Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik mag voor men afstuderen een game pc van €600-700 bouwen van men ouders. Ik heb alles al samengesteld(voor wie geïnteresseerd is zie lijst beneden) meet zit men een probleem.

Ik zou graag men PC aan het linker uiteinde van men bureau plaatsen zodat het tegen de muur aanzit, maar ik zou ook graag een raam willen zodat ik men componenten kan zien. Het probleem is dat de window dan aan de rechtse kant van men behuizing moet terwijl links eigenlijk de standaard is.

Ik weet dar ook cases bestaan met een venster aan de rechtse kant maar die kosten allemaal meer dan €60 en passen niet in men budget. Kennen jullie misschien nog cases met een een rechts raam of is er een manier om men case te modden?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Yannick

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 199,80€ 199,80
1Asus B150M PRO GAMING€ 87,-€ 87,-
1MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G€ 209,-€ 209,-
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 45,95€ 45,95
1Sharkoon VG5-W Rood€ 36,95€ 36,95
1Avexir Blitz AVD4UZ130001604G-4BZ1RR€ 45,95€ 45,95
1Corsair VS450€ 36,98€ 36,98
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 661,63

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Vergeet je even niet dat als je aan de "rechterkant" een window hebt, dat je over het algemeen tegen de motherboard-tray aan kijkt??

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Daar heeft men 'reversed ATX' of 'inverted ATX' voor uitgevonden. Silverstone heeft wel cases die aan die eis voldoen. Volgens mij in de Raven serie. Zijn echter wel prijzig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Corsair heeft nu net ook die nieuwe op-de-kop behuizingen, die ook aan de rechterkant een window hebben:
pricewatch: Corsair Carbide Clear 600C
Deze valt helaas ook buiten je budget...

Wat je altijd nog kunt doen is een kast zoeken die je op de kop zet, zodat je wel het window aan de linker kant hebt. Al zul je dan waarschijnlijk wel wat moeten modden aan de front I/O. Lijkt me wel leuk en vet als je het voor elkaar krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simii
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06-09 16:22

Simii

[u]bold[/u]

Klinkt in eerste instantie erg lomp;

Maar je kunt kijken of er een case is die qua looks ook ondersteboven kan staan. Dan simpelweg de plakrubbers/voetjes aan de andere kant plaatsen.

Theoretisch moet het kunnen, of het in de praktijk netjes uitpakt weet ik niet. Maar in feite hebben inverted cases (grofweg) de zelfde layout (psu boven, mobo omgedraaid).

Hangt dan vooral van de case af of het mooi is ^^

Edit, gelijk een +1 voor de reactie hierboven xD

[ Voor 6% gewijzigd door Simii op 19-06-2016 11:42 ]

cursief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2016 @ 11:40:
Corsair heeft nu net ook die nieuwe op-de-kop behuizingen, die ook aan de rechterkant een window hebben:
pricewatch: Corsair Carbide Clear 600C
Deze valt helaas ook buiten je budget...

Wat je altijd nog kunt doen is een kast zoeken die je op de kop zet, zodat je wel het window aan de linker kant hebt. Al zul je dan waarschijnlijk wel wat moeten modden aan de front I/O. Lijkt me wel leuk en vet als je het voor elkaar krijgt!
Dat lijkt me inderdaad de beste oplossing. Heb jij hier ervaring mee? Heb zelf nog nooit een case gemod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simii

Simii

[u]bold[/u]

I/O modden is helaas niet makkelijk :p

Je zou kunnen zoeken naar een case met een verwijderbaar frontpanel (vrij veel keuze) en deze ook omdraaien. Die van mij zit vastgeklikt, dus dat zou vrij makkelijk moeten kunnen. I/O zit dan gelijk goed :)
Of het past en uitziet dat hangt van de case af ;)

cursief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

gewoon een case zoeken waar alles aan de voorkant zit. Ik heb bijvoorbeeld de corsair 450D en die kan je zo op de kop zetten als je wilt met alle functionaliteit aanwezig. Nu valt de 450D buiten je budget maar er zal vast een andere kast zijn met hetzelfde.

EDIT: als je van plan bent cd/dvd drives te gebruiken weet ik niet of dat zo bevorderlijk is om dat op de kop te hebben. Harde schijven maken niet uit.

[ Voor 23% gewijzigd door Galinsky op 19-06-2016 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2016 @ 10:46:
Hallo iedereen,

Ik mag voor men afstuderen een game pc van €600-700 bouwen van men ouders. Ik heb alles al samengesteld(voor wie geïnteresseerd is zie lijst beneden) meet zit men een probleem.

Ik zou graag men PC aan het linker uiteinde van men bureau plaatsen zodat het tegen de muur aanzit, maar ik zou ook graag een raam willen zodat ik men componenten kan zien. Het probleem is dat de window dan aan de rechtse kant van men behuizing moet terwijl links eigenlijk de standaard is.

Ik weet dar ook cases bestaan met een venster aan de rechtse kant maar die kosten allemaal meer dan €60 en passen niet in men budget. Kennen jullie misschien nog cases met een een rechts raam of is er een manier om men case te modden?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Yannick

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 199,80€ 199,80
1Asus B150M PRO GAMING€ 87,-€ 87,-
1MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G€ 209,-€ 209,-
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 45,95€ 45,95
1Sharkoon VG5-W Rood€ 36,95€ 36,95
1Avexir Blitz AVD4UZ130001604G-4BZ1RR€ 45,95€ 45,95
1Corsair VS450€ 36,98€ 36,98
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 661,63
Allereerst: het woord "men" kun je afaik niet op deze manier gebruiken, maak er gewoon "mijn" van. 1 letter meer en het leest veel makkelijker! ;)

Er bestaan bitter weinig cases zoals jij die wilt hebben, en als je ze kunt vinden zijn ze vaak (ver) boven budget. Ik zou als je binnen budget wilt blijven toch een "normale" case in overweging nemen, er bestaan wellicht wel cases die je wellicht kunt omdraaien zonder dat dit al te grote gevolgen heeft voor de front-panel zooi en hardware in de case zelf.

