Desktop voor 3D animatie, game design en VR

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimeck77
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-04 08:28
Dank alvast voor het meedenken!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil het systeem vooral gaan gebruiken voor 3d-animatie (modeleren/animeren/renderen), game design (Unity), VR ontwikkeling (Rift/Vive) foto/video bewerking en photogrammetry (3d scans maken met bijvoorbeeld Agisoft Photoscan). Gamen is geen prioriteit, hoewel ik wel op een goede kwaliteit VR spellen en ervaringen wil kunnen uitproberen en eigen projecten wil kunnen testen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Net onder de 2000 euro zou de voorkeur hebben (zonder monitor)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb momenteel een 1080p scherm en een Oculus CV1. Heb de laatste jaren vooral op laptops gewerkt.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 348,80€ 348,80
1MSI Z170A KRAIT GAMING 3X€ 144,95€ 144,95
1EVGA GeForce GTX 1080 SC GAMING ACX 3.0€ 704,-€ 704,-
1WD Blue WD20EZRZ, 2TB€ 68,95€ 68,95
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 101,95€ 101,95
1Cryorig H5 Universal€ 50,15€ 50,15
1Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15€ 156,-€ 156,-
1Samsung SH-224DB Zwart€ 11,95€ 11,95
1Corsair RM550x€ 91,95€ 91,95
1Samsung SM951 (NVMe) 512GB€ 237,-€ 237,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.915,70

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen vooerkeur voor een bepaald merk

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe stiller het systeem hoe fijner, maar als hij flink moet rekenen mag hij ook wel tijdelijk wat meer lawaai maken. Uiterlijk binnen in de kast maakt me niet zo veel uit, kast hoeft geen raam aan de zijkant te hebben of allerlei leds. Relatief eenvoudige montage van het systeem is ook prettig aangezien ik dat zelf ga doen.

Ga je overklokken?
Zou het fijn vinden als het systeem op een eenvoudige manier licht overklokbaar is, stabiliteit heeft echter een grotere pre

Wat verwacht je van ons?
Het is lang geleden dat ik zelf een systeem samen heb gesteld. Zou het erg op prijs stellen als jullie mee zouden willen kijken of alles wel compatibel is en in de kast past. Ik heb uiteraard zelf vooronderzoek gedaan, maar misschien zijn er toch betere opties/combinaties naar jullie mening. Hier twijfel ik zelf een beetje aan:

-Is het moederbord een juiste keuze voor de rest van de hardware? Ook de Asus Z170 PRO GAMING lijkt populair, welke raden jullie aan? De mogelijkheid om met een druk op de knop tijdelijk te overklokken lijkt me erg fijn

-is een 550 wat voeding voldoende of zal ik voor 10 euro meer voor een 650 wat gaan? Wie weet komt er ooit nog een tweede videokaart bij. Kan een zwaardere voeding ook nadelen hebben?

-Is de M.2 NVMe 100 euro extra waard i.p.v. een Samsung 850 EVO 500GB. Ga je die prestatiewinst echt merken?

-Vind het kiezen van geheugen ook lastig, is 3GHz in de praktijk overkill? Ik heb nu voor 2x16GB gekozen zodat ik er in de toekomst nog 2x16GB bij zou kunnen plaatsen indien nodig (voor zware photogrammetry projecten bijvoorbeeld).

Ik stel een kritische blik op deze configuratie erg op prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Ik vind het een prima lijstje, mischien voor SLI inderdaad alvast een 650Watt voeding pakken. In sommige gevallen worden ze minder effiecient. Maar dat maakt niet heel veel uit.

Die snelheid DDR4 ga je niet merken, net als de nvme ssd niet

Ook denk ik niet dat je cd-speler in je kast gaat werken?

[ Voor 33% gewijzigd door Danny Phantom op 19-06-2016 02:48 . Reden: :D ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Handmatig overklokken werkt stabieler dan de druk op de knop. Vaak is bij het laatste het voltage te hoog waardoor de kans op een bsod groter is.
Een 550w voeding is genoeg. Sli weinig interessant. Als je aan wat snellers toe bent kan je beter de kaart verkopen en een nieuwe veel snellere videokaart terug kopen. Over een paar jaar is er weer een nieuwe generatie.
2666 mhz vind ik de sweetspot op een Z170 moederbord. Loopt lekker stabiel en is in het algemeen nog goed over te klokken.
Nvme vind ik het geld nog niet waard. Op papier flink sneller waar je in de praktijk te weinig van merkt. Het is zeker niet de snelheidsboost die de stap van hdd naar ssd heeft. Voor de prijs van een 512gb nvme heb je bijna een 1tb sata ssd.
Danny Phantom schreef op zondag 19 juni 2016 @ 02:47:
Ook denk ik niet dat je cd-speler in je kast gaat werken?
En waarom denk je dat? De behuizing heeft twee externe 5,25" bays.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2016 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Niet online
Wat gebeurd er dan met die plaat die er voor zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:40
Zomaar een gedachte; wat denk je van 2 RX 480 kaarten in Crossfire en een hexacore i7 5820K?

Volgens mij heb je daar meer aan dan aan dan een quadcore i7 met GTX 1080. Voor VR ontwikkeling kun je dan controleren of het werkt op het minimum voor VR (1x RX 480) en of het werkt op dual gpu setups. En die extra twee cores en hyperthreads van de 5820K zijn volgens mij ook wel leuk voor ontwikkelomgevingen.

Ik noem de 5820K omdat z'n opvolger, de 6800K kennelijk niet zo goed overklokt en boven de 4GHz aanzienlijk meer stroom slurpt dan de 5820K.

De laatste geruchten omtrent de RX 480 zijn dat deze naar 1500MHz+ overgeklokt kan worden en daarmee aardig in de buurt van de prestaties van een GTX 1070 komt. Wat betekent dat twee RX 480's op 1500MHz+ beter zouden moeten presteren dan een GTX 1080. En dat voor minder geld.

Dan is een stevigere voeding overigens wel aan te raden; 750W minimum.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Danny Phantom schreef op zondag 19 juni 2016 @ 13:11:
Wat gebeurd er dan met die plaat die er voor zit?
Grapjas. Dat is een deur. Wel verder kijken dan alleen het eerste plaatje.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2016 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Niet online
Kheb de laatsten niet gezien, kreeg maar 5 plaatjes en nu op de telefoon 24... Grapjas.

[ Voor 144% gewijzigd door Danny Phantom op 19-06-2016 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimeck77
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-04 08:28
Dank voor de reacties tot nu toe, zal de suggesties eens goed gaan bekijken!
Pagina: 1