Hoi,
Voor het afspelen van films gebruiken wij een desktop die onder het bed ligt. Hierin hebben we een aantal harddisks zitten die we zo nu en dan uitbreiden/vervangen. Het OS (windows 10) loopt via een SSD van 60 GB. Het beeldscherm is een sony tv die 1920x1080 resolutie heeft.
Het huidige systeem is in feite dit:
Nu lopen we wel eens tegen films aan die niet lekker vlot afspelen, meestal zijn het rips van bluray films in een vrij hoge kwaliteit. Dus ik wil gaan upgraden. Ik denk erover om het volgende te kopen ter vervanging:
(de harddisk staat in het lijstje maar doet er voor deze vraag niet toe, die komt er sowieso bij)
Het gaat mij om de CPU/RAM upgrade.
Is dit zinnig, of kan ik beter een dedicated GPU erbij zetten en de huidige hardware laten voor wat het is,
en welke dedicated GPU is dan het meest doeltreffend, bij voorkeur een passief gekoelde oplossing en energie efficient
Er gaat niet gegamed worden, de monitor zal nog wel wat jaren blijven staan.
Voor het afspelen van films gebruiken wij een desktop die onder het bed ligt. Hierin hebben we een aantal harddisks zitten die we zo nu en dan uitbreiden/vervangen. Het OS (windows 10) loopt via een SSD van 60 GB. Het beeldscherm is een sony tv die 1920x1080 resolutie heeft.
Het huidige systeem is in feite dit:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A6-6400K Boxed | € 44,- | € 44,- |
| 1 | Asus A88XM-PLUS | € 70,- | € 70,- |
| 1 | ICIDU Value DDR3,1333-4GB KIT | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 114,- | |
Nu lopen we wel eens tegen films aan die niet lekker vlot afspelen, meestal zijn het rips van bluray films in een vrij hoge kwaliteit. Dus ik wil gaan upgraden. Ik denk erover om het volgende te kopen ter vervanging:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A8-7600 Boxed | € 75,80 | € 75,80 |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 6TB | € 227,- | € 227,- |
| 2 | Crucial Ballistix Tactical BLT4G3D21BCT1J | € 22,43 | € 44,86 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 347,66 | |
(de harddisk staat in het lijstje maar doet er voor deze vraag niet toe, die komt er sowieso bij)
Het gaat mij om de CPU/RAM upgrade.
Is dit zinnig, of kan ik beter een dedicated GPU erbij zetten en de huidige hardware laten voor wat het is,
en welke dedicated GPU is dan het meest doeltreffend, bij voorkeur een passief gekoelde oplossing en energie efficient
Er gaat niet gegamed worden, de monitor zal nog wel wat jaren blijven staan.