Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Beste gaming laptop voor mij, budget 2000 euro

Pagina: 1
Acties:

• Arkayne
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13-10 10:19
Hallo iedereen,

ik ga over een paar maanden studeren en heb nu een goede desktop die ik wil vervangen voor een gaming laptop.
Ik zal veel met de laptop gaan reizen. Ben geen hardcore gamer, maar ik zou graag willen dat de laptop heel erg futureproof is om toekomstige games misschien wel te gaan spelen.
Ben ook nog aan het twijfelen over 15 of 17 inch. 15 inch lijkt me lekker om mee te nemen, maar 17 inch lijkt me weer beter om te gamen of te programmeren.

Wat ga je met je laptop doen?
League of Legends, programmeren, photoshop, renderen, zwaar multitasken, (Watch Dogs 2?).
Ik wil graag dat als er in de toekomst een nieuwe leuke game uitkomt, dat ik die meteen kan spelen op de laptop, dus een beetje futureproof.

Wat is je budget?
Max 2000,- euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, elke dag naar school. Gewicht maakt niet erg veel uit, liefst rond de 3kg of minder.

Minimale vereisten
Heb heel veel verschillende laptops gezien en met ervaring van mijn desktop wil ik minimaal:
- 16GB Ram (Zit toch dicht tegen de 8GB aan en daar wil ik geen problemen meer mee hebben)
- 256GB SSD (heb nu 128GB ssd, maar veelste klein..)
- 1TB 7.2k HDD
- i7-6700HQ Skylake
- Full HD
- GTX 970M > (heb ook gekeken naar de 980M, zit ook nog wel in het budget)
- Geen acer predator design (te kids), maar meer in de richting van Alienware/MSI --> Zakelijk maar toch snelle uitstraling

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Heb al heel veel mogelijkheden gehad.
Geen medion of een merk dat niet echt zo bekend staat.

Als ik voor 15 inch zou gaan:
MSI GS60 6QE-013NL Ghost Pro - Mist de 256GB SSD :(
Prijs: 1700,- euro

http://www.laptopshop.nl/...AQ#product_specifications

Alienware 15 R2 customized
Prijs met korting: 1950,- euro
Heeft volgende specs:
- 256GB SSD
- 1TB 7.2k HDD
- 980M GTX (<-- Zo verleidelijk)
- Full HD anti-glare IPS
- i7-6700HQ 3.5GHz
- 16GB Ram

http://www.dell.com/nl/p/...aw15r234:3~16G2D;8~2561TB

Als ik voor 17 inch zou gaan:
MSI GS70 6QE-012NL Stealth Pro
Prijs: 1750,- euro
Deze heeft wel 256GB SSD.

http://www.laptopshop.nl/...ml#product_specifications

Nu heb ik wel gehoord dat MSI cooling problemen heeft. Iets waar ik een hekel aan heb is als een laptop gloeiend heet wordt en veel lawaai maakt.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Ik sta open voor suggesties.

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 25-11 23:23
Arkayne schreef op zondag 19 juni 2016 @ 13:06:
Hallo iedereen,

ik ga over een paar maanden studeren en heb nu een goede desktop die ik wil vervangen voor een gaming laptop.
Ik zal veel met de laptop gaan reizen. Ben geen hardcore gamer, maar ik zou graag willen dat de laptop heel erg futureproof is om toekomstige games misschien wel te gaan spelen.
Ben ook nog aan het twijfelen over 15 of 17 inch. 15 inch lijkt me lekker om mee te nemen, maar 17 inch lijkt me weer beter om te gamen of te programmeren.

Wat ga je met je laptop doen?
League of Legends, programmeren, photoshop, renderen, zwaar multitasken, (Watch Dogs 2?).
Ik wil graag dat als er in de toekomst een nieuwe leuke game uitkomt, dat ik die meteen kan spelen op de laptop, dus een beetje futureproof.

Wat is je budget?
Max 2000,- euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, elke dag naar school. Gewicht maakt niet erg veel uit, liefst rond de 3kg of minder.

Minimale vereisten
Heb heel veel verschillende laptops gezien en met ervaring van mijn desktop wil ik minimaal:
- 16GB Ram (Zit toch dicht tegen de 8GB aan en daar wil ik geen problemen meer mee hebben)
- 256GB SSD (heb nu 128GB ssd, maar veelste klein..)
- 1TB 7.2k HDD
- i7-6700HQ Skylake
- Full HD
- GTX 970M > (heb ook gekeken naar de 980M, zit ook nog wel in het budget)
- Geen acer predator design (te kids), maar meer in de richting van Alienware/MSI --> Zakelijk maar toch snelle uitstraling

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Heb al heel veel mogelijkheden gehad.
Geen medion of een merk dat niet echt zo bekend staat.

