Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:29
Goedemiddag,

Op het werk heb ik een WPF C# applicatie geschreven die data uit een SQL database overzichtelijk presenteert aan een gebruiker. Op deze manier kan een gebruiker makkelijk data toevoegen/wijzigingen in de SQL database en zo het systeem in regelen.

Op onze laptops op het werk wordt standaard Norton insight (link wikipedia) geïnstalleerd. Nadat ik en een paar collega's de applicatie een maand lang hebben gebruikt, kwam norton met de volgende melding (screenshot even geleend van een ander forum, en dus niet mijn applicatie):
Afbeeldingslocatie: https://community.norton.com/en/system/files/u664963/OpenXX_dll_after.PNG

Deze melding vind ik interessant, na mij enig ingelezen te hebben over wat Norton Insight nou daadwerkelijk doet, vraag ik mij af hoe wordt dit bepaald?
Wordt er een checksum gegenereerd van de executable? Welke wordt opgeslagen een database van Norton? Lijkt mij nogal een omvangrijke database met eens schat van informatie.
Iemand meer technische informatie over de werking van Norton?

Beste antwoord (via Onno_Devine op 19-06-2016 20:36)

• codeclap
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-06-2024
Onno_Devine schreef op zondag 19 juni 2016 @ 15:41:
@Codeclap, nee ik gebruik geen Open++, enige library die ik gebruik is MVVM light.

@ajakkes, als er een checksum wordt gemaakt, wordt dat lokaal gedaan, of wordt je applicatie ook geupload? Feit is dat een derde partij als Norton je gehele computer gebruik kan analyseren, vind ik opmerkelijk, en best ver gaan.

Tja wellicht C# syntax in de titel een beetje overdone.
Ah oke. Ik lees net pas het volgende..
screenshot even geleend van een ander forum, en dus niet mijn applicatie):
Checksum (en aantal andere zaken) wordt lokaal gemaakt, je applicatie wordt zover bekend niet geupload naar Norton servers.

Betreffende het "computer gebruik analyseren": ja. Het gaat ook ver. Maar uiteindelijk ben je zelf met deze voorwaarden akkoord gegaan..

Alle reacties

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32

ajakkes

👑

Wat heeft dit met programmeren in C# te maken?

En ja, virusscanners maken checksums van alle uitvoerbare bestanden. Zo kunnen ze snel en eenvoudig virussen opsporen.

👑

• codeclap
Gebruik je voor die WPF applicatie geheel toevallig Open++?

http://www.portablefreeware.com/?id=2084

Zo ja,http://community.norton.com/en/forums/norton-insight-application-ratings-info-not-accurate .

Zo nee, lijkt het me een hit op basis van eerder genoemde app op basis van de bestandsnaam.

Buiten het feit om dat je applicatie misschien in C# geschreven is, heeft dit inderdaad verder weinig te maken met programmeren te maken.

• Onno_Devine
@Codeclap, nee ik gebruik geen Open++, enige library die ik gebruik is MVVM light.

@ajakkes, als er een checksum wordt gemaakt, wordt dat lokaal gedaan, of wordt je applicatie ook geupload? Feit is dat een derde partij als Norton je gehele computer gebruik kan analyseren, vind ik opmerkelijk, en best ver gaan.

Acties:
  • Beste antwoord

• codeclap
Onno_Devine schreef op zondag 19 juni 2016 @ 15:41:

Ah oke. Ik lees net pas het volgende..
screenshot even geleend van een ander forum, en dus niet mijn applicatie):
Checksum (en aantal andere zaken) wordt lokaal gemaakt, je applicatie wordt zover bekend niet geupload naar Norton servers.

Betreffende het "computer gebruik analyseren": ja. Het gaat ook ver. Maar uiteindelijk ben je zelf met deze voorwaarden akkoord gegaan..

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Begin eens met jouw applicatie te tekenen, dat is al goed voor de 'trustworthiness'.

Je kan ook instellen dat Norton bepaalde directories niet moet scannen.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Onno_Devine
codeclap schreef op zondag 19 juni 2016 @ 17:01:

Ah dus toch. Duidelijk 😄, uiteindelijk zal ik zelf nooit zo'n scanner installeren. Maar omdat het dus de policy van onze systeembeheerder is, kwam ik er dus mee in aanraking.

Bedankt voor de reacties. Het bevestigd mijn vermoeden.

@
Snake schreef op zondag 19 juni 2016 @ 17:38:
Begin eens met jouw applicatie te tekenen, dat is al goed voor de 'trustworthiness'.

Je kan ook instellen dat Norton bepaalde directories niet moet scannen.
Wat bedoel je precies met tekenen? Het signen van de code?

[ Voor 21% gewijzigd door Onno_Devine op 19-06-2016 20:37 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dit heeft inderdaad niks met programmeren te maken. In Client Software Algemeen kunnen ze je vast meer vertellen over de werking van Norton-software.

PRG>>CSA

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Onno_Devine schreef op zondag 19 juni 2016 @ 20:36:
[...]

Wat bedoel je precies met tekenen? Het signen van de code?
https://msdn.microsoft.com/en-us/library/che5h906.aspx

Neem dit eens door. Natuurlijk sign je de dingen hier met jouw eigen private key, idealiter ga je naar de domain admin, en vraag je 'm of hij/zij een certificaat voor jouw wil aanmaken, of dat hij/zij de applicatie voor jouw wilt tekenen, zodat deze bekent is in het domain.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Onno_Devine
Snake schreef op maandag 20 juni 2016 @ 07:42:
[...]

MSDN: How to: Sign Application and Deployment Manifests

Neem dit eens door. Natuurlijk sign je de dingen hier met jouw eigen private key, idealiter ga je naar de domain admin, en vraag je 'm of hij/zij een certificaat voor jouw wil aanmaken, of dat hij/zij de applicatie voor jouw wilt tekenen, zodat deze bekent is in het domain.
Interessant! Bedankt voor het delen.
Pagina: 1