Probleem met Samsung UE55JS8000 - One Connect Box Mini

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srna513006
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-04 13:19
Gisteren ontving ik de door mij via Internet bestelde Samsung UE55JS8000 SUHD Smart TV.
Deze TV is standaard voorzien van een zogenaamde One Connect Box Mini welke d.m.v. een meegeleverde speciale kabel op de TV wordt aangesloten.
Op deze box kun je 4 externe apparaten via HDMI, 2x USB2 en 1x Optical Audio aansluiten.
Tot hier toe prima maar het aansluiten van de box laat de TV constant re-booten, dus ik kan geen enkel extern apparaat aansluiten want op de TV zelf zitten deze aansluitingen niet.

De TV functioneert v.w.b. de beeldweergave prima, dat is het probleem niet maar verder kan ik er niets mee.
Ik heb de laatst beschikbare Firmware geïnstalleerd, de box op allerlei verschillende volgorden aangesloten maar zonder een beter resultaat.
De leverancier is op de hoogte gebracht maar wist zich hier ook geen raad mee.

Als het geen kleinigheid is zal het wel retourneren worden want ik laat daar geen hardware reparaties uitvoeren.

Heeft iemand over dit probleem al iets gehoord of wellicht zelf ondervonden?
Ik las hier en daar wel wat Engelse berichten over maar daar was men nogal warrig in.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:52
Sinds woensdag heb ik ook deze tv. Krijg je steeds een melding dat tie niet meer aangesloten is die One Connect Box Mini. Dat had ik eerst ook. Weet niet of dit de oplossing is. Ik heb toen alle hmdi stekkers eraf gehaald en optical audio. en heb dus de One Connect Box Mini weer aan gesloten zonder hdmi kabels en optical audio. Ik kreeg toen die melding niet meer, toen heb ik eerst 1 hdmi kabel aangesloten en toen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srna513006
Nee, de melding krijg ik alleen als ik de box niet heb aangesloten.
Als ik de box aansluit dan blijft de TV zwart en reboot schijnbaar constant totdat ik de box weer los koppel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srna513006
Om deze topic af te sluiten
Na contact met Samsung opgenomen te hebben is op advies van hen de TV retour gegaan naar de leverancier.
Nu i.p.v. de Samsung UE55JS8000 een UE55KS8000 besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casey120
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-07-2023
Deze TV verleden week gekocht en de mini box zonder problemen aangesloten, alles wat ik aansluit werkt naar behoren .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srna513006
Intussen heeft de leverancier de TV vervangen en nu functioneert de box perfect.
Kan gebeuren want verder een prima TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1025125

Een probleem met de One Connect Mini box is, dat het heel goed mogelijk is van alles via HDMI-kabels NAAR de televisie te sturen, maar niets VANAF de televisie naar andere apparaten toe.
De kabel heet ook One Connect, en dit suggereert dat het wel mogelijk moet zijn het televisie-signaal af te tappen, bijvoorbeeld voor opnemen van het TV-programma.
Maar inhoudelijk is daar niets over te vinden, deze kabel sluit alleen aan de One Connect box aan.
Die box heeft alleen maar HDMI-ingangen, en geen uitgang.
Wat nu te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:49

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Heeft je tv normaa gesproken wel een hdmi out? Volgens mij niet.

Ik hebje post 3 keer gelezen maar snap niet wat je vraag is

Arc werkt namelijk gewoon dus audio komt gewoon terug

[ Voor 18% gewijzigd door ApC_IcE op 11-01-2018 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srna513006
Inderdaad een vreemde beredenering omdat de kabel(?) One Connect heet je dan TV signalen kunt aftappen!

Misschien dat de vraagsteller de vraag beter toelicht.. :?
Pagina: 1