Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb bedacht dat ik max. €900,- er aan wil uitgeven. Minder is niet erg maar hoger dan dat moet een beduidende prestatie winst opleveren mocht ik het overwegen.
(Dit bedrag is een indicatie. Het betekend niet dat de PC dat moet gaan kosten).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige PC gaat de deur uit. Mijn Samsung SyncMaster 2243 gaat met de PC mee.
Ik behoud alleen mijn tobo, muist + audio set.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb dit systeem in elkaar geknutseld:
Er staat geen opslag bij vermeld, aangezien ik de schijven meeneem naar het nieuwe systeem.
Verder staat de RX 480 8GB in het lijstje. Zonder benchmarks is het lastig te oordelen, maar is deze kaart nou écht zo goed als deze geadverteerd wordt?
Ik hoor verhalen dat deze kaart bijna even goed presteert als een GTX 980? VR gaming is nog niet aan de orde en hierop wordt deze kaart ook niet uitgezocht, maar ik denk dat de 8GB redelijk toekomstvast is.
Het monitor staat nog niet benoemd, omdat ik hier nog niet over uit ben en deze zal na aanschaf van de PC worden bekeken, tenzij iemand een prachtscherm weet wat redelijk goed presteert (moet wel mat zijn en HDMI ondersteunen).
Is deze lijst redelijk op elkaar afgestemd voor 60FPS gaming? In mijn opinie ''zie je het niet'' als je boven de 1920*1080 komt qua resolutie. Is dit systeem goed genoeg voor Full-HD op 60FPS?
Zal dit dan op High of Ultra zijn?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur voor een AMD kaart.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet vooral stil zijn. Ik heb laatst een standaard fan aangesloten voor extra koeling en dat was niet om aan te horen. Daarnaast moet de pc onder load ook (redelijk) stil zijn.
Hierdoor twijfel ik of ik de CPU laat koelen door lucht of een closed loop (?)
Ook twijfel ik of ik de gehele PC ga waterkoelen ...
Is dit standaard mogelijk op mijn configuratie? Waar kan ik een redelijk goedkoop setje halen à €100?
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Is mijn oude PC eigenlijk wel al aan vervanging toe .. ?
De PC is ongeveer vier jaar oud.
Ik begrijp het; veel vragen maar ik hoop dat jullie licht op de zaak kunnen werpen. Alvast bedankt!
Voornamelijk gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb bedacht dat ik max. €900,- er aan wil uitgeven. Minder is niet erg maar hoger dan dat moet een beduidende prestatie winst opleveren mocht ik het overwegen.
(Dit bedrag is een indicatie. Het betekend niet dat de PC dat moet gaan kosten).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige PC gaat de deur uit. Mijn Samsung SyncMaster 2243 gaat met de PC mee.
Ik behoud alleen mijn tobo, muist + audio set.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb dit systeem in elkaar geknutseld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6500 Tray | € 197,- | € 197,- |
| 1 | Gigabyte GA-Z170-HD3P | € 112,95 | € 112,95 |
| 1 | AMD Radeon RX 480 8GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Thermaltake Suppressor F31 | € 88,50 | € 88,50 |
| 1 | Cryorig M9i | € 32,- | € 32,- |
| 1 | Corsair Hydro H55 | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 | € 68,95 | € 68,95 |
| 1 | Corsair RM550x | € 91,95 | € 91,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 659,30 | |
Er staat geen opslag bij vermeld, aangezien ik de schijven meeneem naar het nieuwe systeem.
Verder staat de RX 480 8GB in het lijstje. Zonder benchmarks is het lastig te oordelen, maar is deze kaart nou écht zo goed als deze geadverteerd wordt?
Ik hoor verhalen dat deze kaart bijna even goed presteert als een GTX 980? VR gaming is nog niet aan de orde en hierop wordt deze kaart ook niet uitgezocht, maar ik denk dat de 8GB redelijk toekomstvast is.
Het monitor staat nog niet benoemd, omdat ik hier nog niet over uit ben en deze zal na aanschaf van de PC worden bekeken, tenzij iemand een prachtscherm weet wat redelijk goed presteert (moet wel mat zijn en HDMI ondersteunen).
Is deze lijst redelijk op elkaar afgestemd voor 60FPS gaming? In mijn opinie ''zie je het niet'' als je boven de 1920*1080 komt qua resolutie. Is dit systeem goed genoeg voor Full-HD op 60FPS?
Zal dit dan op High of Ultra zijn?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur voor een AMD kaart.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet vooral stil zijn. Ik heb laatst een standaard fan aangesloten voor extra koeling en dat was niet om aan te horen. Daarnaast moet de pc onder load ook (redelijk) stil zijn.
Hierdoor twijfel ik of ik de CPU laat koelen door lucht of een closed loop (?)
Ook twijfel ik of ik de gehele PC ga waterkoelen ...
Is dit standaard mogelijk op mijn configuratie? Waar kan ik een redelijk goedkoop setje halen à €100?
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Is mijn oude PC eigenlijk wel al aan vervanging toe .. ?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3350P Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | ASRock B75 Pro3-M | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Hitachi Deskstar 7K1000.B, 1TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Antec One | € 52,95 | € 52,95 |
| 1 | Western Digital Elements Portable SE 1TB Zwart | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | Samsung Syncmaster 2243SN Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | CM Storm QuickFire Pro (Red Switch) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Logitech Mouse MX Revolution Laser Cordless | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Kingston HyperX KHX1600C9D3B1/4G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus DRW-24B5ST Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair Builder CX430 Bronze | € 42,95 | € 42,95 |
| 1 | Samsung 840 series 120GB | € 149,95 | € 149,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 311,80 | |
De PC is ongeveer vier jaar oud.
Ik begrijp het; veel vragen maar ik hoop dat jullie licht op de zaak kunnen werpen. Alvast bedankt!