Hi allemaal,
Mijn PC is nu ruim vier jaar oud ondertussen en ik zit er aan te denken om hem deze zomer te gaan upgraden. Momenteel heb ik de volgende onderdelen in mijn PC:
Waar denk ik vooral het probleem ligt is het feit dat ik steeds meer tegelijk open heb staan en dat ik een stuk zwaardere programma's aan het draaien ben. Voor mijn studie gebruik ik software dat behoorlijk profiteert van snellere processoren en die trekt ook de volle 100% van mij i5-3570K op 't moment. Verder wil ik ook serieus gaan streamen en dergelijke, en dan lijkt een CPU-upgrade mij ook fijn voor wat extra buffer.
Ik heb er nog aan gedacht om de i5 verder te overclocken, maar ik denk dat een upgrade dan op den duur toch beter voor mij zou zijn (plus, overclocken is nog meer warmte, dus minder stil)...
Ik zoek een?
Ik zit er aan te denken om mijn CPU, Mobo & RAM te upgraden. Aangezien ik dat al een tijdje zou willen, wil ik ook gaan wisselen naar een kleinere formfactor. Momenteel neig ik naar Micro-ATX, maar als ik een goede Mini-ITX set vind wil ik dat ook misschien nog wel doen.
Mogelijk wil ik ook nog mijn CPU Koeler en de case upgraden, aangezien ik liever wat meer stilte en compactheid zou willen.
Wat is je budget?
Een vast budget heb ik niet echt, maar ik heb momenteel ruim €500 in een potje zitten, maar daar kan eventueel wat extra studiefinanciering of vakantiegeld bij.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb goede ervaringen met Intel CPU's, verder heb ik niet echt een voorkeur.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Voor de huidige specs, zie hierboven. De PC wordt gebruikt voor gamen (redelijke kans met VR in de toekomst), intensieve studie-software, programmeren en streamen op Twitch.
Op het moment heb ik twee opties voor de upgrade in gedachten:
Overclocken
Non-K
Plus eventueel een van de volgende behuizingen:
Mijn vraag aan jullie is nu eigenlijk wat jullie zouden doen. Denken jullie dat dit een zinvolle upgrade is, of zou er een betere optie zijn?
Wat zou verder een goede optie zijn qua koeling voor de CPU, rekening houdend met stilte?
Ik zie graag het advies tegemoet!
Groeten,
BlueFireGaming
Mijn PC is nu ruim vier jaar oud ondertussen en ik zit er aan te denken om hem deze zomer te gaan upgraden. Momenteel heb ik de volgende onderdelen in mijn PC:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-3570K Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | ASRock Z77 Extreme4 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 309,- | € 309,- |
| 1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 66,95 | € 66,95 |
| 1 | Asus Xonar DG | € 24,95 | € 24,95 |
| 1 | Cooler Master HAF Stacker 935 Window | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 28,95 | € 28,95 |
| 2 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 34,95 | € 69,90 |
| 1 | Sony Optiarc AD-7280S Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | XFX ProSeries 750W XXX Edition | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 131,42 | € 131,42 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 631,17 | |
Waar denk ik vooral het probleem ligt is het feit dat ik steeds meer tegelijk open heb staan en dat ik een stuk zwaardere programma's aan het draaien ben. Voor mijn studie gebruik ik software dat behoorlijk profiteert van snellere processoren en die trekt ook de volle 100% van mij i5-3570K op 't moment. Verder wil ik ook serieus gaan streamen en dergelijke, en dan lijkt een CPU-upgrade mij ook fijn voor wat extra buffer.
Ik heb er nog aan gedacht om de i5 verder te overclocken, maar ik denk dat een upgrade dan op den duur toch beter voor mij zou zijn (plus, overclocken is nog meer warmte, dus minder stil)...
Ik zoek een?
Ik zit er aan te denken om mijn CPU, Mobo & RAM te upgraden. Aangezien ik dat al een tijdje zou willen, wil ik ook gaan wisselen naar een kleinere formfactor. Momenteel neig ik naar Micro-ATX, maar als ik een goede Mini-ITX set vind wil ik dat ook misschien nog wel doen.
Mogelijk wil ik ook nog mijn CPU Koeler en de case upgraden, aangezien ik liever wat meer stilte en compactheid zou willen.
Wat is je budget?
Een vast budget heb ik niet echt, maar ik heb momenteel ruim €500 in een potje zitten, maar daar kan eventueel wat extra studiefinanciering of vakantiegeld bij.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb goede ervaringen met Intel CPU's, verder heb ik niet echt een voorkeur.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Voor de huidige specs, zie hierboven. De PC wordt gebruikt voor gamen (redelijke kans met VR in de toekomst), intensieve studie-software, programmeren en streamen op Twitch.
Op het moment heb ik twee opties voor de upgrade in gedachten:
Overclocken
| 1 | Intel Core i7-6700K Boxed | € 348,80 | € 348,80 |
| 1 | Gigabyte GA-Z170M-D3H | € 120,95 | € 120,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 | € 68,95 | € 68,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 538,70 | |
Non-K
| 1 | Intel Core i7-6700 Boxed | € 299,- | € 299,- |
| 1 | Gigabyte GA-H170M-D3H | € 101,95 | € 101,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 | € 68,95 | € 68,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 469,90 | |
Plus eventueel een van de volgende behuizingen:
| 1 | Cooler Master Silencio 352 | € 57,95 | € 57,95 |
| 1 | Corsair Obsidian 350D Window | € 100,50 | € 100,50 |
| 1 | Phanteks Enthoo Evolv Grijs | € 112,- | € 112,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 270,45 | |
Mijn vraag aan jullie is nu eigenlijk wat jullie zouden doen. Denken jullie dat dit een zinvolle upgrade is, of zou er een betere optie zijn?
Wat zou verder een goede optie zijn qua koeling voor de CPU, rekening houdend met stilte?
Ik zie graag het advies tegemoet!
Groeten,
BlueFireGaming