Als ik voor 15 inch zou gaan:
MSI GS60 6QE-013NL Ghost Pro - Mist de 256GB SSD :(
Prijs: 1700,- euro

http://www.laptopshop.nl/...AQ#product_specifications

Alienware 15 R2 customized
Prijs met korting: 1950,- euro
Heeft volgende specs:
- 256GB SSD
- 1TB 7.2k HDD
- 980M GTX (<-- Zo verleidelijk)
- Full HD anti-glare IPS
- i7-6700HQ 3.5GHz
- 16GB Ram

http://www.dell.com/nl/p/...aw15r234:3~16G2D;8~2561TB

Als ik voor 17 inch zou gaan:
MSI GS70 6QE-012NL Stealth Pro
Prijs: 1750,- euro
Deze heeft wel 256GB SSD.

Nu heb ik wel gehoord dat MSI cooling problemen heeft. Iets waar ik een hekel aan heb is als een laptop gloeiend heet wordt en veel lawaai maakt.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Ik sta open voor suggesties.
Je kan het beste die msi 17 inch nemen en nee die heeft geen overhitting problemen daarintegen alienware soms wel.

• Arkayne
AMD and INTEL schreef op zondag 19 juni 2016 @ 15:15:
[...]

Je kan het beste die msi 17 inch nemen en nee die heeft geen overhitting problemen daarintegen alienware soms wel.
Bedankt voor het reageren.
Heb je hier soms argumenten voor? Mijn voorkeur ging ook uit naar die 17 inch. Maar iedereen zegt allemaal dat die te groot is.

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Met jouw prijs zou ik eerder dit kiezen:

pricewatch: MSI Gaming Series GS60 6QE-013NL

Johann Sebastian Bach

• Arkayne
Precies die stond ook bij mijn lijstje,
maar deze heeft 128gb ssd. Nu op m'n desktop heb ik er echt last van dat ik te weinig ruimte daar heb.. ook met updates voor windows etc.

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Arkayne schreef op zondag 19 juni 2016 @ 16:59:
[...]

Precies die stond ook bij mijn lijstje,
maar deze heeft 128gb ssd. Nu op m'n desktop heb ik er echt last van dat ik te weinig ruimte daar heb.. ook met updates voor windows etc.
Die kan je altijd vervangen 512GB.
Dat heb ik ook gedaan....

Johann Sebastian Bach

• Arkayne
Nivida_intel schreef op zondag 19 juni 2016 @ 17:38:
[...]

Die kan je altijd vervangen 512GB.
Dat heb ik ook gedaan....
Ben niet zo goed met hardware. En hoeveel kost dat? Moet ik dat laten doen of kan ik dat zelf makkelijk

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-11 16:21

BLACKfm

O_o

Ik zit zelf ook naar de GS serie van MSI te kijken maar als je daarmee wilt upgraden heb je wel een klein probleem.

Filmpjes op internet laten zien dat je de laptop daarvoor 'uit elkaar' moet halen, het is dus geen los klepje ergens waar je ram of de ssd kan upgraden. Het kan daarmee ook zijn (weet niet hoe dat in nederland zit) dat je een garantiezegel moet verbreken.

Gezien de 128gb ssd een 'probleem' is lijkt het me dat als je dit in het begin wil upgraden je daarmee gelijk je garantie weggooit.

Voor de 15 inch variant moet je daar zelfs het moederbord voor loshalen gezien het aan de andere kant zit.
GS60: YouTube: MSI GS60 Skylake Detailed Review and Benchmarks
En als je wss een 128gb model hebt heb je ook maar 1 slot voor de m.2 ssd en dus geen raid mogelijkheid (als ik dat filmpje bekijk mist het 2e m.2 slot)

[ Voor 26% gewijzigd door BLACKfm op 19-06-2016 18:00 ]

• Arkayne
BLACKfm schreef op zondag 19 juni 2016 @ 17:52:
Ik zit zelf ook naar de GS serie van MSI te kijken maar als je daarmee wilt upgraden heb je wel een klein probleem.

Filmpjes op internet laten zien dat je de laptop daarvoor 'uit elkaar' moet halen, het is dus geen los klepje ergens waar je ram of de ssd kan upgraden. Het kan daarmee ook zijn (weet niet hoe dat in nederland zit) dat je een garantiezegel moet verbreken.

Gezien de 128gb ssd een 'probleem' is lijkt het me dat als je dit in het begin wil upgraden je daarmee gelijk je garantie weggooit.

Voor de 15 inch variant moet je daar zelfs het moederbord voor loshalen gezien het aan de andere kant zit.
GS60: YouTube: MSI GS60 Skylake Detailed Review and Benchmarks
En als je wss een 128gb model hebt heb je ook maar 1 slot voor de m.2 ssd en dus geen raid mogelijkheid (als ik dat filmpje bekijk mist het 2e m.2 slot)
Precies.
Dus heb je suggesties? Die 17 inch is precies zelfde als 15 inch maar dan 2 inch groter en 256GB SSD ipv 128GB ssd. Denk je dat die 17 inch een probleem wordt met reizen?
`
Of denk je dat die 128GB SSD toch geen probleem moet zijn?

