• Mediokas
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-01 14:07
Hoi medewerkers,

Ik heb mijn pc in een nieuwe case ingebouwd. Dit betreft de fractal design define R4. Hierin heb ik een Asus h97 Pro mobo.

Na het bouwen en aansluiten van alle onderdelen, wil mijn pc niet meer starten. De groene standby indicator brandt, dus mobo lijkt stroom te krijgen, maar er gebeurt niks als ik de powerknop indruk. Geen piepjes, geen fans die gaan draaien, helemaal niks.

Iemand een idee wat het kan zijn? Kabels zijn goed aangesloten, heb het nog dubbel gecheckt.

Groeten Kasper

• ParaVince
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-04-2025
Moederbord standoffs gebruikt? Die vergeten kan kortsluiting veroorzaken in het moederbord.

• Mediokas
Nee die zitten er gewoon onder. Heb het mobo nu zelfs uit de kast om dingen te testen, maar hij doet gewoon echt helemaal niks. Behalve dus dat het standby lampje van het mobo brandt

• Micktator
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:48
Zijn ook alle kabels aangesloten? Vergeet niet de losse 8 pins kabel voor de CPU niet (linkerbovenhoek). En zit de powerknop goed aangesloten?

• Mediokas
Jep allemaal aangesloten, ook die 8 pins en de powerknop

• Micktator
Geprobeerd om te booten met het absolute minimum aan onderdelen? Een SSD/Harde schijf (met OS), 1 bankje RAM en geen videokaart?

• Mediokas
Nu wel, helemaal niks. Heb nu mijn mobo buiten de kast met alleen CPU, 1 bankje RAM (verschillende slots geprobeerd) en 1 SSD met OS. Nog steeds niets. Ook geprobeerd reset button op de power aan te sluiten om te checken of power button kapot is. Er gebeurt niks

• Micktator
Al geprobeerd om met bijvoorbeeld een schroevendraaier de pinnen van de powerknop even kort te sluiten? Dan kan je daarna de powerknop in ieder geval uit sluiten als het probleem.

EDIT: ik bedoel natuurlijk de pinnen op het moederbord waarop je normaal de knop aansluit ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Micktator op 19-06-2016 20:51 ]

• Mediokas
Ook geprobeerd. Ik begin te vermoeden dat het mobo gesneuveld is. Maar het standby lampje brandt dus wel gewoon. Ik snap er niks meer van

• Micktator
Toevallig nog een andere voeding rondslingeren om mee te kunnen testen? Dat is het laatste wat er in mijn kennisbank aan opties overblijft.

• Mediokas
Nee heb geen andere PSU. Maar als die kapot is gaat de standy lamp niet branden lijkt me toch?

Verwijderd

Maak eens wat foto's van hoe alles zit aangesloten.

• Mediokas
Hoe plaats ik een foto hier?

Verwijderd

Je kan ze bijvoorbeeld hier uploaden:
http://imgur.com/
en dan de link hier delen.

Of als je al genoeg Karma punten hebt op Tweakers kun je een fotoalbum unlocken, ze daar uploaden en dan de link van het plaatje daarvandaan halen (GoT code):
https://tweakers.net/my.tnet/karmastore/

• Mediokas

• Mediokas

• Mediokas
Heb de GPU er voor het gemak nog even uit gelaten. Als je specifieke foto's wil zien, maak ik ze direct

• Mediokas
Soms is blijkbaar de 27e keer scheepsrecht. Nog maar weer eens alles opnieuw aangesloten en ineens doet ie het. Super vreemd. Hij geeft nu wel aan: bootable device inaccessible, terwijl hij mij boot SSD wel kan zien in de Bios. Nog enig idee wat dat kan zijn?

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:57

nelizmastr

Goed wies kapot

Mediokas schreef op zondag 19 juni 2016 @ 22:13:
Soms is blijkbaar de 27e keer scheepsrecht. Nog maar weer eens alles opnieuw aangesloten en ineens doet ie het. Super vreemd. Hij geeft nu wel aan: bootable device inaccessible, terwijl hij mij boot SSD wel kan zien in de Bios. Nog enig idee wat dat kan zijn?
Misschien staat je SATA controller niet op AHCI maar op IDE of RAID. Je zal even moeten spelen met die settings. Ook kan het zijn dat secureboot aan stond en nu niet meer.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Mediokas
Hmmm ok, daar ga ik mee aan de slag. Wel vreemd, heb niks anders gedaan dan de behuizing vervangen, alles is verder exact gelijk gebleven.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:57

nelizmastr

Goed wies kapot

Na een CMOS reset gaan je instellingen terug naar standaard. Ik ga ervanuit dat je dat ook gedaan hebt daar het een basis troubleshoot stap is. Ook kan het bij wijziging van SATA poort optreden als hij ineens in de opstartvolgorde achter een hdd of usb staat die eerst wordt geprobeerd.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Mediokas
Om heel eerlijk te zijn weet ik niet wat een CMOS reset is. Ik heb wel alle sata aansluitingen op dezelfde poorten gezet en de bootsequence in de Bios staat ook gewoon juist.

Ik heb alles geformatteerd en Windows opnieuw geïnstalleerd. Alles werk nu weer. Bedankt voor alle tips en alle hulp!

[ Voor 25% gewijzigd door Mediokas op 20-06-2016 11:19 ]

Pagina: 1