4k laptop voor videobewerking

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faim
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 31-08 04:04

faim

FaimMedia B.V.

Topicstarter
Beste Tweakers,

Zelf heb ik aardig wat verstand en ervaring met computer hardware, echter is er over dit onderwerp maar weinig/niet genoeg te vinden en heb ik hier zelf ook geen ervaring mee. Ik ben opzoek naar een laptop waarmee vloeiend 4k (30-60 fps) video's kunnen worden afgespeeld en bewerkt.

Er staan veel reviews die betrekking hebben op gaming, is dit echter vergelijkbaar met videobewerking of moet ik dan juist een zwaardere kaart hebben? Is bijvoorbeeld een geïntegreerde Iris Pro hiervoor al voldoende of moet ik meer naar de high-end kaarten gaan kijken?

Gebruikte programma's
Adobe Premiere Pro CC, Sony Vegas Pro 13, Pinnacle Studio, Photoshop, VLC.

Wat is je budget?
€ 2000,00

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Laptop wordt veel meegenomen, daarom de voorkeur voor een ultrabook (maar is geen must). Accuduur is niet heel erg van belang.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen budget merken, voorkeur voor Windows boven Mac of Linux.

Ik hoop dat jullie mij een duwtje in in de goede richting kunnen geven en jullie eventuele ervaringen kunnen delen.

Gr. Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09:34
Al eens gekeken naar de XPS 15 van dell?

http://www.dell.com/nl/p/...del_id=xps-15-9550-laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -seagull-
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 17:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Die GTX 960M zal veel moeite hebben met 3D zaken op 4K. Om echt vloeiend op 4K te kunnen werken heb je echt een GTX 970M nodig of nog beter een 980M.

Deze MSI heeft een GTX 970M: pricewatch: MSI GS60 6QE-241NL (Ghost Pro)

Als je niet stoort aan de Haswell CPU is deze MSI hetzelfde, maar scheelt je 400 EUR: pricewatch: MSI GS60 2QE-226NL 4K edition (Ghost Pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faim

faim

FaimMedia B.V.

Topicstarter
CMD-Snake schreef op zondag 19 juni 2016 @ 22:01:
[...]

Die GTX 960M zal veel moeite hebben met 3D zaken op 4K. Om echt vloeiend op 4K te kunnen werken heb je echt een GTX 970M nodig of nog beter een 980M.

Deze MSI heeft een GTX 970M: pricewatch: MSI GS60 6QE-241NL (Ghost Pro)

Als je niet stoort aan de Haswell CPU is deze MSI hetzelfde, maar scheelt je 400 EUR: pricewatch: MSI GS60 2QE-226NL 4K edition (Ghost Pro)
Die XPS is inderdaad een prachtig apparaat, echter als ik dan bijvoorbeeld de review hier van lees:
Draai daarbij alleen niet de resolutie omhoog naar de maximale 3840x2160 pixels, want daar is de 960M niet op bemeten. Op medium-instellingen en een resolutie van 1920x1080 pixels zullen veel games echter prima draaien.
Wilt dit dan zeggen dat ik dat ook niet met video's hoef te proberen? Daarom vind ik dit dus een lastig onderwerp, omdat er nergens concrete aanwijzingen staan om je conclusies uit te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
faim schreef op zondag 19 juni 2016 @ 22:27:
Wilt dit dan zeggen dat ik dat ook niet met video's hoef te proberen? Daarom vind ik dit dus een lastig onderwerp, omdat er nergens concrete aanwijzingen staan om je conclusies uit te trekken.
Video's afspelen zal denk nog geen probleem zijn. Maar een GTX 960M moet wel aan de bak om 4K resolutie te doen. Voor de veiligheid zou ik een betere kaart uitkiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faim

faim

FaimMedia B.V.

Topicstarter
CMD-Snake schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:57:
[...]

Video's afspelen zal denk nog geen probleem zijn. Maar een GTX 960M moet wel aan de bak om 4K resolutie te doen. Voor de veiligheid zou ik een betere kaart uitkiezen.
Dan blijft er dus helaas weinig keuze over, behalve dan die MSI notebooks. Die vallen qua uiterlijk niet helemaal bij mij in de smaak.

Misschien toch maar overwegen om nog een jaartje te wachten en tot die tijd een desktop gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
faim schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:38:
Dan blijft er dus helaas weinig keuze over, behalve dan die MSI notebooks. Die vallen qua uiterlijk niet helemaal bij mij in de smaak.

Misschien toch maar overwegen om nog een jaartje te wachten en tot die tijd een desktop gebruiken.
Je kan nog kijken naar workstation laptops als de Dell Precision 7000 en de HP Zbook G3 serie. Die kunnen met een 4K scherm geleverd worden en deze types zijn altijd voorzien van goede Quadro of Firepro kaarten. Niet geweldig voor gamen, maar ze hebben voldoende rekenkracht om die 4K waar te maken.
Pagina: 1