Zijn er mensen die afgelopen 2 jaar ervaring hebben of advies met een nieuwe ~27" monitor.
Ik heb al veel reviews bekeken op hardwareinfo en tftcentral. Natuurlijk ook in de pricewatch, maar kom gewoon niet datgene tegen wat ik zoek.
Ik heb op dit moment een Samsung 2232BW TN scherm. Die nog steeds fantastisch beeld geeft. Het was destijds 1 van de betere schermen en zeker voor een TN paneel. Wanneer je zoveel jaar later een nieuw scherm koopt, verwacht ik dat de techniek op alle fronten nu beter is, echter zie ik dit dus in veel reviews van geprezen monitoren niet op alle fronten terug en zijn vaak op meerdere vlakken kwalitatief minder dan mijn oudje.
Mijn eisen:
- Zwarting van minder dan 0.2CD
- Statisch contrast van minimaal 1:1000
- 24 echte bits kleuren (of liever nog een sRGB, 10 bits paneel)
- refresh rate hoger dan 60Hz (ivm gaming met een NVidia videokaart)
- Kijkhoeken horizontaal en verticaal beter dan mijn TN nu
- input lag zo goed als 0ms
- response tijden over het gehele bereik zo laag mogelijk. Liever nergens boven de 10ms met OD
- resolutie van ~2560x1440
- out of the box goede kleureigenschappen
- homogeen beeld
- niet of nauwelijks backlight bleeding en of kleurzwemen in het donker
- curved is ook een optie
- rustig beeld
Wat is je budget?
Mijn voorkeur is een uitgave van max 600 Euro.
Wat is je doel?
- Gaming
- Photoshop
- Office
Ik heb al veel reviews bekeken op hardwareinfo en tftcentral. Natuurlijk ook in de pricewatch, maar kom gewoon niet datgene tegen wat ik zoek.
Ik heb op dit moment een Samsung 2232BW TN scherm. Die nog steeds fantastisch beeld geeft. Het was destijds 1 van de betere schermen en zeker voor een TN paneel. Wanneer je zoveel jaar later een nieuw scherm koopt, verwacht ik dat de techniek op alle fronten nu beter is, echter zie ik dit dus in veel reviews van geprezen monitoren niet op alle fronten terug en zijn vaak op meerdere vlakken kwalitatief minder dan mijn oudje.
Mijn eisen:
- Zwarting van minder dan 0.2CD
- Statisch contrast van minimaal 1:1000
- 24 echte bits kleuren (of liever nog een sRGB, 10 bits paneel)
- refresh rate hoger dan 60Hz (ivm gaming met een NVidia videokaart)
- Kijkhoeken horizontaal en verticaal beter dan mijn TN nu
- input lag zo goed als 0ms
- response tijden over het gehele bereik zo laag mogelijk. Liever nergens boven de 10ms met OD
- resolutie van ~2560x1440
- out of the box goede kleureigenschappen
- homogeen beeld
- niet of nauwelijks backlight bleeding en of kleurzwemen in het donker
- curved is ook een optie
- rustig beeld
Wat is je budget?
Mijn voorkeur is een uitgave van max 600 Euro.
Wat is je doel?
- Gaming
- Photoshop
- Office
[ Voor 22% gewijzigd door n00bs op 24-09-2016 11:31 ]