Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Redelijke laptop voor games/studie.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Gamen, maar niet de nieuwste games, maar games zoals Rust/GTA V moeten er wel op kunnen runnen.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ligt aan de laptop, rond de €750

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc. Redelijk veel, elke dag naar school.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Moet een redelijke laptop zijn, ik heb eventueel nog een aantal cadeaubonnen bij bol.com dus een laptop van bol zal niet verkeerd zijn ;)

Heb zelf deze gevonden: https://www.bol.com/nl/p/...-laptop/9200000047694764/

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2016 19:03 ]

• simso1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:24
De laptop die je gevonden hebt gaat denk ik die games niet draaien.
Ik heb een MSI met een I5 4200M en een Nvidia GT 740M.
De processor is bijna net zo goed volgens [link]https://www.cpubenchmark.net/[/link]
De GPU daarentegen is veel slechter en ik kan GTA lV niet eens fatsoenlijk draaien.
[link]http://www.videocardbenchmark.net/[/link]

Volgens steam zijn de minimum eisen qua GPU de Nvidia 9800 GT. Deze is volgens de benchmark website veel beter dan wat in die Asus zit.
Je moet ook bij andere websites gaan kijken of laptops die je wilt niet standaard goedkoper zijn bij die andere sites.

Welk formaat wil je? 15,6" lijkt me makkelijker mee te nemen naar school dan bijv. 17,3".

Is die €750 inclusief je cadeaubonnen, of is dat extra te besteden bij Bol?

Can You Run It:
Rust Minimum Requirements
CPU: Info
CPU Speed: 2 GHz
RAM: 8 GB
Video Card: Graphics card with DirectX 9 level (shader model 2.0) capabilities. Any card made since 2004 should work
Sound Card: Yes
Free Disk Space: 8 GB

Rust Recommended Requirements
CPU: Info
CPU Speed: 3 GHz
RAM: 16 GB
Video Card: Nvidia GeForce GTX 980
Sound Card: Yes
Free Disk Space: 10 GB

[ Voor 22% gewijzigd door simso1 op 19-06-2016 22:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard die valt weg ;-)

Mn neef die heeft een macbook gekocht, wellicht kan ik zijn laptop overnemen, ik weet niet of dit iets redelijks is? pricewatch: Asus N751JK-T7255H

Hij is uiteraard tweedehands, maar ik weet dat hij er goed mee is omgegaan. Hoeveel zou deze laptop moeten opbrengen?

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-11 20:37
Misschien is pricewatch: Acer Aspire Nitro VN7-572G-5280 een leuke optie, het heeft geen cd/dvd lezer, maar wel een i5-6200U en een GTX950M

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-11 14:43
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2016 @ 02:57:
Uiteraard die valt weg ;-)

Mn neef die heeft een macbook gekocht, wellicht kan ik zijn laptop overnemen, ik weet niet of dit iets redelijks is? pricewatch: Asus N751JK-T7255H

Hij is uiteraard tweedehands, maar ik weet dat hij er goed mee is omgegaan. Hoeveel zou deze laptop moeten opbrengen?
Een 2e hands laptop levert op wat de gek er voor geeft ;) Maar voor een laptop van een jaar oud 50-60% van nieuw waarde?

Echter geen onaardige laptop om niet al te zware spellen op te spelen.
Voor 750 euro ga je niet veel snellers nieuw vinden.
ard1998 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 07:47:
Misschien is pricewatch: Acer Aspire Nitro VN7-572G-5280 een leuke optie, het heeft geen cd/dvd lezer, maar wel een i5-6200U en een GTX950M
Die 950M is een rebrand van de 850M met alleen wat hogere kloksnelheid. De processor daarentegen uit de 2e hand is sneller dan de i5-6200u.

Ik zou gaan voor de 2e hands als je die voor een leuke prijs kan krijgen en er vervolgens een SSD inzetten. Mijn inziens is dat wel echt een must.

[ Voor 33% gewijzigd door Arjant2 op 20-06-2016 09:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dan neem ik die. Zit uiteraard al een ssd in, kan hem eventueel ook upgraden naar 16 GB ram. Bedankt voor de tips allemaal!

• simso1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:24
17" is wel groot om mee te nemen naar school.
Pagina: 1