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:33
Ik ben in het bezit geweest van zowel de msi gs60 ghost pro fhd, zowel als het 4k ghost pro model en momenteel in het bezit van de msi gt72 dominator pro. Mocht je vragen hebben; brand los!

• Arkayne
Wouter Lucassen schreef op zondag 19 juni 2016 @ 18:17:
Ik ben in het bezit geweest van zowel de msi gs60 ghost pro fhd, zowel als het 4k ghost pro model en momenteel in het bezit van de msi gt72 dominator pro. Mocht je vragen hebben; brand los!
Thanks man (:
Vraagje, waarom die 4k? Het heeft toch niet echt een toegevoegde waarde op de 15 inch? En het trekt alleen nog meer aan je batterij & FPS.
Verder, heeft die 4k wel 256GB SSD? Volgensmij wel toch?

De gt72 heeft 17 inch toch?
Kan jij misschien je ervaring vertellen tussen de 15 en 17 inch?
Alvast bedankt!

• AMD and INTEL
Arkayne schreef op zondag 19 juni 2016 @ 16:48:
[...]

Bedankt voor het reageren.
Heb je hier soms argumenten voor? Mijn voorkeur ging ook uit naar die 17 inch. Maar iedereen zegt allemaal dat die te groot is.
Nee hoor anders krijg je een friemelschermpje
Waar je niet lekker op kan gamen en nee 17 inch is niet echt groot het is gewoon.

• Arkayne
AMD and INTEL schreef op zondag 19 juni 2016 @ 18:31:
[...]

Nee hoor anders krijg je een friemelschermpje
Waar je niet lekker op kan gamen en nee 17 inch is niet echt groot het is gewoon.
True, maar voor meenemen?

• AMD and INTEL
Arkayne schreef op zondag 19 juni 2016 @ 18:35:
[...]

True, maar voor meenemen?
Is niet erg je kan het prima meenemen!

• WouterL
Ik zou zeker voor het fhd paneel gaan ja. Kwa fps maakt dit natuurlijk weinig uit; je kunt m gewoon op fhd spelen. De msi gs60 ghost pro is lastig user upgradeable, is vrij luid (dun dus fans moeten harder blazen), en vrij heet. Beide modellen hebben een dramatische accuduur (4k&fhd). Dit is een logisch gevolg van de draagbaarheid van het apparaat. (1.98kg) verwacht echt hoogstens drie uur accuduur met zeer matig gebruik. Ik hoef mijn laptop niet mee te zeulen elke dag en ben voor de gt72 gegaan. Voordelen: makkelijk te upgraden (zelfs de videokaart want mxm), zeer stil en koel. Stuk robuuster en steviger. De msi gs60 ghost pro voelt toch wat frigide. Scherm constructie wiebelt bij typen flink mee. Grootste nadeel aan de gt72 is het gewicht. Hij is erg groot en relatief zwaar. Ook een voordeel: de gt72 komt met een 75hz gsync paneel en het fhd ips is echt van goede kwaliteit. De accuduur kan bij licht gebruik zon 4-5uur mee. (Let op: gt72 heeft geen nvidia optimus dus geen auto schakelen igpu en 970m)

[ Voor 6% gewijzigd door WouterL op 19-06-2016 18:37 ]

• Arkayne
Wouter Lucassen schreef op zondag 19 juni 2016 @ 18:36:
Ik zou zeker voor het fhd paneel gaan ja. Kwa fps maakt dit natuurlijk weinig uit; je kunt m gewoon op fhd spelen. De msi gs60 ghost pro is lastig user upgradeable, is vrij luid (dun dus fans moeten harder blazen), en vrij heet. Beide modellen hebben een dramatische accuduur (4k&fhd). Dit is een logisch gevolg van de draagbaarheid van het apparaat. (1.98kg) verwacht echt hoogstens drie uur accuduur met zeer matig gebruik. Ik hoef mijn laptop niet mee te zeulen elke dag en ben voor de gt72 gegaan. Voordelen: makkelijk te upgraden (zelfs de videokaart want mxm), zeer stil en koel. Stuk robuuster en steviger. De msi gs60 ghost pro voelt toch wat frigide. Scherm constructie wiebelt bij typen flink mee. Grootste nadeel aan de gt72 is het gewicht. Hij is erg groot en relatief zwaar. Ook een voordeel: de gt72 komt met een 75hz gsync paneel en het fhd ips is echt van goede kwaliteit. De accuduur kan bij licht gebruik zon 4-5uur mee. (Let op: gt72 heeft geen nvidia optimus dus geen auto schakelen igpu en 970m)
Is de GS60 ook luid bij normaal gebruik? Niet echt gamen? Want stel ik zit op school wil ik niet dat het een tering lawaai maakt.

