Hallo iedereen,
Ik ben de afgelopen 1.5 half uur bezig met een netwerk share vanaf een Linux CLI server. Ik heb mijn schijf gekoppeld aan een map, en met samba alles geconfigureerd. Dit werkt ook want als ik daar iets in verander dan is de gedeelde map niet meer zichtbaar op mijn laptop. Nu probeer ik dus ook via deze laptop op mijn gedeelde map te komen, alleen lukt dit niet. Ik heb met de security = user gedaan en aan het einde van het document staat het volgende:
[Gedeeld]
comment = Gedeelde map in dit netwerk
path = /share/share/Gedeeld (Deze path bestaat ook echt, en aan de path /share/share is mijn schijf gekoppeld)
valid users = @users
force group = users
create mask = 0660
directory mask 0771
read only = no
Daarna doe ik:
sudo /etc/init.d/samba restart
sudo useradd Shares -m -G users
sudo passwd Shares
Nieuw wachtwoord: ...
sudo smbpasswd -a Shares
Passwd...
passwd...
Added user Shares
vervolgens ga ik via windows, windows verkenner nat netwerken en typ ik in de adres balk: \\192.168.178.21
Hij ziet dan de map, en daar dubbelklik ik op. Ik log dan in met de correcte net ingevoerde gegevens en vervolgens zegt hij dat mijn gegevens niet correct zijn
Maar alsnog, ik heb 5 accounts aangemaakt werkt het alsnog niet.
Ik heb de volgende tutorial gebruikt:
YouTube: RASPBERRY PI ALS NAS! - Aflevering 4 - Raspberry Pi - TechTime
Iemand enig idee?
Alvast bedankt,
Roy
Ik ben de afgelopen 1.5 half uur bezig met een netwerk share vanaf een Linux CLI server. Ik heb mijn schijf gekoppeld aan een map, en met samba alles geconfigureerd. Dit werkt ook want als ik daar iets in verander dan is de gedeelde map niet meer zichtbaar op mijn laptop. Nu probeer ik dus ook via deze laptop op mijn gedeelde map te komen, alleen lukt dit niet. Ik heb met de security = user gedaan en aan het einde van het document staat het volgende:
[Gedeeld]
comment = Gedeelde map in dit netwerk
path = /share/share/Gedeeld (Deze path bestaat ook echt, en aan de path /share/share is mijn schijf gekoppeld)
valid users = @users
force group = users
create mask = 0660
directory mask 0771
read only = no
Daarna doe ik:
sudo /etc/init.d/samba restart
sudo useradd Shares -m -G users
sudo passwd Shares
sudo smbpasswd -a Shares
Passwd...
passwd...
Added user Shares
vervolgens ga ik via windows, windows verkenner nat netwerken en typ ik in de adres balk: \\192.168.178.21
Hij ziet dan de map, en daar dubbelklik ik op. Ik log dan in met de correcte net ingevoerde gegevens en vervolgens zegt hij dat mijn gegevens niet correct zijn
Maar alsnog, ik heb 5 accounts aangemaakt werkt het alsnog niet.
Ik heb de volgende tutorial gebruikt:
YouTube: RASPBERRY PI ALS NAS! - Aflevering 4 - Raspberry Pi - TechTime
Iemand enig idee?
Alvast bedankt,
Roy
Roy