Vervanging zakelijke desktop Pc

Pagina: 1
Acties:

• blorf
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-08 16:22
Hallo,

Nu ruim 2 jaar heb ik in een horecagelegenheid een zelf gebouwd (desktop) systeem staan waarvan ik op freelance-basis het beheer en onderhoud doe. Probleem: het ding is aan vervanging toe vanwege intensief gebruik en overmatige stof-opname maar functioneert volledig en gebruikt daarbij nogal veel USB-apparaten die ik ooit op wondebaarlijke wijze allemaal werkend heb gekregen. Het gaat om 2 dezelfde USB-touchscreens, 2 USB<>RS232C triggers om de kassa-laden mee te openen, 2 verschillende NFC-tag readers, een Logitech webcam gebruikt als fotocamera, een HP laserprinter, een externe 3GB backup-harddisk (enige USB3 apparaat via aparte pci USB3-interfacekaart), toetsenbord, muis en een USB-stick waarvan de boel opstart.

Hardware nu: HP/Compaq 6000 Pro desktop. (64-bit, 4GB, OS is 32-bit)
Software: Het systeem draait op FreeBSD met X.org en daarop een grafische interface gescheven in C / SDL. Het is de bedoeling dat dat zo blijft.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vervanging van een bestaande zakelijke PC die zeer bedrijfskritiek is. Een paar dagen eruit is al enorm balen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtlijn is hetzelfde als de vorige: 1000 euro. Hoger is niet direct een probleem.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- 2 Liyama ProLite T1732MSC touchscreens. Deze zijn 400 euro per stuk en nog goed dus lijkt me wel handig om die te blijven gebruiken
De volgende apparaten zijn in de interface ge-hardcode. Andere types zijn mogelijk maar dat vereist een uitgebreide configuratie en dus veel werk:
- ACS ACR122 NFC-reader (imho waardeloos ding maar doet het)
- TIKE1 NFC-reader (branded door NFC-nederland, gedraagt zich als toetenbord)
- Logitech C270 HD webcam

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- 2 video-uitgangen die VESA 1280x1024 ondersteunen. Op dit moment zit er een simpele Nvidia kaart in met een VGA en een DVI aansluiting erop waarvan ik het exacte type zo niet weet.
- Systeem moet in staat zijn FreeBSD/i386 te booten van een USB-stick. We kunnen naar 64-bit overstappen met evt. UEFI boot support maar liever niet.
- Printer moet een Postscript-capable laserprinter zijn. Kleur is niet nodig.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst geen enorm bakbeest. We hebben nu een desktop model van +/- 20x40x40 cm die in een gelast anti-diefstal frame past.
Een ander feit is dat de hele USB-handel nu nogal instabiel is. Zo draaien veel apparaten maar op een select aantal poorten en is er maar net genoeg stroom om alles overeind te houden. Een specifiek touchscreen doet het alleen als er een USB-toetsenbord op dezelfde USB-host is aangesloten (???) . Ik heb een keer geexperimenteerd met wat goedkope USB-hubs maar had moeilijkheden met het onderscheppen van o.a. touchscreen-data wat nodig is voor de gebruikersinterface. Misschien dat iemand hier een betrouwbare hardware-oplossing voor kent. De kosten specifiek daarvoor zijn onbelangrijk.

Ga je overklokken?
Absoluut niet. :P

Wat verwacht je van ons?
Hopelijk tot een systeem te komen die deze vervanging efficient kan laten verlopen.

You are in a maze of little twisting passages, all different.