verwachtingen innovaties komende 2 jaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jespurtje
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-03 13:59
De laatste maanden begin ik steeds meer last te krijgen van bepaalde beperkingen van mijn huidige PC.
Komende maand wil ik deze dus upgraden of vervangen.

Het is het belangrijkste dat mijn PC CAD programma's goed kan handelen. Verder game ik zo nu en dan, surf ik veel te veel op het internet en kijk ik er veel films/series mee.

Ik heb nu nog een 4e generatie i7 met 8gb DDR3 werkgeheugen. Deze "kleine" hoeveelheid werkgeheugen is een van de problemen die ik op het moment heb. Maar uitbreiden vind ik een beetje zonde omdat het (veel snellere) DDR4 tijdperk inmiddels is aangebroken en ik hier over 1 a 2 jaar toch over naar zal gaan stappen ivm studie. Voor DDR4 zal ik ook een nieuw moederbord en CPU nodig hebben.

Verder moet ik sowieso mijn SSD upgraden. Mijn grafische kaart ook, maar die heeft lage prioriteit.

bovenstaande komt praktisch neer op een nieuwe PC en ik neig dus ook meer naar een complete vervanging (ten opzichte van alleen de SSD voor nu).
Wat mij op het moment een beetje tegenhoud is dat ik over 1 a 2 jaar ga studeren, en ik dan eigenlijk wil beginnen met de meest high-tech apparatuur.

Ik kan me voorstellen dat CPU's dan misschien een stap voorwaarts hebben gemaakt in verband met de nieuwe 10nm technologie. Maar voor de rest heb ik geen idee wat ik moet verwachten.
Kunnen jullie mij hier misschien in adviseren?

Alle reacties

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-12 12:17
DDR4 is niet zo gek veel sneller dan DDR3, en daarnaast heb je voor een paar tientjes een verdubbeling aan RAM te pakken. Als dat je bottleneck is kan je daar voorlopig mee vooruit en kan je vervolgens als je gaat studeren een nieuwe PC kopen.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Op zich allemaal wel leuk,
maar DDR4 is helemaal niet veel sneller dan DDR3.

Aangezien je nu alleen (?) tegen de beperking van je geheugen loopt, zou ik er gewoon 8 GB bijprikken.

Verder weet niemand wat te verwachten. Het wordt allemaal net iets sneller, net iets energie zuiniger, en er komen natuurlijk snufjes die wel handig kunnen zijn, maar daar kan je nu nog niets mee, want de snufjes zijn er nog niet, en de toepassingen ook nog niet.

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Dus wat is nou precies de vraag..?

Als je ons vraagt om de toekomst te voorspellen: helaas, ik denk dat niemand hier een glazen bol heeft.

Als het gaat om DDR3/DDR4 dan zou ik lekker 8GB DDR3 bij prikken voor 16 totaal, dan ben je voor drie tientjes klaar. Verschil met DDR4 ga je toch niet merken. Is op papier lekker snel maar in de praktijk merk je er geen zak van.

Informaticus of vakkundig Googler?