een PoE apparaat op wilt aansluiten eerst de PoE uit te zetten > Device inprikken en daarna de PoE in te schakelen op het juiste Voltage / setting.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

djkavaa schreef op zondag 19 juni 2016 @ 23:01:

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Wim-Bart schreef op zondag 19 juni 2016 @ 23:30:
[...]

Klopt het werkt alleen met z'n adapter er tussen.
Deze kosten ook alweer 15-20 euro dacht ik.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

djkavaa schreef op maandag 20 juni 2016 @ 07:54:
[...]

Klopt het werkt alleen met z'n adapter er tussen.
Deze kosten ook alweer 15-20 euro dacht ik.
Of een andere switch aanschaffen, zelf ben ik zeer gecharmeerd van de wat oudere HP Procurve series zoals 27xx, 27xx, 28xx-xx, 29xx-xx die de mogelijkheid hebben om ook niet 802.3af compliant devices aan te sluiten en de poorten tot in detail te configureren.

Alleen praat je dan over een hele andere prijsklasse.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Wim-Bart schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:56:
[...]
die de mogelijkheid hebben om ook niet 802.3af compliant devices aan te sluiten en de poorten tot in detail te configureren.
Dat betreft alleen wel Cisco Pre-standard PoE wat nog steeds 48V is alleen dan met de polariteit omgedraaid en een andere handshake. Je kunt er nog steeds geen 24V apparatuur mee voeden. Dat is non-standaard PoE en dat is alleen veilig te gebruiken met de apparatuur zoals aangeraden door de fabrikant zelf.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

CyBeR schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:01:
[...]

Dat betreft alleen wel Cisco Pre-standard PoE wat nog steeds 48V is alleen dan met de polariteit omgedraaid en een andere handshake. Je kunt er nog steeds geen 24V apparatuur mee voeden. Dat is non-standaard PoE en dat is alleen veilig te gebruiken met de apparatuur zoals aangeraden door de fabrikant zelf.
Ah, was even aan het 24V versus 48V aan gegegaan. Inderdaad, het omdraaien van polariteit of beperken van vermogen wat een aantal modellen (2915-8GS-PoE) heeft geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Wim-Bart schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:05:
[...]

Ah, was even aan het 24V versus 48V aan gegegaan. Inderdaad, het omdraaien van polariteit of beperken van vermogen wat een aantal modellen (2915-8GS-PoE) heeft geen zin.
Klopt, vandaar dus ook die adapters. En dus de opgeblazen AP's van de TS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:29

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

djkavaa schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:38:
[...]
En dus de opgeblazen AP's van de TS
Toch vind ik dit persoonlijk niet heel logisch.

Waarom zou een apparaat welke niet compatible is aan de 802.3af/at standaard uberhaupt deelnemen aan de handshake en zeggen 'Hé switch, geef mij maar spanning, yolo!!11'?

Heeft Ubiquity dan een deels gebruik gemaakt van de standaard? Waarom en met welk voordeel vraag ik mij dan af?

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Aangezien de ubnt spullen op zich wel gebruik maken van PoE zou 't best kunnen dat ze op de een of andere manier ook door die handshake heen komen. Die handshake is niet heel uitgebreid namelijk, aangezien de apparatuur op dat moment nog geen stroom heeft en dus niet echt kan communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

CyBeR schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:51:
Aangezien de ubnt spullen op zich wel gebruik maken van PoE zou 't best kunnen dat ze op de een of andere manier ook door die handshake heen komen. Die handshake is niet heel uitgebreid namelijk, aangezien de apparatuur op dat moment nog geen stroom heeft en dus niet echt kan communiceren.
Snap ik maar dan vind ik het persoonlijk wel een enorme faal van de fabrikant.

Zeker omdat er steeds meer gebruik wordt gemaakt van 802.3af/at, sterker nog, ik kom (professioneel) eigenlijk geen switches meer tegen zónder 802.3af/at compabiliteit..

Ok ok, ik moet eerlijkheidshalve dan ook zeggen dat ik professioneel geen Ubiquity tegenkom ;)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

MisteRMeesteR schreef op maandag 20 juni 2016 @ 15:00:
[...]

Snap ik maar dan vind ik het persoonlijk wel een enorme faal van de fabrikant.

Zeker omdat er steeds meer gebruik wordt gemaakt van 802.3af/at, sterker nog, ik kom (professioneel) eigenlijk geen switches meer tegen zónder 802.3af/at compabiliteit..
Eens wat mij betreft moeten ze ook kappen met die onzin en overal gewoon 802.3af of 802.3at (waar nodig) gebruiken.
Ok ok, ik moet eerlijkheidshalve dan ook zeggen dan ik professioneel geen Ubiquity tegenkom ;)
Dan let je niet goed op. Wel zie ik dan altijd de pro-versies die wel gewoon standards-compliant zijn trouwens.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 20-06-2016 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

CyBeR schreef op maandag 20 juni 2016 @ 15:07:
[...]

Dan let je niet goed op.
* MisteRMeesteR komt enkel Cisco, Motorola/Zebra en Aruba tegen in z'n dagelijkse werkzaamheden ;) Heb nog geen klant cq. opdrachtgever gezien met Ubiquity AP's, ook niet als ik erop let btw. ;)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Het is al zo vanaf de Eerste Ubiquiti AP's dat de standaard en LR versies 24V PoE hebben nu ook bij de nieuwere versies. Dus verwacht ook niet dat ze er snel vanaf zullen stappen.
Zelfde geld voor de Camera's van Ubiquiti ook die hebben 24V en enkel de Pro heeft 48V.

Hun eigen switches ondersteunen wel 24v en 48v. In the end moeten ze ergens geld aan verdienen natuurlijk.

Pagina: 1