Vanmorgen was ik heel even van mijn laptop (Asus UX31A ultrabook) weg, en toen ik terugkwam was deze in het BIOS terecht gekomen. Daarna is het me nog 2x gelukt een beginnetje te maken met het opstarten van Windows 10, maar deze kwam eerst met een BSOD (critical_process_died) en daarna nog met de melding dat er iets fout was gegaan bij opstarten, met de optie om te rebooten. Inmiddels start hij direct door naar BIOS, waar bij opvalt dat er geen bootdevice meer aanwezig is.
Ik trek dus de conclusie dat na ruim 3 jaar de SSD het begeven heeft. Zijn jullie het eens met deze conclusie, en veel interessanter, is die SSD iets wat ik zelf kan vervangen? Op de onderkant bevinden zich 8 stervormige schroefjes die ik volgens mij wel los krijg met 1 van mijn "security-bitjes". Maar moet ik daarna nog meer uit elkaar halen, of kan ik direct bij de SSD?
En zou ik daarna gewoon Windows 10 opnieuw kunnen installeren, waarbij deze ziet dat deze hardware al geactiveerd was?
Ik trek dus de conclusie dat na ruim 3 jaar de SSD het begeven heeft. Zijn jullie het eens met deze conclusie, en veel interessanter, is die SSD iets wat ik zelf kan vervangen? Op de onderkant bevinden zich 8 stervormige schroefjes die ik volgens mij wel los krijg met 1 van mijn "security-bitjes". Maar moet ik daarna nog meer uit elkaar halen, of kan ik direct bij de SSD?
En zou ik daarna gewoon Windows 10 opnieuw kunnen installeren, waarbij deze ziet dat deze hardware al geactiveerd was?
Nederlands is makkelijker als je denkt