Ik heb een Sony Vaio PCG-8W1M (een aardig bakbeest voor zijn tijd) die na jaren van trouwe dienst kuren is gaan vertonen. Mijn vermoeden is dat het om de videokaart gaat door de interessante kleurenpatronen die het beeldscherm vertoont en berichten die aangeven dat dit bij velen het geval is geweest bij dit model.
Vraag me niet waarom, maar ik zou graag deze oude laptop willen fixen en wil daarom graag weten of dit te doen is door bv de videokaart te vervangen en zo ja met welke videokaart?
De kosten interesseren me niet. Het gaat mij erom dat de laptop weer zijn werk kan doen (beeldbewerking) en dat ik anders in ieder geval mijn oude bestanden weer kan bekijken.
Ik weet helaas vrij weinig te vertellen over de inhoud aangezien ik de doos niet meer heb (kan hem niet vinden althans).
Het model is dus PCG-8W1M.
Er draaide Windows XP op en volgens de sticker is hij 'Vista capable'.
Er zit een Intel Centring duo in.
En hij is 'dnla certified' (ik heb geen idee wat dat inhoud).
Dus, ik hoop dat iemand een antwoord heeft voor mij, ondanks de weinige informatie.
Vraag me niet waarom, maar ik zou graag deze oude laptop willen fixen en wil daarom graag weten of dit te doen is door bv de videokaart te vervangen en zo ja met welke videokaart?
De kosten interesseren me niet. Het gaat mij erom dat de laptop weer zijn werk kan doen (beeldbewerking) en dat ik anders in ieder geval mijn oude bestanden weer kan bekijken.
Ik weet helaas vrij weinig te vertellen over de inhoud aangezien ik de doos niet meer heb (kan hem niet vinden althans).
Het model is dus PCG-8W1M.
Er draaide Windows XP op en volgens de sticker is hij 'Vista capable'.
Er zit een Intel Centring duo in.
En hij is 'dnla certified' (ik heb geen idee wat dat inhoud).
Dus, ik hoop dat iemand een antwoord heeft voor mij, ondanks de weinige informatie.