Vraag

• Nemisia
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-01-2022
Mijn vraag

Ik heb op dit moment een Sony Z1, deze is ondertussen 2 jaar oud en merk ik. Daarom ben ik op zoek naar een andere telefoon.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Ik wil een Android telefoon, scherm tussen de 5 en 5,2 inch (kleine handjes...)
Verder ben ik wel te spreken over Sony, maar vanuit mijn telefoon verleden ben ik ook erg goed te spreken over HTC.

Beperking, geen Samsung. Geen goede ervaringen mee persoonlijk.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik ben zelf aan het denken aan een HTC M8, HTC M8S of de LG Nexus 5x. Maar ik ken niemand waar ik deze telefoons kan uitproberen, vandaar mijn vraag aan jullie of een van jullie mij hier in kan adviseren.

Of als er andere suggesties zijn voor een nieuwe telefoon, dan zou ik dit ook graag weten.

Alle reacties

• mathijs333
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18-06-2023
Ikzelf heb net de Moto G4 Plus aangeschaft van Lenovo (vroeger Motorola) en ben hier heel tevreden over. Ik raad hem zeker aan :)

[ Voor 15% gewijzigd door mathijs333 op 18-06-2016 23:02 ]

Bensimpel

Positieve meneer

Heb zelf de HTC m8s, degelijk toestel, maar zou het zelf niet adviseren, ding kan ech super heet worden, kan tegen een stootje maar al snel een kras.

Tja wat wil je ermee? Ook mee gamen? Mooie foto's maken? Bekijk je vaak films?

😆 - Denk ook eens om ;)

• Nemisia
Zo heel veel bijzonders doenlijk niet mee. Ik vind het wel belangrijk dat ik redelijk goede foto's kan maken, ik kijk er af en toe filmpjes mee. Meestal gebruik ik hem om op internet wat op te zoeken en als navigatie. Gamen niets, daar heb ik mijn ps4 voor ;-)

Belangrijkste voor mij is, denk ik, toch foto's maken. Ik heb jonge kinderen, dus snel een fotootje kan maken is wel erg handig.

• Nemisia
Ik heb de Moto G4 plus bekeken, deze is 5.5 inch. Verder lijken mij de specs vrij gelijk aan de m8s van htc. Zit hier echt zo'n verschil tussen??

• mathijs333
Ik denk dat de Moto G4 Plus dan toch een betere keuze is, deze is ook nog niet zolang geleden uitgekomen en draait op een stock android wat in mijn ogen toch een voordeel is. De camera blijkt wel heel hard tegen te vallen als je foto's in een omgeving neemt met weinig licht, heb dit zelf nog niet uitgetest.

[ Voor 27% gewijzigd door mathijs333 op 19-06-2016 10:31 ]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:44
Ik mis in deze discussie het budget wat je wil uitgeven.

Verder, je komt van een High End toestel en zoekt er ook een denk ik als ik je post zo lees, maar de discussie loopt nu over een goede middenklasser, MOTO G4, waar niets mis mee is, maar het is wel een iets andere ervaring dan een high end toestel, dan zou je een MOTO X nemen.

Ik heb hier een filter gemaakt in de pricewatch als voorbeeld met een budget tot 300 Euro waat je uit kunt kiezen.
https://tweakers.net/cate...t9F5_9k8SxalmSTQjJUQ9P0AQ

• Nemisia
swhnld schreef op zondag 19 juni 2016 @ 14:23:
Ik mis in deze discussie het budget wat je wil uitgeven.

Verder, je komt van een High End toestel en zoekt er ook een denk ik als ik je post zo lees, maar de discussie loopt nu over een goede middenklasser, MOTO G4, waar niets mis mee is, maar het is wel een iets andere ervaring dan een high end toestel, dan zou je een MOTO X nemen.

Ik heb hier een filter gemaakt in de pricewatch als voorbeeld met een budget tot 300 Euro waat je uit kunt kiezen.
https://tweakers.net/cate...t9F5_9k8SxalmSTQjJUQ9P0AQ
Ik ben inderdaad aan het kijken geweest naar een telefoon van rond de 300,-, iets meer kan ook.

Ik kan helaas in deze prijsklasse geen telefoon vinden die ik zelf kan testen, in de winkels liggen over het algemeen duurdere modellen.

De motorola's zien er inderdaad lijk uit. Welke moto x zou je aanraden??

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Waarom geen Z3 Compact? Ik heb 'm zelf en ben er heel tevreden mee. 4,6" scherm. Wel zorgen voor een degelijk hoesje (en een screen protector).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Nemisia
Borromini schreef op zondag 19 juni 2016 @ 16:05:
Waarom geen Z3 Compact? Ik heb 'm zelf en ben er heel tevreden mee. 4,6" scherm. Wel zorgen voor een degelijk hoesje (en een screen protector).
Deze heeft mijn vrouw, over het algemeen goed tevreden maar deze heeft hetzelfde euvel dan wat mijn Z1 heeft. De 3,5mm plug heeft een slecht contact, waardoor er soms een storing/melding komt. De z3c heeft dit maar sporadisch, maar mijn z1 heeft dit nu bij bijna elke actie die ik doe (melding is dat de head-set niet ondersteund wordt, maar er zit geen head-set in de 3,5mm plug). Dit samen met de accu die bijna zijn leven gehad heeft, is de reden waarom ik een nieuwe telefoon zoek.

