Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 07:11
Dag allen,

Kort geleden zat ik eens even wat te neuzen op Aliexpress en zag de smartwatches daar. De prijzen die ze daar vragen vallen met ongelovelijk mee al weet ik dat de kwaliteit enorm verschilt met een van €400,- Maar omdat ik door de bomen het bos niet meer zie en er vast meer Tweakers zijn die een smartwatch hebben die minder dan €100,- kost. :)

Waar ik erg benieuwd naar ben is de levensduur van de batterij voor hij weer opgeladen moet worden, de leesbaarheid van het scherm en natuurlijk de degelijkheid/robuustheid/waterdichtheid.

Zelf zit ik te denken aan een smartwatch van rond de €40,-. Hij moet vooral degelijk zijn, liefst twee dagen minimaal met de batterij mee kunnen en een goed leesbaar en bedienbaar scherm(pje) hebben. Ik hoef er geen foto's mee te maken, telefoongesprekken te voeren en dergelijke :) Gaat me vooral om te zien wie er belt, gemiste gesprekken/sms/whatsapp en het is wel leuk als je de temperatuur, luchtdruk en hychrometer kan zien. :)

Nu besef ik dat ik misschien voor mijn budget veels te veeleisend ben maar ik ben vooral benieuwd naar de ervaringen van 'goedkope' smartwatches. Dus heb je er een: laat van je horen! :)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Mijn advies, doe het niet want het is echt pure troep dat niet werkt.

Koop dan bijvoorbeeld een nette tweedehands Pebble.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-10 11:09
Puur voor notificaties honderd procent voor een Pebble gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-10 08:18
Voor 40 euro kun je meer dan 1 smartwatch kopen... Je hebt al vaak van die dingen vanaf een euro of 8 op verschillende chinese sites.

Voordeel:
Goedkoop

Nadelen:
Updates bestaan natuurlijk niet
Geen apps
Geen bekend OS
Geen support
Geen community
Geen kwaliteit
Slechte connectie met phone
etc.

Indien je niet de middelen hebt om een "normale" smartwatch te kopen, doe het dan niet.
Je noemt echter een budget van 100 euro, daarvoor zou je nog iets moeten kunnen vinden wat wel werkt, evt. 2e hands ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:06
http://nl.hardware.info/r...n-zijn-er-nu-de-markt-nog
prima info volgens mij.

Ik heb zelf de LG Watch R. Die haalt de dag makkelijk, maar 2 dagen weet ik niet... misschien als je het schermpje uit zet. Maar zelf zie ik het als een telefoon, s'nachts gaat die gewoon aan de lader.

Ik was destijds 125 euro kwijt voor de LG Watch R.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
@waah: hij vraagt om een smartwatch van ~40 euro, in de review die je post is de goedkoopste 170 euro en de duurste bijna 700 euro (serieus? voor een wegwerphorloge? :X).

Bij alles wat je aan eisen schrijft denk ik "Pebble". Goed afleesbaar, prima notificaties, veel goedkoper dan de concurrentie en gaat veel langer mee op een acculading. Tweedehands kun je vast een eerste generatie Pebble oppikken voor weinig.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-10 16:42

Frituurman

Mjam!

Ik zou gaan voor een Sony Smartwatch 3. Heb er, om uit te proberen, afgelopen jaar eentje voor 50 euro opgepikt. Het doet precies wat ik wil. M'n telefoon voelde ik soms niet trillen in de broekzak, maar deze Smartwatch wel om m'n pols. Daarnaast gebruik ik hem vooral voor hardlopen (er zit GPS op; in de goedkope China watches zit 100 van de 100 keer geen GPS, maar een stappenteller; in het gros van de Android watches van grote fabrikanten zit óf geen GPS óf is de prijs er ook naar).

Afhankelijk van je wens (notificaties, etc.) kun je prima voor > 100 euro een Chinese Smartwatch kopen. Kijk ook vooral de reviewfilmpjes op YouTube. Daar kun je vaak al uit filteren of het iets voor je is. Daarnaast.. koop je er eentje voor 30 euro of wat dan ook, dan ben je hem vaak ook zo voor zo'n bedrag weer kwijt op Marktplaats. :)

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-10 08:18
Grrrrrene schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:17:
@waah: hij vraagt om een smartwatch van ~40 euro, in de review die je post is de goedkoopste 170 euro en de duurste bijna 700 euro (serieus? voor een wegwerphorloge? :X).

Bij alles wat je aan eisen schrijft denk ik "Pebble". Goed afleesbaar, prima notificaties, veel goedkoper dan de concurrentie en gaat veel langer mee op een acculading. Tweedehands kun je vast een eerste generatie Pebble oppikken voor weinig.
Aan een kant heb je gelijk... echter een Pebble is wel een beetje saai O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Gadgeteer schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 10:42:
[...]

Aan een kant heb je gelijk... echter een Pebble is wel een beetje saai O-)
Ik vind de nieuwe Rounds op Kickstarter niet bepaald saai om eerlijk te zijn. Eigenlijk erg mooi zelfs, mooier dan de rest die op de markt is. Qua functionaliteit sluit ik me aan bij de TS: notificaties vind ik meer dan genoeg, alles wat hij meer kan is bonus. Waarom zou je dan iets anders kopen als goedkoop + degelijk + notificaties je eisenpakket is?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 07:11
Bedankt allen voor jullie antwoorden!! Het lijkt me helder dat voor mijn eisen: gewone functionaliteit en degelijk kortgezegd de Pebble een goede optie is. Ik ga daar eens naar kijken.

W.b. de China smartwatches: zijn er ook mensen die er daadwerkelijk een hebben gehad? Blijf wel nieuwsgierig naar de ervaringen. Ik dacht dat er 'gewoon' Android op draait maar blijkt dus meestal niet het geval?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Pagina: 1