Daarnaast heb je een vrij aardig systeem samengesteld, ik zou alleen qua grafische kaart nog even wachten. De GTX960 is nooit echt een goede kaart qua prijs/prestatie geweest en nu de RX480 voor een euro of 200-250 uitkomt is hij eigenlijk echt in geen enkele situatie meer aan te raden. De RX480 zou zo tussen de GTX980 en GTX980Ti moeten presteren. Maar goed, dat is je vraag uiteraard niet, maar ik zou daar toch nog eens goed over nadenken.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
Ik zou gewoon even verder sparen (of je moet het nieuwe systeem echt direct nodig hebben) en dan gelijk een goede case kopen.

Je zou eventueel ook 2de hands op zoek gaan.

En zoals Kuusj zegt zou ik ook nog even wachten met gpu, wachten voor de RX480. Kans is dan ook dat de 960 in prijs verlaagd. (voor de prijs heb je trouwens ook tweedehands 970)

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik even snel door de pricewatch kijk, dan zijn er een paar cases die je volgens mij wel op de kop kunt modden:
pricewatch: NZXT S340 Zwart --> front panel I/O gaat wel lastig worden
pricewatch: Corsair Carbide 100R Standaard --> denk niet dat hier veel fout kan gaan
pricewatch: Corsair Carbide 88R --> hier kan ook weinig fout gaan
pricewatch: Zalman R1 --> front panel I/O gaat ook hier lastig worden, maar niks is onmogelijk ;)
pricewatch: Aerocool PGS Value Aero-800 Black Edition --> lijkt me ook een hele goede
pricewatch: BitFenix NOVA Zwart Window --> front I/O gedoe weer
pricewatch: Corsair Carbide 200R Closed --> geen problemen lijkt me

ga zo maar door :)

Zelf zou ik voor de aerocool gaan, heb je in plaats van pootjes handvaten 8)

Edit 2: pricewatch: Corsair Carbide Air 240 Zwart
Deze is wel wat duurder, maar kun je heeeeeel mooi omdraaien. Je kunt zelfs de Corsair badge standaard al draaien op deze case!

En een CD-drive moet geen probleem zijn, want die kan ook op de kop in zo'n bay. Je moet alleen zelf alleen nog wat schroefgaten in de bay boren, maar dat mag absoluut geen probleem zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2016 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoepertje
  • Laatst online: 05-09 15:52
Misschien kan je als je het goedkoop wil houden kijken of je een mooi Apple powermac g5 kast op de kop kan tikken. Deze kan je dan modden en op de kop zetten. Kost alleen wel gruwelijk veel tijd en enige vorm van handigheid maar je kan er veel van leren en er kan weinig fout gaan. Ik heb zelf een powermac g4 voor twee tientjes gekocht en gemod. Op deze manier kan je zeer goedkoop aan een zeer mooie en degelijk gebouwde kast komen. Nogmaals het kost alleen echt veel tijd;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Even verder denkende, heb je ook een muur aan de achterkant van je bureau? Dan zou je hem daar tegenaan kunnen zetten, zeg maar naast je monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Of neem een case die je aan allebei de kanten kunt gebruiken:
pricewatch: Corsair Obsidian 250D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
_ferry_ schreef op maandag 20 juni 2016 @ 07:35:
Even verder denkende, heb je ook een muur aan de achterkant van je bureau? Dan zou je hem daar tegenaan kunnen zetten, zeg maar naast je monitor.
Nee helaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simii

Simii

[u]bold[/u]

Ik heb eigenlijk het zelfde probleem, maar moet eerlijk bekennen dat ik wel gewend ben geraakt aan de achterkant :p

Aangezien ik merk dat ik vaker monitorkabels wissel / usbs insteek / pc ontkoppel, is het wel handig geworden dat ik hier vlug bij kan

Afbeeldingslocatie: https://i61.photobucket.com/albums/h77/Simon_van_der_Werf/IMG_20160620_131850_zpswj4xmjiw.jpg

Het heeft niet 100% mijn voorkeur, maar ooit ga ik er vast iets aan doen :')

cursief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flammaestus
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 03-09 20:27
Toen ik mijn build samenstelde had ik hetzelfde probleem. Ik wou graag de pc links in de hoek op mn bureau neerzetten. Uiteindelijk heb ik niet gekozen tussen window kunnen zien/niet kunnen zien maar gewoon het bureau aan de andere kant van mn kamer neergezet 8)7 . Hierdoor kwam er een hoek aan de rechterkant van mijn bureau en heb ik hem daar neergezet. Misschien ook een optie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:43
Of je plakt een spiegel op de muur, en de pc een stuk er vadaan zodat je dus wel je mooie show ziet
je wilt eigenlijk iets waar je niet goedkoop een mooie oplossing voor vinden kan
even een grap (de pc aan de andere kant van de muur zetten en in de muur een doorkijk maken)
maar idd de makkelijkste manier is geld opzij voor een kast met die mogelijkheid of idd zelf modden.

edit;
'correktie op makkelijk en goedkoop', dat is natuurlijk de spiegel optie :P

of zoiets maken er zijn hele mooie, https://www.pinterest.com...c-open-chassis-mod-build/

[ Voor 20% gewijzigd door Mel33 op 20-06-2016 13:58 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Pagina: 1