Over het algemeen ben ik tevreden met een Sony, maar het "waterdichte" heeft bij mij het laatste halve jaar voor vrij veel ergernis gezorgd. Dit omdat de klepjes niet goed sluiten en omdat de 3,5mm plug een contactstoring heeft. Daarom ben ik buiten Sony aan het kijken...

Bensimpel

Positieve meneer

Nemisia schreef op zondag 19 juni 2016 @ 21:04:
[...]

Deze heeft mijn vrouw, over het algemeen goed tevreden maar deze heeft hetzelfde euvel dan wat mijn Z1 heeft. De 3,5mm plug heeft een slecht contact, waardoor er soms een storing/melding komt. De z3c heeft dit maar sporadisch, maar mijn z1 heeft dit nu bij bijna elke actie die ik doe (melding is dat de head-set niet ondersteund wordt, maar er zit geen head-set in de 3,5mm plug). Dit samen met de accu die bijna zijn leven gehad heeft, is de reden waarom ik een nieuwe telefoon zoek.

Over het algemeen ben ik tevreden met een Sony, maar het "waterdichte" heeft bij mij het laatste halve jaar voor vrij veel ergernis gezorgd. Dit omdat de klepjes niet goed sluiten en omdat de 3,5mm plug een contactstoring heeft. Daarom ben ik buiten Sony aan het kijken...
Dat met de audio jack heb ikzelf ook met mijn m8s, kan aan een maandag ochtend model liggen, maar soms schiet mijn audio plug gewoon los uit de audio jack, erg vervelend afentoe...

M8S maakt echt mooie foto's, standard software heeft al veel opties (iso enzo kun je handmatig instellen, plus nog wel meer), Bloatware van HTC, niet zozeer irritant, maar er zit wel zooi op die je niet kan verwijderen, tenzij je hem natuurlijk root..

😆 - Denk ook eens om ;)

• Nemisia
mathijs333 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 23:02:
Ikzelf heb net de Moto G4 Plus aangeschaft van Lenovo (vroeger Motorola) en ben hier heel tevreden over. Ik raad hem zeker aan :)
Misschien een rare vraag, maar wat is het voordeel van de Moto G4 Plus tegenover de Nexus 5x, op de grotere accu en het grotere scherm na?? Lijkt mij in verhouding het zelfde.

Maar misschien kijk ik te veel naar de cijfertjes... Ik heb met beide geen hands-on ervaring :F

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Als het maken van foto's belangrijk is, je rond een budget van 300 euro zit en liever niet importeert uit China; dan is je keuze, volgens mij, snel gemaakt voor dit bedrag ga je het niet beter krijgen dan de Nexus 5X.

En deze is volgens mij ook te bekijken in je lokale Mediamarkt... :)

[ Voor 14% gewijzigd door moh.moh op 20-06-2016 08:15 ]

• mathijs333
Nemisia schreef op maandag 20 juni 2016 @ 07:37:
[...]

Misschien een rare vraag, maar wat is het voordeel van de Moto G4 Plus tegenover de Nexus 5x, op de grotere accu en het grotere scherm na?? Lijkt mij in verhouding het zelfde.

Maar misschien kijk ik te veel naar de cijfertjes... Ik heb met beide geen hands-on ervaring :F
Op die vraag heb ik niet meteen een antwoord, ik heb gekozen voor de Moto G4 Plus en niet de Nexus 5x omdat ik in de sectie met ervaringen hier op tweakers over zoveel problemen las, maar misschien dat dit normaal is en niet ligt aan een slecht toestel. Ik ken zelf niet zoveel van smartphones :)

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:02
Nemisia schreef op maandag 20 juni 2016 @ 07:37:
[...]

Voordeel van de G4 plus? Het is een recent toestel. De Nexus 5x is inmiddels best lang op de markt.
Zo uit mijn hoofd is de Nexus 5x de oudste Nexus die nog updates ontvangt (correct me if im wrong), indien dat waar is, dan is het dus ook de eerstvolgende Nexus die geen updates meer gaat krijgen (hoewel dat voorlopig denk ik nog wel door gaat)

Verwijderd

Ook de Nexus 6P krijgt nog updates. Beide toestellen zijn van september 2015

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Nemisia schreef op zondag 19 juni 2016 @ 21:04:
[...]
De 3,5mm plug heeft een slecht contact, waardoor er soms een storing/melding komt. De z3c heeft dit maar sporadisch, maar mijn z1 heeft dit nu bij bijna elke actie die ik doe (melding is dat de head-set niet ondersteund wordt, maar er zit geen head-set in de 3,5mm plug). Dit samen met de accu die bijna zijn leven gehad heeft, is de reden waarom ik een nieuwe telefoon zoek.

Ik heb onmiddellijk een cradle gekocht om op te laden, dus van de klepjes heb ik geen last. Ik luister af en toe muziek op m'n Z3 Compact maar nog geen last met de jack gehad.

Ik ben er zelf heel tevreden over, zelfs aan het overwegen om de batterij te vervangen als die het geen dag meer uithoudt.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Pagina: 1