Toon posts:

Game pc ~600 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Dit systeem is puur gericht op gamen. Voor ander gebruik heb ik mijn Macbook, maar na een jaartje studeren heb ik toch besloten dat het leven zonder game PC te lastig is..

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ik mik op een prijs rond de 600 euro, zodat ik ernaast nog een beeldscherm en toetsenbord (tips voor beide zijn meer dan welkom!) aan kan schaffen en ook nog geld over houd voor eten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Nee, helemaal niets.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Dit wordt mijn eerste build, vandaar dat ik niet zo zou weten wat hier in te vullen wat niet bij eisen komt te staan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Weinig voorkeuren qua merk, gezien uiterlijk mij erg weinig uitmaakt. Ik sta open voor elk merk, al vind ik het wel fijn om erbij te horen waarom je mening daar naar uitgaat.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Een belangrijke eis voor mij is dat de veel aanbevolen aankomende 480 niet aanbevolen hoeft te worden. Ik wil graag nu een build samenstellen, niet over een paar weken.
Verder heb ik geen eisen qua uiterlijk, de pc gaat waarschijnlijk niet in het zicht komen te staan en ikzelf vind dit helemaal niet belangrijk.
Verder wil ik graag een systeem hebben waar ik de games die ik nu graag wil spelen (Overwatch, LoL, Civ5) vloeiend kan spelen op een aardig hoge resolutie. Ook wil ik graag een systeem dat, al misschien op iets mindere resolutie, games die later uitkomen nog vloeiend kan spelen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Eerste build, dus niet meteen van plan om te gaan overklokken.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik heb de lijst hieronder overgenomen van een reactie op een ander forum (credits naar ACB2401). Ik wil graag weten of er nog verbeterpuntjes zijn op dit systeem voor niet te veel geld, die wel een redelijke verbetering op zouden kunnen leveren. Natuurlijk heb ik zelf al research gedaan, maar ik vind het nog lastig om te onderscheiden wat een game nou op z'n best laat runnen. Aangezien deze build al gemaakt is door een ervaren builder, zou het natuurlijk kunnen dat er niet veel meer op aan te merken is, maar ik wil toch graag nog mogelijke verbeterpuntjes horen.
Doel van dit topic is dus om te horen of dit een goede build is om nu vloeiend mee te kunnen gamen, en eventuele verbeteringen te horen waarbij het systeem om en nabij de 600 euro blijft kosten.

Alvast bedankt!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-6100 Boxed€ 112,95€ 112,95
1MSI H110M ECO€ 49,95€ 49,95
1XFX Radeon R9 380 2GB Double Dissipation Black Edition€ 184,45€ 184,45
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 46,95€ 46,95
1Antec GX200€ 34,30€ 34,30
1Crucial CT8G4DFD8213€ 26,95€ 26,95
1Corsair CX450M€ 52,70€ 52,70
1Crucial BX200 240GB€ 59,95€ 59,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 568,20

• El Toro
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Als je je budget iets vergroot, zit er een veel betere processor en videokaart in.

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 13:59
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2016 @ 16:11:

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ik mik op een prijs rond de 600 euro, zodat ik ernaast nog een beeldscherm en toetsenbord (tips voor beide zijn meer dan welkom!) aan kan schaffen en ook nog geld over houd voor eten.
Wat zou je budget in totaal zijn dan misschien kan er dan nog wat verschoven worden dat er meer naar het systeem kan om daar meer prestatie uit te trekken.

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Je zou eens kunnen beginnen met de HDD er uit te halen. Op 240GB kun je aardig wat games kwijt. Het scheelt gelijk €50 en bovendien zit je niet vast aan een trage en lawaaierige harde schijf. Later kun je er altijd nog een tweede SSD bij doen wanneer je behoefte hebt aan meer opslag. Met die bespaarde €50 kun je er een pricewatch: Intel Core i5-6400 Boxed in doen in plaats van die i3, dan heb je in ieder geval een goede basis.

De "broer" van die kast, de GX500, maakt veel herrie. Grote kans dat de GX200 dat ook doet. De pricewatch: Cooler Master N300 (Closed) kost een paar euro meer (en is beter leverbaar), maar is een stuk stiller. Bovendien kun je in de BIOS de ventilatoren van de kast (in ieder geval bij mij) op "Silent" zetten en dan zijn de inderdaad onhoorbaar.

