Toon posts:

Gat in kast maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ha,

Mijn computer kast heeft nogal waardeloze koeling mogelijkheden. Achter de processor zit voldoende ruimte voor een fan, maar helaas zijn ze het gat in de kast "vergeten" :( Zijn er hier mensen met ervaring met het maken van eigen fan-gaten in een kast? Is dat af te raden? Heb je tips? Speciaal gereedschap? Ik heb eigenlijk niet zoveel zin om een nieuwe kast te kopen, want voor de rest bevalt ie prima.

Bedankt!

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Een gat maken is wel te doen. Ik heb een A-open HQ08 waarvan ik de standaard openingen (die bestaat dus uit allemaal kleine gaatjes) er helemaal heb uitgezaagd met een decoupeerzaag. Hierdoor onstaat een veel betere airflow. Wees wel nauwkeurig anders ziet het er niet uit natuurlijk. Neem een 8cm fan als die erin past en monteer die met van die roostertjes ervoor(electronicazaak)
dan is het helemaal af. Suc6 !

groeten seq_uence

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Er zijn mensen die zweren bij een dremel maar ik heb het zelf ook met een decoupeerzaag gedaan, lijkt me toch makkelijker.
Als je al een 7-gatenzaag hebt is dat natuurlijk helemaal mooi.
Haal voor het zagen wel eerst je hele kast leeg, want harware gaat niet zo goed samen met ijzervijlsel (eigenlijk dus zaagsel ;))

Een cliche is ooit origineel begonnen

• aatos
  • Laatst online: 29-08 07:38
idd gewoon een decoupeerzaag met een fijn getand ijzerzaagje. gebruik alsjeblieft een veiligheidsbril (of motorhelm zoals ik) want ik heb het ook wel es een paar keer zonder gedaan en elke keer van die ijzertroep in je ogen die er pas na dagen uitgaat (of na uitboren door een chirurg in het ergste geval) is ook niet alles

• aatos
  • Laatst online: 29-08 07:38
wat ik trouwens zelf heb gedaan: voorin onderaan een dikke 12 cm fan en bovenin twee blowholes met een diameter van 8 cm.

trouwens een hele mooie manier om die blowholes mooi af te werken: doe er basreflexbuizen in (ik heb ze afgezaagd op 5 cm)

er was wel een boel airflow maar niet langs de proc, dus ik heb wat plexiglas platen erin gezet, zodat alle lucht langs de proc moet. daarna een fanregelaar erin zodat het vliegtuiggeluid alleen optreedt tijdens spellen waardoor het overstemd wordt het geluid van de spellen. als ik wil internetten of slapen kan ie dan langzaam.
en natuurlijk een raam, blauw licht erin en gekleurde kast (plakplastic) maar ik dwaal af geloof ik..