Zo'n zware laptop gaat 'm niet worden .. Ik moet de laptop toch echt elke dag mee naar school nemen en als ik dan zo'n koelkast uit m'n tas haal dat is niet echt fijn.
Daarom die GS60 of 70 want die zijn vrij dun en licht.
Batterij maakt niet echt uit, je hebt toch altijd wel een stopcontact.

Dus het is:
- MSI gs60 ghost pro 128GB SSD
of MSI GS70 ghost pro met 256GB SSD

Moet me dus afvragen 17 of 15 inch.
Dat vind ik lastig.

Stel je zit aan een tafel (op school bijvoorbeeld) is het dan praktischer om een 15 inch neer te zetten of een 17 inch? Of maakt dit bijna geen reet uit?
PSS. Deze modellen hebben een TN paneel, op een of andere manier neig ik meer naar het IPS paneel voor overall usage. Heeft dit nou veel verschil? Ik vind een goed beeld wel belangrijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Arkayne op 19-06-2016 18:49 ]

• AMD and INTEL
Arkayne schreef op zondag 19 juni 2016 @ 18:48:
[...]

Is de GS60 ook luid bij normaal gebruik? Niet echt gamen? Want stel ik zit op school wil ik niet dat het een tering lawaai maakt.

Zo'n zware laptop gaat 'm niet worden .. Ik moet de laptop toch echt elke dag mee naar school nemen en als ik dan zo'n koelkast uit m'n tas haal dat is niet echt fijn.

Dus het is:

Dat vind ik lastig.

Stel je zit aan een tafel (op school bijvoorbeeld) is het dan praktischer om een 15 inch neer te zetten of een 17 inch? Of maakt dit bijna geen reet uit?
PSS. Deze modellen hebben een TN paneel, op een of andere manier neig ik meer naar het IPS paneel voor overall usage. Heeft dit nou veel verschil? Ik vind een goed beeld wel belangrijk.
17!

• WouterL
Arkayne schreef op zondag 19 juni 2016 @ 18:48:
[...]

Dus het is:

Dat vind ik lastig.

Welke modellen hebben een tn paneel? Nee ze maken niet veel geluid bij simpele taken:) 17 inch is echt NIET praktisch op de schoolbanken.

• Arkayne

GS70 heeft TN

Ow en ik dacht GS60 ook maar niet dus? Nu ik zo kijk.

• WouterL
Nee ik dacht van niet. Nog meer reden om voor het 15 inch model te gaan.

• Arkayne
Inderdaad.

• Arkayne
Btw, ik heb nu thuis gewoon 2 monitors. Kan ik die aansluiten aan m'n laptop? Gewoon eentje eraan? Als ik thuis ben

• WouterL
Arkayne schreef op zondag 19 juni 2016 @ 19:25:
Btw, ik heb nu thuis gewoon 2 monitors. Kan ik die aansluiten aan m'n laptop? Gewoon eentje eraan? Als ik thuis ben
Ja natuurlijk kan dat :) Ook wel twee wellicht.

• Arkayne
Via welke port gaat dit dan?

• WouterL
Wat dacht je van DP of HDMI ;) ?

edit: je kunt twee schermen aansluiten op de MSI + je eigen laptopscherm daarbij gebruiken via MSI matrix display.

[ Voor 64% gewijzigd door WouterL op 19-06-2016 19:32 ]

• Arkayne
Haha oke ja wou even zeker weten (: Denk dat het die 15 inch wordt dan de GS60
Er zijn denk ik geen betere alternatieven right?

[ Voor 24% gewijzigd door Arkayne op 19-06-2016 19:35 ]

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:18
Ook al eens gedacht om de aankoop een paar maanden uit te stellen en voor een nVidia Pascal GPU te gaan? Het lijkt erop dat die veel minder stroom nodig gaan hebben (GTX 1070M en GTX 1080M), dus ook minder warmte.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Arkayne
Jumpman schreef op zondag 19 juni 2016 @ 19:40:
Ook al eens gedacht om de aankoop een paar maanden uit te stellen en voor een nVidia Pascal GPU te gaan? Het lijkt erop dat die veel minder stroom nodig gaan hebben (GTX 1070M en GTX 1080M), dus ook minder warmte.
Aan gedacht, maar ik heb toch echt een laptop nodig binnen nu en 2 maanden. En ik ben niet echt een hardcore gamer dus die videokaarten zijn misschien te overkill?
En wellicht niet meer in mijn budget.

• Chrisivisi
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-11-2020
Mocht je de laptop nog terug kunnen brengen, neem dan een met GTX 1060 zoals deze: MSI Stealth
Pagina: 1