Betreft de videokaart: ik zou je van harte aanmoedigen om een tweedehands GTX970 te scoren. Die kun je al voor €200 bemachtigen en is qua prestaties een leuke boost ten opzichte van een nieuwe R9 380.

Verder heb je een leuk moederbord(je), genoeg en lekker goedkoop RAM, goede voeding en de beste SSD qua prijs/prestatie.

Totaal kom je dan ongeveer rond de €600, misschien iets er boven.

Informaticus of vakkundig Googler?

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 170,23€ 170,23
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 52,80€ 52,80
1BitFenix Neos Wit/Blauw€ 33,95€ 33,95
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 29,95€ 29,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 399,58

Zoiets misschien? Hou je nog 200 over voor een videokaart!

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Verwijderd

Topicstarter
Super bedankt! De i5 6400 ziet er inderdaad goed uit, goede verbetering. Ook een goede tip om de hdd weg te laten, gezien ik er waarschijnlijk alleen games op ga hebben en geen ander spul wat ruimte inneemt. Mijn max budget ligt rond de 650 euro, om die vraag nog te beantwoorden.

@pjot1 zou je de wijzigingen die je gemaakt hebt misschien kunnen toelichten? Zie dat er een paar andere onderdelen in zitten, waarvan ik het verschil niet zo snel inzie.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2016 22:56 ]

• Sergelwd
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-04-2021
Met de interne gpu van de i5-6400 kun je trouwens prima Overwatch(op lage instellingen), LoL en Civ 5 spelen als overbrugging naar de 480, mocht dit de zaak veranderen.

[ Voor 7% gewijzigd door Sergelwd op 19-06-2016 23:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sergelwd schreef op zondag 19 juni 2016 @ 23:14:
Met de interne gpu van de i5-6400 kun je trouwens prima Overwatch(op lage instellingen), LoL en Civ 5 spelen als overbrugging naar de 480, mocht dit de zaak veranderen.
Goede tip, dit zou inderdaad de zaak wel kunnen veranderen. Meer ervaring met de interne gpu van deze processor, of iemand anders? Ben benieuwd of dit ermee door zou kunnen als overbrugging, om later toch voor de 480 4Gb te gaan als deze aan de verwachtingen voldoet.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2016 23:55 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2016 @ 23:54:
[...]

Goede tip, dit zou inderdaad de zaak wel kunnen veranderen. Meer ervaring met de interne gpu van deze processor, of iemand anders? Ben benieuwd of dit ermee door zou kunnen als overbrugging, om later toch voor de 480 4Gb te gaan als deze aan de verwachtingen voldoet.
Hier ben ik ook benieuwd naar, mocht je op de interne gpu van de i5-6500 of 6400 overwatch op minstens 60fps kunnen spelen is het lijstje hierboven voor mij ook interessant.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2016 @ 23:54:
[...]

30 Euro over het budget maar een zeer goede systeem waar je op hele hoge settings zou kunnen spelen :).

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 177,-€ 177,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 81,95€ 81,95
1Sapphire Nitro R9 380 4G D5 met backplate€ 189,95€ 189,95
1Cooler Master N300 (Closed)€ 38,95€ 38,95
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 30,-€ 30,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 630,50

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2016 14:11 ]

• Sergelwd
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-04-2021
Ik heb zelf de keus gemaakt om te wachten met de videokaart, maar heb nog geen shooters of andere competitieve spellen gespeeld met de intel hd 530.
Ik denk dat overwatch op 720p en minimale settings zeker moet kunnen maar 60fps als minimum dat denk ik niet.
Kan ook geen benchmarks vinden voor overwatch.
Maar Civ 5 en LoL moet met de hd 530 zeker kunnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Sergelwd op 20-06-2016 14:24 ]

• hj ally
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 27-10 09:57
Same, student, wachtende op nieuwe gpus. Lol: medium settings 1080p(op 1440 beeldscherm😭) easy 130 fps. Super goed bespeelbaar dus tot die tijd. Overwatch recommended settings voor hd 530 was echt inderdaad een 720p resolutie waardoor het spel bij mij meer op minecraft leek dan een shooter met die enorme blokken. Dat was geen succes maar League werkt zeker goed. Heb t nu een 2 weken gespeeld en werkt vlekkeloos ik zou dus bestellen zonder gpu!
Pagina: 1