Een ESCROW overeenkomst heeft een juridische grondslag. Wie garandeert dat jouw GIT repo er nog is en toegankelijk is voor de andere partij als er iets met jou aan de hand is. Dat is nou juist het hele idee achter een ESCROW-agent (gewoon een notaris hoor). Deze kan garanderen dat de andere partij toegang krijgt tot jouw code op het moment dat er iets gebeurt met jou. Dit kan dan een juridisch conflict zijn of wellicht faillissement.
Een ESCROW is altijd in combinatie met een onafhankelijke partij om dit dus te kunnen garanderen.
Vaak spreek je af dat je elk jaar een nieuwe versie van je code opstuurt naar de betreffende notaris (CD of USB). Zoveel werk is dat niet. Je moet het alleen plannen, omdat anders de andere partij je in gebreken kan stellen.
Kan je precies aangeven wat nu echt de reden is om geen gebruik te willen maken van een notaris?
Edit: Oh, ik lees niet goed. Je verwacht dat een notaris een GIT pull gaat doen voor jou? Ik denk het niet. Dat is niet de core-business van een notaris. Deze zal het alleen voor je willen bewaren en uitleveren wanneer een situatie zich voordoet. Daarnaast denk ik dat je het heel veel geld kan besparen als je gewoon zelf elk jaar een CD opstuurt naar de notaris.
[
Voor 17% gewijzigd door
Sircuri op 20-06-2016 08:55
. Reden: niet goed gelezen ]