Hoe 5.1 geluid instellen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Hallo Tweakers,

ik zou graag het geluid van mijn computer via een Panasonic SA-HT870 naar mijn 4 speakers + center en subwoofer willen hebben. Ik heb mijn geluidskaart met een kabel op de SA-HT870 aangesloten. (Kabel in de groene ingang van mijn geluidskaart, kabels in de rode en witte ingang van de SA-HT870). Alleen nu hoor ik alleen het geluid via 2 front speakers, en niet via de andere speakers. Ook de center werkt niet, subwoofer wel.
...

- Geluidskaart: Creative Soundblaster Live! 5.1 (Ik weet het, oud) icm een 3th party driver van KXproject met de KXmixer software
- Panasonic DVD HOME THEATER SOUND SYSTEM SA-HT870
- Microsoft Windows 7 Professional SP1

...

Ik heb via de geluidsmanager van Windows 5.1 geluid proberen in te stellen, maar vanwege de 3th party driver, kan ik niet op luidspreker en dan configureren klikken, want mijn geluid gaat via Wave Out 4/5, en dan heb je niet de mogelijkheid om op configureren te klikken.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LZIUBhc.png

Ook via KXmixer heb ik het een en ander proberen in te stellen, maar daar snap ik niet veel van en ik heb ook via Google niet veel informatie kunnen vinden waar ik verder mee ben gekomen.

Heeft iemand misschien enig idee wat ik zou kunnen proberen?
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een andere receiver kopen. Deze heeft geen digitale ingang, noch analoge 5.1 ingang, dus meer dan stereo geluid ga je sowieso nooit krijgen op je receiver. Dat de subwoofer mee doet is al een plus, dat betekent iig dat er iets gemixt wordt.
Als je al instellingen moet doen dan zit dat in je receiver. Je PC moet je gewoon instellen dat ie stereo output levert, en dan je receiver laten upmixen als dat kan. Als ik in de handleiding http://www.theatresystem-...ic/Panasonic_SC-HT870.pdf pagina 28 kijk moet je de knop super surround of dolby prologic op je afstandsbediening hebben.

Meer gaat het helaas niet worden ben ik bang :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-10 12:37

donny007

Try the Nether!

Als je een andere receiver gaat gebruiken heb je ook meteen een andere subwoofer nodig. Bij dit systeem zitten namelijk alle eindversterkers in de subwoofer ingebouwd, en die heeft géén standaard RCA inputs.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Bedankt voor de reacties. Ik heb alles nog een keer compleet opnieuw aangesloten, en nu werkt het op een of andere manier wel, beetje vreemd, maar het werkt tenminste :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:08

FeaR

In GoT we trust

Je zal waarschijnlijk iets van Pro Logic aan hebben staan zoals in de post van The Eagle naar voren kwam. Met één 3,5mm jack naar Stereo RCA krijg je maximaal 2.0 geluid (2.1 is puur door de interne crossover van de set). Om analoog 5.1 geluid te krijgen heb je drie keer een 3,5mm jack nodig aangezien drie x twee tot zes kanalen (5.1) leidt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.