Problemen cd speler en versterker Denon

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Wellicht dat iemand mij hiermee kan helpen. Ik heb een Denon dcd 201sa cd speler en een Denon dra 201sa versterker/tuner.

Bij beide heb ik een probleem:

Bij de cd speler werkt de eject button niet goed, pas bij veel herhaaldelijk drukken opent de lade.

Bij de versterker werkt de volumeknop niet goed. Deze gaat alleen maar omhoog (ook als ik terugdraai).

Iemand een idee hoe ik dit zelf kan fiksen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Bij de cd speler werkt de eject button niet goed, pas bij veel herhaaldelijk drukken opent de lade.
Kan een versleten snaartje, tastertje of druknopje zijn. Hoor je iets draaien als je op eject drukt, of gebeurt er helemaal niets?
Bij de versterker werkt de volumeknop niet goed. Deze gaat alleen maar omhoog (ook als ik terugdraai).
De encoder van de volumeknop geeft verkeerde signalen door, kwestie van schoonmaken met wat contactspray. Mocht dat niet helpen zal hij moeten worden vervangen.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
donny007 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 21:48:
[...]

Kan een versleten snaartje, tastertje of druknopje zijn. Hoor je iets draaien als je op eject drukt, of gebeurt er helemaal niets?

[...]

De encoder van de volumeknop geeft verkeerde signalen door, kwestie van schoonmaken met wat contactspray. Mocht dat niet helpen zal hij moeten worden vervangen.
Bij het indrukken van de eject knop gebeurd verder niks, hoor ook niks. De ene keer gaat hij wel gewoon open, de andere keer pas na herhaaldelijk drukken.

Zal morgen de versterker eens openmaken en schoonmaken met wat contactspray. Hopen dat dat helpt. Als ik hem moet vervangen, is dat een kostbaar klusje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Bij het indrukken van de eject knop gebeurd verder niks, hoor ook niks. De ene keer gaat hij wel gewoon open, de andere keer pas na herhaaldelijk drukken.
Het eerste waar je naar moet kijken is het ejectknopje zelf, kijk wat hij doet als je het drukknopje kort doorverbind. Om hier bij te kunnen moet je het aluminium frontje demonteren.
Zal morgen de versterker eens openmaken en schoonmaken met wat contactspray. Hopen dat dat helpt. Als ik hem moet vervangen, is dat een kostbaar klusje?
Het grootste probleem is om het juiste onderdeel te bemachtigen, duur is het meestal niet. Om dat ding te vervangen zul je waarschijnlijk ook moeten gaan solderen.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
Nee hoor kost alleen een beetje geduld als je het zelf doet en soms een klein beetje soldeerwerk .

Anders zal het ongeveer 40/60 euro kosten denk ik als je het iemand laat doen .
Cd speler zal zeker aan het knopje liggen waar vuil tussen zit of versleten is .
Gaat de speler met een afstandsbediening wel meteen open en dicht ?