Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_BlueHand
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-07-2024
Ik wil bezig gaan om mijn voeding te sleeven. Dit is de eerste keer dat ik dat ga doen. Ik heb me al een aantal weken ingelezen en van de week spul besteld bij highflow waaronder een tool om de pins mee te verwijderen. Ik heb de spullen op mijn werk laten bezorgen, pc winkel, en daar gelijk het tooltje uitgeprobeerd op een willekeurige voeding en dat ging prima. Dus ik dacht, dat valt reuze mee!
Nou.. de werkelijkheid is anders! Ik krijg bij mijn voeding met geen mogelijkheid de pinnen uit de connector. Uren youtube gekeken hoe anderen het doen maar geen succes. Speciale tool, nietjes, spelden, horlogeschroevendraaiertje. Ik snap er niets van. Ik heb nou nog zere handen.
Ik zit echt met mijn handen in het haar nou. Maakt niet uit wat ik doe, ze komen er niet uit.
Ik heb een corsair rm650 modulaire voeding, zijn die anders daarmee? op mijn werk had ik een voeding van coolermaster en daar had ik ze er zo uit, ik snap het echt niet meer

edit: deze tool heb ik besteld http://www.highflow.nl/mo...-molex-extractor-kit.html

Zoals ik over veel andere tools lees dat ze zwak zijn heb ik dat gevoel niet bij deze. Je er wel veel kracht mee zetten maar ook al trek/druk ik uit alle macht er komt geen beweging in

[ Voor 13% gewijzigd door Lefty_BlueHand op 19-06-2016 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-E
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 05-08 15:02
Probeer eerst de pin goed in de connector te drukken, daarna de tool er in, en dan pin er uit trekken...

Eerst deed ik altijd de tool erin en dan trekken, maar dan zitten de vleugeltjes te ver naar achter en drukt de tool ze niet voldoende naar binnen.

Main rig : X99 Soc Force | i7 5820k @ 4.3 Ghz | 32Gb Dominator Orange ltd @3400 mhz | Aorus 1070Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr-E schreef op zondag 19 juni 2016 @ 12:43:
Probeer eerst de pin goed in de connector te drukken, daarna de tool er in, en dan pin er uit trekken...

Eerst deed ik altijd de tool erin en dan trekken, maar dan zitten de vleugeltjes te ver naar achter en drukt de tool ze niet voldoende naar binnen.
Ja goede tip denk ik.

Als je reeds aan de kabel trekt vóór je de tool gebruikt dan forceer je de vleugeltjes naar buiten door eraan te trekken en kan je met de tool de vleugeltjes niet naar binnen drukken. Als je de pin IN de connector drukt, staat er geen kracht op het vleugeltje en kan je deze met de tool normaalgezien naar binnen buigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_BlueHand
Dat is wat ik ook geprobeerd heb na aanleiding van enkele video's maar het wil bij mijn eigen voeding gewoonweg niet. Bij andere voeding geen probleem ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-E
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 05-08 15:02
Vreemd, ik heb alleen ervaring met mijn corsair voeding, daar gaat het prima. Wat een optie is, is een compleet nieuwe kabel maken, wat draad bestellen en een paar connectors/pinnetjes en dan in elkaar zetten. Zo heb ik de laatste kabel ook gemaakt, deze heb ik langer gemaakt omdat ik hem via een andere route wou hebben. :)

Main rig : X99 Soc Force | i7 5820k @ 4.3 Ghz | 32Gb Dominator Orange ltd @3400 mhz | Aorus 1070Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
Heb jaren geleden ook datzelfde setje besteld, maar kreeg bij mijn voeding de pinnen er ook niet uit, uiteindelijk brak de uiteinde van het ding en was het dus zwaaien naar het geld (sowieso overpriced)

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_BlueHand
Mr-E schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:33:
Vreemd, ik heb alleen ervaring met mijn corsair voeding, daar gaat het prima. Wat een optie is, is een compleet nieuwe kabel maken, wat draad bestellen en een paar connectors/pinnetjes en dan in elkaar zetten. Zo heb ik de laatste kabel ook gemaakt, deze heb ik langer gemaakt omdat ik hem via een andere route wou hebben. :)
Is een optie inderdaad maar ik zie dat wel als laatste optie. Ik zal dan de 24 pins en pcie volledig zelf moeten maken dan.

@ Remmes:

Ik heb 17 euro dervoor betaald, is idd wel prijzig maar als het ook daadwerklijk doet wat het moet doen is het geen slecthe rpijs vind ik. Alle tools werken ook gewoon behalve de ATX tool |:( Deze begint nou inmiddels ook behoorlijk af te slijten, aan de binnenkant van de pootjes
Maar dat ik het zelfs niet met nietjes/spelden/horlogeschroevendraaier voor elkaar krijg vind ik heel vreemd, een van die opties zou gewoon moeten werken

Ik heb aan Highflow ook om advies gevraagd maar nog geen antwoord op terug

[ Voor 8% gewijzigd door Lefty_BlueHand op 20-06-2016 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_BlueHand
Oke ff een update-tje...

Van de 24p ATX/ PCIe lijn heb ik er ze nog steeds niet af, ook nog geen reactie terug van Highlflow.

Echter van de molex lijn krijg ik de stekkers wel los, molex 1 kant/ATX stekker andere kant voor in de voeding. Dat gaat zo simpel... maar ik heb maar 1 molex lijn in de kast en die zit ook nog eens aan de achterkant, voeding voor de fancontroller.
Een ietsiepietsie beetje verder gekomen dus |:(
Pagina: 1