Laatst rook ik een vreemde geur van iets dat doorgebrand was en een paar tellen later schakelde de PC zichzelf uit. Direct dacht ik aan de voeding die was doorgebrand en dit bleek inderdaad het geval te zijn (getest met een andere PC).
Dus, nieuwe voeding besteld en deze wilde ik er gisteren inzetten. Nu wilt de PC niet doorstarten (fans bewegen licht, maar stoppen direct) als ik alles heb aangesloten. Laat ik de CPU-kabel (de 4 pins) achterwege, dan gaat wel alles draaien/werken enzo (behalve de CPU dan). Ditzelfde gebeurt met de voeding van een andere PC.
Even kort:
- Nieuwe voeding werkt
- Moederbord geeft stroom door aangezien de fans draaien die op het moederbord zijn aangesloten.
- CPU zelf is niet het probleem, met een andere, 100% werkende CPU (zelfde socket) start de PC ook niet op.
- Probleem lijkt alleen te onstaan bij aansluiten van de 4-pins CPU-connector.
Systeem:
- Asrock 880 GMH/U3D3
- AMD FX 6300
- AMD Sapphire 6850 HD
- Corsair VS 450 watt
- 8 GB RAM Kingston
- 1 TB WD Blue
Ik heb eigenlijk alle onderdelen van de ene PC in de andere PC gezet, maar steeds bij het aansluiten van de 4-pins connector lijkt de PC niet door te starten. Iemand enig idee?
Dus, nieuwe voeding besteld en deze wilde ik er gisteren inzetten. Nu wilt de PC niet doorstarten (fans bewegen licht, maar stoppen direct) als ik alles heb aangesloten. Laat ik de CPU-kabel (de 4 pins) achterwege, dan gaat wel alles draaien/werken enzo (behalve de CPU dan). Ditzelfde gebeurt met de voeding van een andere PC.
Even kort:
- Nieuwe voeding werkt
- Moederbord geeft stroom door aangezien de fans draaien die op het moederbord zijn aangesloten.
- CPU zelf is niet het probleem, met een andere, 100% werkende CPU (zelfde socket) start de PC ook niet op.
- Probleem lijkt alleen te onstaan bij aansluiten van de 4-pins CPU-connector.
Systeem:
- Asrock 880 GMH/U3D3
- AMD FX 6300
- AMD Sapphire 6850 HD
- Corsair VS 450 watt
- 8 GB RAM Kingston
- 1 TB WD Blue
Ik heb eigenlijk alle onderdelen van de ene PC in de andere PC gezet, maar steeds bij het aansluiten van de 4-pins connector lijkt de PC niet door te starten. Iemand enig idee?