Hulp gevraagd bij samenstelling nieuwe game PC.

Pagina: 1
Acties:

• VdBorght
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-05 21:55

VdBorght

The time is never just right.

Topicstarter
Men PC is sinds enkele weken dood en het word me stillaan tijd om een nieuwe aan te schaffen. Ik maak dit topic dus ook aan via men smartphone dus zie eventuele fouten even door de vingers, dankjewel.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zal vooral gebruikt worden om te gamen,en binnenkort waarschijnlijk ook voor wat schoolwerk (Niets speciaals). Af en toe render ik ook wel een videotje maar ik denk niet dat de meerprijs van een i7 het waard is in dat geval.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1200, inclusief verzendkosten en een monitor. Lager is natuurlijk beter, zonder op kwaliteit en snelheid in te boeten.
Keyboard en muis mogen ook aan bod komen maar is niet van heel groot belang.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem men R9 290 Vapor X mee, allesinds tot de 480 goed leverbaar is en gronsig gereviewd is. Ik kijk dan wel weer hoe het verder moet.
Verder heb ik ook een Cooler Master V650S voeding, Cryorig R1 Ultimate en een 250GB Samsung EVO 850 liggen die eventueel gebruikt kunnen worden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik kies resoluut voor Intel boven AMD. Al denk ik niet dat hier iemand een amd systeem zou voorstellen met dergelijk budget.

Wat ik zelf momenteel op oog heb. (GSM moeilijk im mooi lijstje te maken, volgt later)

Phanteks evolv itx (of eventueel een in win 303)
Asus Z170i Pro Gaming
Intel i5 6600K
2x8GB DDR4 geheugen.
NZXT Kraken 61
3TB western digital blue
NZXT Hue+
Plus enkele fans.
Dell U2515h

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst een behuizing met een raam (PC staat op bureau), en moet er dus ook binnen en buiten goed uitzien.
Liefst ook een SFF build maar een niet al te grote ATX build is geen probleem. Geluidsproductie is geen groot probleem maar PC staat in de woonkamer dus het moet ni al te gek zijn.

Ga je overklokken?
Ben ik wel van plan, ja.

Wat verwacht je van ons?
Hulp bij het samenstellen van een mooie, gebalanceerde game PC. Meestal is het function over form maar ik had toch graag beide gehad en ik denk dat de meeste van jullie meer weten dan ik over wat er verkrijgbaar is en in welke kleuren en geuren

Sinds ik mijn PC enkele jaren geleden heb samengesteld heb ik de progressie niet meer gevolgd.

• mcmlevi
  • Laatst online: 09-01-2022
Voor af en toe een video renderen zou ik inderdaad geen i7 nemen ik zou gewoon een i5-6600k nemen (ik heb hem nu als je het wilt weten op 4.5 ghz op 1.335V)

Mischien deze kast een optie heeft wel geen window maar wel klein?

pricewatch: Fractal Design Node 304 Zwart

Of misschien de: (neem dan wel een atx moederbord als je voor een normale tower gaat)

pricewatch: NZXT S340 Zwart

Denk dat je in principe geen extra fans hoeft te kopen bij een goede kast zitten er vaak al 2 of meer

[ Voor 18% gewijzigd door mcmlevi op 19-06-2016 21:47 ]

• VdBorght

VdBorght

Topicstarter
mcmlevi schreef op zondag 19 juni 2016 @ 21:41:
Voor af en toe een video renderen zou ik inderdaad geen i7 nemen ik zou gewoon een i5-6600k nemen (ik heb hem nu als je het wilt weten op 4.5 ghz op 1.335V)

Mischien deze kast een optie heeft wel geen window maar wel klein?

pricewatch: Fractal Design Node 304 Zwart

Of misschien de: (neem dan wel een atx moederbord als je voor een normale tower gaat)

pricewatch: NZXT S340 Zwart

Denk dat je in principe geen extra fans hoeft te kopen bij een goede kast zitten er vaak al 2 of meer
Die nzxt had ik inderdaad ook al bekeken en lijkt me wel wat. Die node is ook een leuk ding maar heb men twijfels of men graka erin past. Moet ik even nakijken.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Heb je de pricewatch: Fractal Design Define Nano S Zwart Window al bekeken? Een fantastisch mITX kastje. Een R9 290 Vapor X past er precies in.

• VdBorght

VdBorght

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2016 @ 22:08:
Heb je de pricewatch: Fractal Design Define Nano S Zwart Window al bekeken? Een fantastisch mITX kastje. Een R9 290 Vapor X past er precies in.
Heb ik zeker al bekeken maar dan vind ik de Enthoo Evolv ITX toch net wat strakker ogen, en wat betreft afmetingen ontlopen ze elkaar niet veel.